Reclamespot: Wat is een computer?

Apple vraagt zich af: ‘Wat is een computer?’

Apple laat in een reclamespot voor de iPad Pro zien dat het een goede pc-vervanger is. Ook staan nieuwe functies van iOS 11 centraal in het filmpje.

Apple heeft een nieuwe reclamespot voor de iPad Pro uitgebracht, waarin ze uitleggen hoe het apparaat kan dienstdoen als vervanger van een pc. Het is de eerste reclamevideo die de nadruk legt op functies in iOS 11.

In de reclamespot zien we een meisje met een 10,5-inch iPad Pro en een Smart Keyboard. Ook de Apple Pencil is van de partij. We zien activiteiten als het maken van screenshots, schrijven van een Word-document, tekenen en het maken van foto’s met de camera. Daarbij ligt de nadruk op nieuwe iOS 11-functies, zoals het Dock.

Het is duidelijk dat Apple met deze reclamespot vooral pc-gebruikers wil overhalen. In het bijschrift is te lezen dat de “post-pc-wereld dichterbij is dan je denkt”. Die term is nog afkomstig van Steve Jobs, die bij de introductie van de iPad duidelijk probeerde te maken dat je geen zware computer hoeft mee te slepen. Eerder dit jaar bracht Apple reclamespotjes voor de iPad Pro uit, waarin gefrustreerde tweets van gebruikers te zien waren. Dit waren korte spotjes voor internet, terwijl de reclame hierboven wat langer is en waarschijnlijk bedoeld is als tv-reclame.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 17 november 2017, 9:30
Categorie iDevices
Onderwerpen ipad pro, reclamespot
Device iPad Pro

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.