Paypal wilde volgens vroege berichten dolgraag meewerken aan Apple’s betaaldienst Apple Pay, maar uiteindelijk ging deze samenwerking niet door. Dat Apple Pay en Paypal nu concurrenten zijn, blijkt wel uit een nieuwe advertentie van Paypal. Hierin worden gebruikers herinnerd aan de recente iCloud-hack, met als boodschap dat “je geld beter beveiligd moet worden dan je selfies”.
Onderstaande reclamebanner werd op een volledige pagina van de New York Times afgedrukt, aldus PandoDaily. Hoewel Apple niet bij naam wordt genoemd, is de referentie wel duidelijk. Er is immers maar één bedrijf dat kampt met een fotolek én een betaaldienst heeft aangekondigd.
Dit soort advertenties zijn uiteraard niks nieuws voor Apple: concurrenten zoals Samsung openen al jaren de aanval op Apple in reclameplaatjes en video’s. Met de komst van Apple Pay schaart Paypal zich bij deze aanvallers. Bijzonder is dat Paypal op het moment nog wel deels afhankelijk is van Apple. De dienst heeft immers een iOS-app, waarmee het sinds kort ook mogelijk is om in Nederlandse winkels te betalen.