Koreaanse regering wil uitleg over Apple’s iPhone-garantie

Apple-topman Farrel Farhoudi verschijnt op 21 oktober voor het parlement van Zuid-Korea om vragen te beantwoorden over de garantieregeling van de iPHone.

parlement zuid koreaApple-topman Farrel Farhoudi verschijnt op 21 oktober voor het Koreaanse parlement om vragen te beantwoorden over de iPhone. Het gaat daarbij specifiek over het reparatie- en vervangingsbeleid van Apple rondom de iPhone. Koreaanse iPhone-kopers klagen dat Apple bij defecte toestellen meestal een refurbished exemplaar geeft, terwijl de lokale garantieregeling van het bedrijf belooft dat je de eerste 14 dagen na aankoop keuze hebt uit vier opties. De klanten zouden ook voor gratis reparatie, vervanging door een nieuw toestel of geld terug moeten kunnen kiezen.

Maar die andere opties krijgen ze niet voorgeschoteld; Apple scheept ze af met een al eerder gerepareerd gebruikt exemplaar. Apple kreeg al eerder vanuit Zuid-Korea het verzoek om openheid te geven, maar de aangeleverde informatie van een Apple-woordvoerder uit Seoel bleek onvoldoende indruk te maken. Apple heeft meer dan 1 miljoen iPhones in het land verkocht via operator KT.

Farhoudi is sinds 1993 werkzaam bij Apple, onder andere als baas van AppleCare Business Development. Momenteel is hij Senior Director iPod & iPhone Service Operations. Het is de eerste keer sinds jaren dat een topman van een groot bedrijf naar Seoul moet om zijn zegje te doen tijdens de grote jaarlijkse parlementaire audit, die al vanaf 4 oktober gaande is. In het parlement breken regelmatig gevechten uit (zie foto).

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 13 oktober 2010, 13:34
Categorie Achtergrond
Onderwerpen apple, garantie, korea

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.