Reacties voor: Opinie: Apple’s nieuwe privacylabels zijn verhelderend, maar soms ook verwarrend

Apple heeft onlangs de nieuwe privacylabels toegevoegd aan de App Store. Deze geven meer inzage in hoe een app jouw gegevens gebruikt. Dat geeft een verhelderend beeld, maar soms kan het juist ook verwarrend zijn.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl -

Reacties: 2 reacties

  1. Ik vind ze enkel maar verwarrend als je zoals facebook en messenger een hele waslijst hebt aan wat ze van jou verzamelen.

    Normale apps die enkele dingen verzamelen kan ik nog volgen.

    Vanaf het te verwarrend wordt is het misschien geen goed idee om een opt in te doen in de respectievelijke app die je wil downloaden of op je gsm wil zetten.

  2. Natuurlijk trek ik mij daar wat van aan. Buienradar is ondertussen al vervangen door de weerapp van het KMI (niet alleen omwille van hun privacybeleid, maar ook omdat ze gewoon je clipboard rippen (dankzij iOS14 gelukkig nu heel erg duidelijk).
    Booking is er al lang van af.
    Over Bol.com twijfel ik nog, maar die app is wel heel erg handig.

    Maar laat dat nu net het goeie zijn van het privacybeleid van Apple: gebruikers moeten op zijn minst op de hoogte zijn met wie ze in zee gaan.
    Ik heb geen nood aan (al dan niet gepersonaliseerde) reclame op mijn telefoon, TV (geen kabel, enkel Netflix en openbare omroep) of eender waar in mijn persoonlijke ruimte. (Op straat is dat weer een andere discussie.)
    Daarbij is datacollectie erg gevaarlijk. Maar dat weten we ondertussen wel hè.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.