Reacties voor: Pakketjes-app Deliveries stapt over naar betaald lidmaatschap

Dit verandert er voor gebruikers
De populaire app Deliveries, waarmee je pakketjes kan volgen, heeft een grote update gekregen. Behalve een opgefrist uiterlijk, is ook het verdienmodel van de app op de schop gegaan. Deliveries werkt nu met een betaald lidmaatschap. Ook voor eerdere kopers zijn er veranderingen.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl -

Reacties: 23 reacties

  1. Wel fijn dat ze het gratis blijven houden voor gebruikers die de app eerder hebben gekocht.

    Ik had even gekeken in mijn account en zag dat ik de app in 2008 al had gekocht… dus fijn dat de developers het zo lang blijven ondersteunen.

    Ik ben alleen zelf niet echt een voorstander van die subscripties… Ik heb de app nu 12 jaar kunnen gebruiken voor €3.. met het nieuwe verdienmodel zou de app nu €65,88 kosten. Niet echt een vooruitgang

  2. Zijn er echt mensen die daarvoor zouden betalen? Ben zelf geen fan van die abonnement-hype

  3. 17TRACK is een prima aternatief en bovendien gratis te gebruiken

  4. Ik heb deze app gekocht voor iPhone en Mac, maar bleek geen toegevoegde waarde te hebben. DHL doet het niet in NL en Post.nl heeft een eigen, goed werkende app. Misschien is de app handig voor bedrijven die dagelijks een enorme hoeveelheid pakketjes krijgen, maar voor mij was het het geld niet waard. Bovendien stuurt DHL je ook nog een track & trace per mail.

  5. Andere goede integratie is nu goede ondersteuning van bijvoorbeeld amazon, inloggen en dan kan je gelijk je orders toevoegen die dan ook updates van amazon oppakt. Scheelt weer elke keer de track&trace code op te zoeken en ook over de status op amazon zelf als het pakketje nog niet verzonden is.

  6. Ik vraag mij altijd af bij dit soort apps of alle NL bezorgdiensten erin zitten en of dit altijd werkt. Wil best graag zo’n app gebruiken, maar niet betalen voor iets dat niet werkt. Iemand ervaring?

  7. App gedownload, abonnement afgesloten maar app ziet niet dat ik een abonnement heb. Telefoon al paar keer uit en aan gezet maar helpt niks. App al paar maal verwijderd en opnieuw gedownload maar helpt ook niks.

  8. Dus je moet ook alle track en tracé linkjes met de hand toevoegen, dan kan toch net zo goed de mail erbij pakken en op de link klikken ?.

  9. Zo vaak krijg ik ook niet een pakje. En dan volg ik t wel via PostNL of anders , met dit betaal ik de meest maanden voor niks, wonderlijk model dit zo

  10. Ik gebruik al jaren naar tevredenheid Parcel. Ontwikkelaar reageert ook vlot op vragen en fouten, dus dat is voor hen een pre. Kost jaarlijks overigens 3,49. Met de integraties die genoemd worden voor Deliveries ga ik deze ook maar eens bekijken, want klinkt wel interessant.

  11. Ik en wat vrienden zijn ze nu kwijt als “klant”.

  12. Nu ben ik niet tegen abonnementen en gebruik ik de app zelf niet, waardoor het makkelijk is om te zeggen, maar dit is een kansloos abonnement. Wanneer een partij een dienst levert waar zij kosten aan hebben en het reëel is om dit door te belasten aan de gebruiker, dan is een abonnement gewoon een optie. Wanneer je bijv. een eigen server voor opslag biedt, i.p.v. iCloud, dan valt er nog iets te rechtvaardigen. Dit is gewoon geld graaien. Veel functionaliteit is eenmalig opleveren en gaan. Zet de app dan neer als nieuwe versie met eenmalige aanschaf.

  13. Ik ontvang veel met DHL Parcel. Contact met ze gehad om dit te implementeren.. (werkt nog steeds niet) en nu zou ik er voor moeten betalen… ik ben weg!

