Reacties voor: HSBC Bank wil 200.000 iPhones kopen

Bankconcern HSBC is van plan om 200.000 iPhone 3G's te kopen voor het personeel. Maar bij nadere bestudering gaat het om vage plannen rond het onderzoeken van nieuwe technologie.
Lees het complete artikel → HSBC Bank wil 200.000 iPhones kopen
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 30 reacties

  1. Das een leuk bericht???

    Waarvoor zouden ze alle iphone terug willen laten komen? Vanwege de snelle waterschade? Het slechte bereik 3g of de slechte gps chip?

    Of zegt deze medewerker gewoon maar wat?

  2. Ik geloof daar geen snars van voor apple lijkt dit volgens mij niet mogelijk.
    Maar ik kan wel geloven dat ze de binnenwerken willen veranderen het zou nodig zijn.
    Het coolste, hipste maar slechtst werkende apple product is toch de iphone!!
    Hij loopt vast (contacts vooral dan), Maar soms moet hij ook volledig herstarten en voor een degelijk apple-product zou dit niet mogen!

  3. Ik hoop dat ze wel gaan terugroepen, want dit lijkt nergens naar…
    Ik vind iPhone een toptelefoon, maar ik erger me dood aan de slechte ontvangst.

  4. Als ze dat gaan doen, dan moet je juist op dát moment aandelen kopen! Ha,ha. 😉

  5. Dat zou het eerste hoopvolle bericht zijn sinds de aanschaf van de iphone, ik ben namelijk niet tevreden met het product. Hij crashed meer dan die functioneert.

  6. Ik heb de 3G (16GB Black -origineel- laatste firmware) nu enkele dagen en ik moet zeggen dat ik geen enkel probleem heb met 3G dekking in de gebieden waar ik vaak kom, 5 streepjes in Breda en Den Bosch. Alleen onderweg gaat het af en toe mis, dat zie je duidelijk als je met google maps + GPS in de auto zit. Maar dat is begrijpelijk, dat had ik met GPRS file-informatie (Route66) op mijn windows mobile ook regelmatig. Hoezo zou de GPS chip slecht zijn? Dit is de snelste GPS die ik ooit gehad heb, heeft een fix binnen 5 tot 10 seconden en laat het (buiten) dan nooit meer los. Ik zie het probleem niet.

    Je moet voor 3G trouwens wel de speed manager van T-Mobile op speed.t-mobile.nl (vanaf de iPhone) uitzetten want deze server heeft het te druk waardoor het browsen dus juist trager gaat (of helemaal niet) ipv sneller. Ik kwam daar achter omdat safari soms geen websites kon connecten maar radio streaming wel goed werkte, en dat laatste loopt niet via de T-Mobile speed manager.

    Over de stabiliteit heb ik ook niets te klagen, de iPhone is snel en vloeiend – wat een verademing in vergelijking met mijn vorige WM5 telefoon. Het enige probleem wat ik gehad heb is dat tijdens de eerste synchronisatie bijna alle coverflow art was verdwenen maar dat was eenvoudig te herstellen.

    Als ik de berichten hier lees dan krijg ik toch vooral de indruk dat mensen met een jailbreaked 3G toestel problemen ondervinden. Blijkbaar kan de 3G hier niet zo goed tegen zoals de eerste generatie dat wel kon. Maar misschien heb ik toevallig wel een goed exemplaar of moeten de problemen nog komen? Ik wacht het af…. vooralsnog ben ik zeer tevreden en erg onder de indruk van dit kleine wonder.

  7. Piet zegt:

    14 augustus 2008 op 10:37
    …. Als ik de berichten hier lees dan krijg ik toch vooral de indruk dat mensen met een jailbreaked 3G toestel problemen ondervinden. Blijkbaar kan de 3G hier niet zo goed tegen zoals de eerste generatie dat wel kon. Maar misschien heb ik toevallig wel een goed exemplaar of moeten de problemen nog komen? Ik wacht het af…. vooralsnog ben ik zeer tevreden en erg onder de indruk van dit kleine wonder.

