Reacties voor: KPN stuurt sms naar Nederlandse klanten met iPad 3G

KPN stuurt een relameboodschap per sms naar klanten met een iPad 3G. Ze worden opgeroepen om hun voicemail te laten inspreken door een professioneel stemmenbureau.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 23 reacties

  1. KPN is lekker bezig. Big fail!

  2. De jongens bij KPN zijn helemaal de weg kwijt. Negatief in het nieuws met het oog op de privacy, dure abbo’s.

    Alles maar om de bonussen van de topbestuurders te kunnen blijven betalen, om de aandeelhouders tevreden te houden.

    Ik hoop dat de klanten laten merken dat ze het niet eens zijn met deze gang van zaken en massaal KPN de rug toe keren.

    Voor mensen die geen idee hebben waar ik het over heb..google maar even op deep packet inspection (DPI).

  3. Dit zijn praktijken, die misschien in Amerika werken, maar Nederlanders zijn hier niet van gediend KPN. Ik denk dat het heel erg slecht gaat met de KPN. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Rationeel denken lukt niet in een stress-situatie, dat geldt kennelijk ook voor organisaties.

  4. Is er dan ook een app om de studio VoiceMail af te luisteren op een iPad? Klinkt mij vree ‘s om iPad gebruikers te attenderen op VoiceMail mogelijkheden.

  5. Vreemd, op mijn iPad komen SMSjes niet door (met een t-mobile sim behorend bij een telefoonabo)

  6. @Larss: Echt heel gek met een T-mobile sim.

  7. Heb een KPN abonnement bij mijn iPad 3G, maar heb geen sms ontvangen. Had ik deze al moeten ontvangen?

  8. Heel vaag bovenstaande screenshot is van mijn iPad 2, die draait op 4.3.3 en is niet gejailbreakt!!

    Ik denk persoonlijk dat KPN iets raars heeft gedaan met dat smsje, want als ik zelf een smsje naar hetzelfde nummer stuur komt die niet aan.

    Maar het was wel erg bijzonder, er daarom heb ik er ook meteen een screenshot van gemaakt.
    Zit overigens gewoon een bel zakelijk simkaartje in, daar kreeg ik een iPhone gratis bij en had nog een simkaart voor mijn ipad nodig

  9. @ol: Sarcasme werkt beter als je geen ongefundeerde aannames doet. Natuurlijk gaat het hier niet om de sms van KPN maar om een bericht dat ik zelf heb bestuurd vanaf een telefoon. Oftewel, sms’jes komen normaliter niet aan op een iPad 3G.

  10. Op mijn iPad 2 3G komen SMSjes gewoon aan…. met een t-mobile laptop economy simkaart erin.

  11. Is dit niet een z.g.n. Flash SMS?
    http://www.sms-wiki.org/p_28-flash-sms.html

  12. Origineel geplaatst door Stephan
    http://www.sms-wiki.org/p_28-flash-sms.html

    Lijkt me duidelijk dan toch, het is niet een data-kaartje dat je hebt, maar gewoon een microsim waarbij bellen + internet open staan. Vandaar dat je dat smsje kreeg, ik heb m namelijk ook gekregen op me Iphone.

  13. Dit artikel is wel eeeerg misleidend zeg! KPN stuurt blijkbaar deze smsjes naar KPN Zakelijk klanten, zoals in de reacties al af te lezen is, en zoals de tipgever (!) zelfs al zei. Dat deze klanten de simkaarten in een iPad gebruiken en een sms krijgen heeft niets te maken met het feit dat KPN smsjes naar iPad 3G gebruikers stuurt! Ze sturen gewoon smsjes naar de zakelijke abonnementen die normaal gewoon in een telefoon zitten, maar de klant deze zelf in een iPad gebruikt….

    Eigenlijk is deze artikel best overbodig…

  14. Ik krijg op m’n iPad 3G elke maand een sms van T-Mobile dat m’n rekening klaar staat. Ik heb een laptop economy abonnement. Een echt data-abonnement dus.

