Gratis boeken uit Book Store

Reacties voor: ‘Apple wil meer reclame in eigen apps: Kaarten, Boeken en meer’

In de App Store zijn we al gewend aan betaalde reclames voor allerlei apps. Nu zou Apple van plan zijn om dit ook uit te breiden, naar andere apps zoals Kaarten en Podcasts.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 19 reacties

  1. Ik ben al tijden reclame moe en vind het dan ook een zeer kwalijke zaak als dit straks ook steeds meer te zien zal zijn op apps van Apple zelf. Zou een rede kunnen zijn om die apps dan maar links te laten liggen en voor apps van derden te kiezen die dit niet doen of voor een x bedrag per jaar reclamevrij te zijn. Als ik die rotzooi maar niet voor mijn snufferd krijg. Ik zie het overigens nog gebeuren dat dit zelfs in apps zoals Pages, Numbers e.d. te zien gaat zijn.

    Het wordt tijd dat er iemand een soort van Nee/Nee sticker voor elektronische devices ontwerpt😬🤣.

  2. Het zou jammer zijn als dit echt doorgevoerd gaat worden. Ik kies juist voor Apple om enigszins vrij te zijn van reclame. Ik betaal voor ‘One’ en het lijkt mij niet meer dan logisch dat betalende Apple gebruikers geen last krijgen van opdringerige soorten reclame in de apps. Hiermee zou Apple zich ook buiten spel kunnen gaan zetten en worden apps als TomTom toch weer interessanter om te gebruiken ten opzichte van een Apple Maps waar dan wel reclame wordt getoond. Vind de reisgidsen al een overbodig iets.

  3. Erg jammer als dit doorgevoerd wordt.
    Heb je dus straks dure hardware met alsnog zelfde rotzooi aan reclames als in andere apps

  4. Verdienen ze nog niet genoeg 🥴
    Koop je IPhone van €1400 krijg je reclame op de koop toe
    Gadverdamme wat een sukkels

  5. Nog meer pffff reclame werkt dat nog?

  6. Ik ben zelf geen voorstander van ongewenste reclame maar vind het wel handig als je bijvoorbeeld een stadsplattegrond in Apple kaarten kan voorzien van bekende winkels en horeca.
    Liefst met de mogelijkheid om dit met een simpel vinkje aan- en uit te kunnen zetten.

  7. Serieus? Dit vind ik oprecht niet ok.

  8. Apple is wel een echte geld wolf 🐺 helaas

  9. alsjeblieft geen reclame! wat zou dat een afknapper zijn! ik ben zogezegd allergisch voor reclame. ik heb bijv. geen TV, maar kijk sporadisch een programma via betaalde NPO Start. en ik betaal bijv. voor reclamevrij Weerbericht op mijn iPhone, ik snap ook wel dat ‘t niet allemaal voor niks kan.

    maar een iPhone is duur genoeg, de Apple apps die daar standaard op meegeleverd worden zijn natuurlijk allang betaald in de aanschafprijs. en betalende Music / Apple TV klanten zouden niet gestoord moeten worden door reclame. dan wordt je dubbel genaaid (excuses voor m’n taalgebruik).

    het zou mij verbazen als Apple reclame-inkomsten nodig zou hebben om te overleven….

  10. Gezien deze ontwikkeling is het wenselijk, dat de standaard apps in iOS allemaal z.s.m. vervangen kunnen worden door alternatieven. Gelukkig treden de Europese DMA en DSA volgend jaar in werking en zullen hierbij een handje helpen.

  11. en daar gaan we het draait weer allemaal om geld als het de video’s streamingdiensten zelf niet is het Apple zelf die nog roet in ons eten doet😓

  12. Origineel geplaatst door Bart
    Gezien deze ontwikkeling is het wenselijk, dat de standaard apps in iOS allemaal z.s.m. vervangen kunnen worden door alternatieven. Gelukkig treden de Europese DMA en DSA volgend jaar in werking en zullen hierbij een handje helpen.

    Dan betaal je eerst voor de (van reclame voorziene) apps van apple, en vervolgens voor de vervangingsapp nogmaals.

    Ik dacht altijd wat meer voor een iphone te betalen (vs android) om juist dit reclame gezeur niet te hebben. Nu vervalt een deel van dat argument. Waarom zou je dan nu meer betalen voor een iphone (ervanuitgaand dat de iphone niet goedkoper wordt ivm reclame inkomsten apple)?

  13. Scheelt ga ik dan toch niet z’n last van hebben

    Podscast luister ik niet
    Tv+ heb ik niet als 1 van de weinige diensten, ook niet echt in mijn ogen boeiende films/ series zelfs See niet.
    Het ziet er prachtig uit hoor, maar kwa verhaal nee kom er echt niet in.
    Boeken lees ik ook niet.

    En kaarten gebruik ik niet tot ze eens fietsroute hebben, tot dan google maps.
    Ja die toont wellicht ook al die dingen, maar ik gebruik een navigatie app niet om een leuk restaurant te zoeken als ik ergens wil eten als ik in een bepaalde stad wandel.
    Ik loop dan gewoon in die stad en kijk waar het er leuk uit ziet, bekijk het menu en dan besluit ik wel of ik er doorloop of daar naar binnen ga.

  14. Dramatische ontwikkeling. Reclame is de plaag van de 21 eeuw. Niet te harden. Geen tv programma kun je kijken, geen radio uitzending kun je beluisteren, geen website bezoeken of je krijgt er veel te veel reclame doorheen. De ene nog irritanter dan de andere, nog dommer dan de ander. Niet meer gericht op het onder de aandacht brengen van een product, waar behoefte aan bestaat, maar met slinkse trucjes alleen nog maar meer -meer-meer geld harken. Slechte ontwikkeling. Ik raad iedereen #NextDNS aan. Filtert vrijwel alles, kost weinig, customizable, ook in mail, als etc. Nu nog een ad blocker voor de radio zien te bedenken. URL is http://nextdns.io en ik heb geen aandelen of belangen.

  15. Minder is meer.
    Reclames is een legale manier van hersenspoeling.

  16. @Jack: meer goedkoper gaat de iPhone niet worden, wel duurder

  17. In principe laten ze al reclame zien in de boeken app. Ze geven aanbevelingen om boeken te kopen. Als het in die vorm komt is het nog te overzien, maar als het echt reclame is die er niet aan gerelateerd is dan is het echt storend.

  18. Als ze reclame-opbrengsten willen opvoeren moeten ze gaan adverteren op Android.

  19. De Xiaomi-methode. Die gebruikt in-app reclame om de telefoons goedkoper aan te kunnen bieden. Vermoed zomaar dat ze bij Apple echt niet goedkoper gaan worden. Gebruik bij voorkeur diverse Apple apps als mail,agenda en Safari. Hopelijk laten ze die met rust.
    Overigens vind ik de hoeveelheid en manier van adverteren op diverse media behoorlijk agressief en storend, hoop dat Apple meer fatsoen heeft met adverteren.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.