    Het feit dat jij een gebruiker bent die genoegen neemt met wat je hebt is prima, maar ik voel me aangesproken als je over jailbreak begint. Ik heb mijn toestel niet gejailbreaked. Het is gewoon een feit dat er gigantische problemen zijn met de toestellen, ik ondervindt op de haarscheurtjes na ongeveer elk probleem waar over is geschreven sinds 11 juli. Het installeren van applicaties duurt te lang, en loopt uit op crashes, app updates zorgen voor crashes, backups zijn niet terug te zetten, het backuppen duurt uren (letterlijk), als die restored duurt het eveneens uren, ik heb gister een full restore uit moeten voeren, hij is van half 2 smiddags tot 6 uur savonds bezig geweest, en toen moest ik mijn muziek en alles er nog opzetten. Toen ik eindelijk bijna klaar was en liep ik naar mijn bureau, toestel op zwart, met apple logo.. dus weer vastgelopen. Ik ondervindt zeer veel problemen, ik was heel positief over het toestel tot gisteren toen heb ik besloten niet langer mijn posi muts op te houden.

  8. Als ze de Iphone terug nemen om het binnenwerk te vernieuwen hoop ik dat ze ook een betere batterij er in stoppen. Naast de batterij ben ik zeer te vreden met dit toestel

  9. @Taco
    Dan zijn er blijkbaar slechte versies in omloop. Ik heb echt geen problemen met de stabiliteit ondervonden. Backup doet hij bij mij in ongeveer 35 minuten, dat is inderdaad lang maar als ik de backup annuleer dan synct hij in luttele seconden. Ik ben niet positief over de iphone omdat ik een apple fan ben, ik heb nooit eerder een apple product gehad, ik ben positief omdat het echt allemaal soepeltjes en stabiel werkt – en ik kan me niet voorstellen dat ik een van de weinige ben. De meeste mensen kruipen pas in de pen als ze iets negatiefs te melden hebben en dat zie je op deze site ook gebeuren.

    Het zou kunnen dat de 2G iPhone beter is dan de 3G, maar ik ben Symbian en WM5 gewend, en in vergelijking met deze is mijn 3G een enorme sprong voorwaarts. Wie echt zoveel problemen heeft met een originele 3G moet gewoon de telefoon omruilen voor een nieuw exemplaar die wel werkt, je hebt immers garantie. Want dat het wel goed kan bewijst mijn toestel.

  10. @piet
    Ik wacht nog tot de release van de firmware 2.1 als het daarna niet stukken verbeterd ga ik ermee terug en gooi ik het op garantie. Overigens heb ik maar een klein deel van de problemen opgeschreven ik zou er een boekwerk van kunnen maken. Ik wil wel benadrukken dat GPS perfect werkt, en inderdaad hij sneller een fix heeft dan de gemiddelde gps. Maar het is allemaal zo klein in contrast met een niet goed functioneerend toestel. Wat ik bijvoorbeeld echt zeer irritant vind is dat ik bij elke reinstall al mijn voicemails/smsjes/gemaakte foto’s kwijt ben. Inderdaad dat backuppen is te onderbreken, dat ben ik nu ook gaan doen. Maar even logisch, je maakt een backup functie en vervolgens werkt het niet, je maakt allerlij zaken en het werkt niet. Het toestel doet het beter (niet goed en stabiel) als ik geen 3rd party apps erop zet, maar daar heb ik hem niet gekocht om hem native te draaien. Apple moet gewoon met een grootschalige oplossing komen ASAP. Daarom houdt ik dit forum in de gaten, sinds het het enige forum is wat ik ken over de iPhone. Ik ben overigens functioneel tester van beroep, wellicht ben ik iemand die echt tot in de nopjes alles uittest en uitzoekt, maar dat is mijn recht toch neem ik aan?

    Ik heb een beta product van apple, en ik baal ervan want apple is een merknaam waar ik zeer veel vertrouwen in had. Dit kost ze echt hun kop op deze manier. De fanbase word minder, ik hoor echt diehard apple fans die nu een negatieve muts hebben ivm dit hele gebeuren.