  15. O o o… Hou op met zo te zeuren! Want een verwend piepvolk

  16. Dag Hans (07:57)!
    Wordt een druk dagje vandaag bij jou op de marketingafdeling van KPN! Nou moet je ineens echt communiceren met je klanten. Moeilijk, als je alleen maar de vaardigheid hebt om snel te verkopen.

  17. Origineel geplaatst door Hans
    O o o… Hou op met zo te zeuren! Want een verwend piepvolk

    Pradon, ik wil alleen dat er een monteur met een pet langskomt om mijn telefoonaansluiting te repareren.
    Maar daar hebben ze geen tijd voor. Want iedereen zit dus mijn SMSjes uit te pluizen !!

  18. Origineel geplaatst door ASN
    Dit artikel is wel eeeerg misleidend zeg! KPN stuurt blijkbaar deze smsjes naar KPN Zakelijk klanten, zoals in de reacties al af te lezen is, en zoals de tipgever (!) zelfs al zei. Dat deze klanten de simkaarten in een iPad gebruiken en een sms krijgen heeft niets te maken met het feit dat KPN smsjes naar iPad 3G gebruikers stuurt! Ze sturen gewoon smsjes naar de zakelijke abonnementen die normaal gewoon in een telefoon zitten, maar de klant deze zelf in een iPad gebruikt….Eigenlijk is deze artikel best overbodig…

    Inderdaad dit bericht gaat nergens over. Is puur alleen bedoeld om bezoekers te trekken vanwege het slechte nieuws wat over KPN naar buiten komt. En om daar ook even in mee te gaan doen. Laat weer het trieste niveau van deze website zien.

  19. Hans, je hebt gelijk… we moeten niet zo piepen!

    Ik heb een T-Mobile duo-sim en die heb ik in mijn iPhone & iPad. Als ik mijn iPad aan heb staan en data gebruik via 3G dan kan ik GEEN smsjes ontvangen en ook GEEN telefoontjes!!

    Deze gaan verloren en komen NIET aan. Dat vind ik soms wel vervelend want dan mis ik alles. Maar aan de andere kant, het is wel goedkoop internetten met mijn huizige abonnement op mijn iPad.

    Ben ik er mee klaar, zet ik mijn iPhone weer aan en dan ben ik weer bereikbaar voor telefoontjes en smsjes. Jammer genoeg krijg ik dan niet de alsnog verzonden smsjes binnen die ik dan gemist zou hebben.

    Er is altijd wel een voor- en nadeel. Dus mij hoor je niet zeuren!

  20. Origineel geplaatst door Revit Tekenaar
    Ik krijg op m’n iPad 3G elke maand een sms van T-Mobile dat m’n rekening klaar staat. Ik heb een laptop economy abonnement. Een echt data-abonnement dus.

    Ik ook hoor.. Dus zo nieuw is het niet.. Op m’n iPad en iPad 2 ook..

  21. Maar om ze in het artikel voor spammer uit te maken is onterecht. Ze sturen berichten naar bestaande klanten over gerelateerde diensten en dat mag volgens art. 11.7 van de telecommunicatiewet.

  22. iPad’s kunnen technisch SMS-berichten ontvangen. Alleen is de ontvangst beperkt tot een aantal afzenders die in de carrierbundel gedefinieerd zijn. Deze functie is bedoeld om in het buitenland mensen te informeren over het bereiken van de 50 euro limiet voor data verkeer.

  23. Heb een pre pais KPN datakaartje gekocht voor mijn iPad 2. Werkt wel maar sms komt uiteraard niet door. KPN gebeld met de vraag naar software ondersteuning. Antwoord…….KPN ondersteund geen Apple apparatuur en advies was om de hele zooi terug te brengen naar de shop en geld terug te vragen, lekkere club die KPN.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.