Excel iOS spreadsheet scannen

Deze nieuwe Excel-functie gaat je veel tijd besparen

Heb je een tabel op papier en zou je die eigenlijk digitaal verder willen bewerken? Het kan vanaf nu met Excel, want Microsoft geeft je de mogelijkheid om een foto te maken van een tabel, die vervolgens wordt omgezet naar een spreadsheet.

Het scannen en importeren van geprinte data werkt in Excel voor iPhone. Je gebruik hiervoor de camera, waarna de computerbeelden met machine learning worden omgezet naar een digitaal bestand. Je kunt deze spreadsheet daarna gewoon bewerken, alsof je de data handmatig had ingevoerd. De functie heet Insert Data From Picture en is beschikbaar in 21 talen die het Latijnse alfabet gebruiken. Eerder zat de functie al in Excel voor Android.

Elke goed geformatteerde hoeveelheid data in tabelvorm is te scannen en om te zetten naar een spreadsheet. Het kan gaan om een werkbriefje, een balans of een tijdschema van de bus. De functie is ontwikkeld door de Microsoft-teams in Servië en India.

De teams willen dezelfde functies ook naar andere onderdelen van Microsoft Office brengen, bijvoorbeeld om een handgeschreven notitie om te zetten naar een bestand voor de tekstverwerker Word. In OneNote heb je al dergelijke tools die handgeschreven tekst herkennen.

Microsoft gebruikt meerdere technieken, waaronder uiteraard optical character recognition (OCR), maar ook technieken om de layout te herkennen. In Office Lens en de Seeing AI-app werden ze eerder al gebruikt. Om de functie te gebruiken heb je Office 365 nodig en een iPhone. Later komt het fotograferen van spreadsheets ook beschikbaar op de iPad.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 31 mei 2019, 17:00
Bron Bron Microsoft
Categorie Apps
Onderwerp excel

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.