    Zonde, zonde en nog eens zonde.

  11. Waarom heeft Holland zo’n klaag cultuur? Je hebt gewoon recht op een werkend product binnen je garantie periode. Als er iets mis is met een product ga je toch gewoon naar de winkel terug en laat het probleem verhelpen? Of ben ik nou gek?

    Ik denk dat dat beter helpt dan fora’s vol te schrijven over hoe slecht je het wel niet hebt getroffen mat je aankoop. Apple leest hier niet dat jij een probleem hebt met je iphone. Die hebben het druk genoeg met andere zaken. Wij hier kunnen het ook niet voor je fixen, behalve wat adviezen zal je niet ver komen.

    Ik Ben net als PIET een iPhone 3G bezitter die nergens problemen mee heeft gehad tot nu toe. En ik heb de oude ook nog. die draait ook probleem loos op 2.0.1. Het kan dus wel. Of wij zijn ongelooflijke mazzel pikken. Of alle tevreden klanten houden er hun mond over. Een maat van mij heeft wel pech gehad met het instaleren van apps en zijn ontvangst is beduidend slachter dan mijn iphone 3G. Na een Herstel in itunes was alles verholpen.

    Probeer een firmware Herstel, blijven de problemen voorkomen ga dan naar de Dealer en laat er daar naar kijken. Piet en meerdere met hem lopen toch geen onzin te verkondigen dat er ok iphones tussen zitten die geen last hebben van de problemen die bekend zijn. En dat heeft niks te maken met dat Piet van windows mobile kom en de iPhone dan sowieso al een verademing is.

    Als je baalt van een slecht werkende Product DOE ER DAN WAT AAN.
    boze comment’s schrijven op fora helpt je niet verder

  12. De meeste (alle?) problemen die ik hier lees zijn software en de meeste klinken als software op de computer…
    Ik zie niet in waarom daarvoor de hardware vervangen zou moeten worden?

  13. 4saus zegt:
    Als je baalt van een slecht werkende Product DOE ER DAN WAT AAN.
    boze comment’s schrijven op fora helpt je niet verder

    Heb je wel eens gehoord van samenhorigheid? Ik zoek naar mensen met dezelfde ervaringen, het doel van het uitwisselen van informatie, is het voorzien van informatie voor mensen die twijfelen of het aan hen ligt of het product. Mensen die googlen op problemen die ze hebben zullen zoekresultaten krijgen die relevante informatie weergeven. Daarom schrijven mensen hun problemen op in een forum (ik althans). Zeker omdat ik het fijn vind erover te kunnen lezen, daarnaast weet iemand misschien wel een oplossing voor mijn probleem zonder dat ik naar apple toehoef. Als ik het zo lees ben jij iemand die klaagt over mensen die oplossing gericht denken (nee naar apple gaan is niet direct de beste oplossing, ten eerste is de vraag hoe lang dat duurt, ik heb mijn toestel nodig. Ten 2de is het de vraag of die toestellen er al zijn, en nee dat zijn ze niet omdat het nog zeker 3 weken duurt volgens de site van telfort. Dan is het nogmaar de vraag of het mijn problemen werkelijk oplost.) bedankt voor je positieve insteek op dit forum wel, mensen zoals jij schieten we echt wat mee op.

    Jij bent de klager over de klaagcultuur.

  14. ik vraag me wel af of mensen met problemen de iphone syncroniseren via een macbook of via een computer met vista. UIt veronderstellingen blijkt dat mensen die hun iphone vastkoppelen aan een macbook veel minder problemen hebben. (geen sms en contacten kwijt)

  15. Pieter zegt:

    14 augustus 2008 op 12:07

    De meeste (alle?) problemen die ik hier lees zijn software en de meeste klinken als software op de computer…
    Ik zie niet in waarom daarvoor de hardware vervangen zou moeten worden?

    hoe je het ook went of keert, apple moet het oplossen met of zonder ingewanden. Als het met firmware kan, vind ik dat prima.