  14. Origineel geplaatst door BrutusNL
    Ik gebruik al jaren naar tevredenheid Parcel. Ontwikkelaar reageert ook vlot op vragen en fouten, dus dat is voor hen een pre. Kost jaarlijks overigens 3,49. Met de integraties die genoemd worden voor Deliveries ga ik deze ook maar eens bekijken, want klinkt wel interessant.

    Vroeger gebruikte ik ook Deliveries, maar daar kon ik niet alle leveranciers in kwijt (bijv DHL of track&tracé vanuit China).
    Daarna heb ik Parcel geprobeerd en deze werkt perfect. Ook DHL en leveringen vanuit China kun je invoeren en volgen en dat inderdaad voor een goedkoper tarief dan Deliveries.

  15. Betalen om je pakketjes te volgen terwijl dat al gratis is. Tis goed.

  16. @Funske: Inderdaad Parcel is beter in de ondersteuning van meerdere aanbieders. Interface van Deliveries is wel iets prettiger. Bovendien was Deliveries in het het Nederlands en werd Leveringen genoemd. De vertaling is nu weggevallen met versie 9 waardoor nog minder de moeite waardis. Ik combineerde Deliveries samen met Parcel en Aftership omdat er geen app is die echt alle aanbieders kan volgen.

  17. Een abonnement voor een programma, het is helaas een kant waar steeds meer software ontwikkelaars naar toe gaan. Waarom? Omdat ze feitelijk geen goede nieuwe functionaliteit meer kunnen verzinnen en het veel makkelijker is om elk jaar opnieuw betaald te worden voor dat werk wat je ooit 1x gedaan hebt.
    Nu zijn er uitzonderingen waarbij de service zelf vooral de kosten zijn en dus ook betaald moeten worden, denk aan Netflix maar ook aan aan anti-virus programma. Maar voor software als dit is een abonnementsmodel voor mij echt volkomen onacceptabel.
    Ze gooien zo ook zelf hun eigen ruiten in, want praktisch niemand gaat straks voor 50+ programma’s abonnementsgeld betalen. Dat wordt gereduceerd tot alleen de grote spelers, en laten ze daar nu net niet bijhoren.

  18. @Maurice: Exact! Je hebt helemaal gelijk. Uiteindelijk gaan alleen grote spelers blijven.

  19. @Leo: Is het zo raar om te betalen voor een app/dienst die je daadwerkelijk gebruikt? En dat je betaalt zolang je gebruikt (subscription)? Hoe moeten salarissen betaald worden? En alle andere kosten die de ontwikkelaar maakt om een app te ontwikkelen en onderhouden? En dat deze er ook nog iets aan mag verdienen?
    Ik vind dat niet zo raar.

  20. Behalve dat abonnementen meestal een slecht idee is, is deze app helemaal niet zo goed. Eigenlijk behoorlijk waardeloos. Ik gebruik ook Parcel en die volgt de pakketten automatisch in de achtergrond. Deze app niet. Deliveries vraagt steeds (push meldingen) om het te openen zodat het kan bijwerken. Heel erg irritant. Ik vond het eigenlijk het originele aankoopbedrag niet waard en neem zeker geen abonnement.
    Al die abonnement oplichters komt me sowieso de strot uit. Stelletje geldwolven.

  21. @Mark: mag zeker! En ik mag zeggen nee bedankt! Vrije economie! Ik vind altijd wel een gratis alternatief voor betaal apps, bijvoorbeeld de standaard apps van Apple. Grappig je reactie is op mij, maar ik lees ( bijna ) niks enthousiasts over abonnementen in de reacties en over dit abonnement eigenlijk helemaal niet.

  22. Origineel geplaatst door Marcel
    App gedownload, abonnement afgesloten maar app ziet niet dat ik een abonnement heb. Telefoon al paar keer uit en aan gezet maar helpt niks. App al paar maal verwijderd en opnieuw gedownload maar helpt ook niks.

    Hier het zelfde.
    Betaal dienst invoeren, en dan werkt het niet.

  23. AfterShip is ook een prima en gratis alternatief.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.