  16. appeltje vr de dorst zegt:

    14 augustus 2008 op 12:08

    ik vraag me wel af of mensen met problemen de iphone syncroniseren via een macbook of via een computer met vista. UIt veronderstellingen blijkt dat mensen die hun iphone vastkoppelen aan een macbook veel minder problemen hebben. (geen sms en contacten kwijt)

    Dat is helaas een kwestie die erg goed mogelijk is, ik heb een vista pc draaien waarmee ik sync. echter is het in xp (wat ik ernaast draai) hetzelfde. Als het zo is dat de problemen vooral voorkomen bij vista/xp moet apple daar wat aan doen.

    Ik wil overigens benadrukken dat het crashen van de iPhone firmware losstaat hiervan want dat gebeurt te pas en te onpas bij het instaleren van apps via de mobile app store.

  17. @Taco
    Welke applicaties laten jouw firmware crashen? Dat wil ik weten zodat ik ze kan vermijden. Ik heb zo’n 10 top apps geïnstalleerd (op de iphone zelf) en geen problemen ondervonden. Alleen buienradar wil heel soms direct na het opstarten wel eens spontaan verdwijnen (2x gebeurd) maar dat heeft verder geen invloed op de werking van het apparaat.

  18. Ik snap best dat je zoekt naar mensen die het zelfde probleem hebben. Maar vervolgens heb je er niks aan om daar als zoveelste te bevesitgen wat de topic starter geplaatst heeft. Als er geen antwoord tussen staat dat direct helpt Apple de schuld geven (terecht) helpt je ook niet. je blijft met het zelfde niet werkende product zitten. De oplossing zit in daadwerkelijk iets doen.

    Ga bijvoorbeeld gebruik maken van je garantie en de kennis van de mensen in de winkel/service centers. Vaak hebben die een gericht antwoord en oplossing voor je probleem.
    heb vertrouwen in de service van de telefoon winkels of de apple reparatie centra’s
    wie weet geven ze je wel een ander toestel mee tijdens je reparatie mocht er daadwerkelijk wa gerepareerd moeten worden.

    begrijp mij niet verkeerd maar 70% van de problemen die wij krijgen met apple producten zijn aan de balie zelf op te lossen. Vaak zelfs een lullige toetsen combinatie of een kleine operatie en die mensen kunnen de zelfde dag nog blij terug naar huis. Ik zou het in op zijn minst is proberen voor je er van uit gaat dat je niet goed geholpen gaat worden. Ook hier weer bij slechte ervaringen zijn er meerdere service punten die je wel gewoon netjes helpen.

    Succes met je iphone verder. (niet lullig bedoeld)

    Als je echt wil dat je klachten gehoord worden door apple zelf kan je beter hier heen gaan. http://www.apple.com/nl/support/iphone/ Ik betwijfel of ze naar iphone club surfen om te zien wat hier de problemen zijn. (ook niet lullig bedoeld) Vind je daar de oplossing niet nee gewoon de tijd om gebruikt te maken van je garantie.

  19. @Piet:

    Het punt is dat het geen vaste prik is, het lijkt te maken te hebben met geheugengebruik, ik heb ergens na veel te testen zelfs de indruk dat er een geheugenmodule brak is in mijn iphone. Maar ik weet het gewoon niet zeker omdat er geen manier is omdat na te gaan. Daarom wil ik de 2.1 afwachten, wellicht lost dit alle problemen op. Helaas is het een niet na te meten probleem. Zeker voor mij jammer want ik had graag uitsluitsel gegeven.

    Het probleem treedt op wanneer ik veel ruimte gebruik op de iphone en dan apps install. Meer kan ik er niet over zeggen helaas. Het zou ook teveel tijd kosten, elke keer firmware, apps erop, syncen etc duurt een dag per testgeval, daar heb ik ook geen zin in 🙂

  20. @4saus:

    Ik heb gister op de site van apple de garantievoorwaarden doorgelezen omdat ik overweeg naar apple te gaan. Zoals ik dus al schreef. Maar, als je zelf even goed leest op internet zul je zien dat de problemen aan de lopende band bij mensen optreden, in mijn optiek is het beter de 2.1 firmware af te wachten, die kan elk moment gereleased worden. Daarna is het zinnig om naar apple te gaan.

    bedankt voor je suggesties overigens (niet lullig bedoeld 🙂 )

  21. mijn koptelefoon is kapot, de muts/ skip knop.
    Op applesite formulier ingevult, nieuwe wordt vandaag bezorgt. Verder heb ik nu een irritante dode cq witte pixel. Valt niet altijd op maar is af en toe zeker irritant omdat die steeds vaker opvalt. OP een ander forum waren mensen met stofjes onder het scherm en die kregen via t- mobile na gemiddeld 8 dagen een nieuwe.
    Reparaties doen ze niet, je krijgt gewoon een ander toestel. Ik heb verder nog weinig problemen, alleen dan dat ik soms niet kan bellen terwijl er iemand naast mij dat wel kan.
    En dat voelt niet zo lekker helaas.

  22. Verder heb ik nu een irritante dode cq witte pixel. Valt niet altijd op maar is af en toe zeker irritant omdat die steeds vaker opvalt.

    moet je de Iphone even Force Shutdown ( hou de Slaapknop en Homeknop ingedrukt )
    heb ik ook gehad
    even de Iphone uit daarna weer aan
    Witte Pixel is weg 😀

    overgens heb ik mijn 3G ook niet met een jailbreak
    en op die van mij staat echt heel veel apps op al van de Apps store
    dankzij dit heeft mijn Iphone minstens 5 min nodig om op te starten na de reset
    en ja hij crasht ook wel is

    maar ik neem dat voor lief
    vergeet niet dat de Iphone geen telefoon meer is maar een Mobile Computer
    zelfde als je linux PC of Windows PC die vast lopen loopt de Iphone ook vast

    Gewoon even op je tanden bijten
    en herstarten

    als je hem vergelijkt met Vista
    loopt de Iphone stabieler en loopt ook minder vast
    dan een Vista computer of Apple Computer
    bij mij in ieder geval

    haar scheurtje heb ik geen last van want ik heb geen witte achterkant maar de zwarte
    dit heeft te maken met hoe de kleur wordt toegevoegd aan het plastic waardoor de witte plastic body minder kan hebben dan de Zwarte body

  23. @justin2108:

    Als het om simpele vastlopers ging ala, maar de mijne crashed en wil nietmeer opstarten. Het enige wat rest is full restore/install. Overigens loopt mijn vista pc zeker minder vast, die staat nu al een maand+ te draaien zonder enig probleem (ik ben heavy user, dus hij staat niet niets te doen een maand lang), ik vind het ook een onzinvergelijking.

    Als het “even” op mijn tanden bijten was had je me er niet over gehoord.

  24. ontopic:

    Wel slap als ze over de rug van de iphone een betere deal bij RIM proberen te scoren of er zelf mee in de media proberen te komen. Maar goed als de deal doorgaat heeft apple weer flink buit.

  25. @4saus:

    Dat is handel he, ik vind het eigenlijk wel een slimme truck. Waarom niet zo goedkoop mogelijk? Zouden wij als Nederlanders al helemaal moeten snappen 😛

    Toch zou ik liever de iPhone hebben dan welke blackberry ook 🙂 Zelfs met crashes 😀

  26. Zijn er van 2.1 al BETA versies in omloop?

  27. @Taco, raar, mijne is een paar keer voor korte tijd even vastgelopen maar eventjes wachten dan deed hij het weer gewoon, ook niks mis met mijn ontvangst. Zou inderdaad best kunnen dat er een lading “bad iphones” tussen zat.

  28. koop gewoon de oude iphone. Werkt super en mpoiere achterkant van metaal helaas geen gps

  29. helaas ook zachte sprekers en zwaarder en geen 3G

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.