Reacties voor: Comedians maken aankondiging iPad 2 belachelijk

In verschillende latenightshows werd de aankodiging van de iPad 2 de afgelopen dagen gebruikt als onderwerp van spot.
Lees het complete artikel → Comedians maken aankondiging iPad 2 belachelijk
Elger van der Wel -

Reacties: 18 reacties

  1. In de ipad spoof van Conan wordt juist NIET het produkt belachelijk gemaakt maar de manier van promotie en marketing. Dat bedoeld hij dan ook met ‘cocky’! Het maakt niet uit hoe wij het vertellen, verpakken, hoe de set en achtergrond er uit zien, hoe wij ons kleden, hoe het produkt belicht wordt….jullie kopen het toch wel omdat er Apple op staat! Een waarheid die staat als een koe blijkt vaak 😉

  2. Charlie is hilarisch! Erg lollig. Die presentaties zijn ook belachelijk. Echt een brainwash gehalte. Maar product blijft goed. Heb een ipad maar ik wacht geduld voor een nog betere update van de ipad….:-)

  3. Kan me tijdens die presentaties ook vaak storen aan het klapvee in het publiek. Applaudiseren voor iets cools, prima. Maar voor een (abnormaal duur) kabeltje met een feature die er al 3/4 jaar geleden had moeten zijn op iDevices… Not so much. 🙂

  4. Eigenlijk heeft hij gewoon gelijk
    HET WAS ECHT EEN BIZAAAAR slechte presentatie.
    Meestal brengt Apple het goed maar deze keer dacht ik dat ik naar een flut merk zat te kijken

  5. Origineel geplaatst door Aiii
    Kan me tijdens die presentaties ook vaak storen aan het klapvee in het publiek.

    Ik stoor me er ook aan, maar ze klappen tenminste nog echt. Op de bovenstaande video’s gebruiken ze voornamelijk lach uit een blikje. Alleen de scene over het negeren van je omgeving heeft niveau en maakte me aan het lachen. De rest is herhalen en schoppen omdat ze weten dat het scoort. Het heeft geen enkel niveau.

  6. Origineel geplaatst door iJohnno
    Eigenlijk heeft hij gewoon gelijk
    HET WAS ECHT EEN BIZAAAAR slechte presentatie.
    Meestal brengt Apple het goed maar deze keer dacht ik dat ik naar een flut merk zat te kijken

    Nee hoor, zeker vanuit een marketingtechnisch punt was het compleet briljant. De iPad 2 gaat de winkels uit vliegen en dat is fijn voor iedere iOS gebruiker.
    Ga maar na: veruit de meest gebruikte app voor Macs in winkels is Photobooth. Die app staat zo’n beetje model voor wat een Mac kan betekenen voor de doorsnee klant: makkelijk en ontzettend leuk. Ik denk dat Photobooth op de iPad stiekem echt ontzettend veel iPads gaat pushen, hoe vreemd het ook klinkt.
    Daarnaast: Apple heeft net dat nieuwe model voor magazine’s gelanceerd. Het is ze duidelijk geworden dat de iPad een ontzettend aantrekkelijk platform voor kranten en tijdschriften is. Dat vermoedden ze vorig jaar al, maar aangezien dit de eerste geslaagde tablet ooit is, wisten ze het niet zeker. Nu wel. Een dunnere en lichtere iPad maakt dan ongelooflijk veel verschil. In alle hands-on over de iPad 2 wordt gesproken over hoezeer de dunheid opvalt. Nu voelt het écht als een tijdschrift, wordt geschreven. En dat scheelt.

    Daarnaast is het complete waanzin ieder jaar een revolutie te verwachten. De meeste Apple aficionado’s zijn er pas de afgelopen jaren bijgekomen. Zij verwachten ieder jaar een revolutie van formaatje iPhone. Maar je kunt maar zoveel keer de game changen. Daarnaast is Apple ook gewoon een bedrijf en als je met een kleinere update, een logische evolutie, ook gewoon je product kan verschepen zonder jezelf op welke wijze dan ook te verloochenen, dan doe je dat gewoon.
    Als je Apple’s werkwijze een beetje kent, dan weet je dat ze met versie 1.0 overdonderen en daarna op een fantastische wijze zowel hard- als software laten evolueren, zowel volgens eigen bevinding als die van de gebruiker. Daar wordt iedereen beter van. Als je elke twee jaar alle vernieuwingen in iOS en aan de hardware zou presenteren, zou het altijd een spetterend gebeuren zijn. Nu gaat het geleidelijk en liggen de verwachtingen torenhoog.

  7. @Tru: Maar wat is het verschil tussen lach uit een blik en klappen op commando?
    Apple maakt best leuk spul en ik ben tevreden met mijn iPad maar ze mogen van mij best wat minder over the top doen, dat zou Apple ook wat sympathieker maken denk ik. Ik ken genoeg mensen die van die presentaties over hun nek gaan. Apple heeft dat ook niet nodig vind ik.

  8. Ze zijn gewoon jaloers op Apple en daarom maken ze zulke rare filmpjes.
    Mensen kunnen het niet hebben dat ze zo goed scoren.
    Het was vroeger zo bij mensen en het zal in de toekomst ook zo blijven met wat voor bedrijf dan ook.

  9. De presentatie was heel duidelijk en de info makkelijk te verwerken. Niets mis mee. Wat wel opviel is dat Apple het ikke wel en jij (nog) niet spel kinderachtig naar voren bracht. Dit is fantastisch voer voor een aantal comedians, omdat dit hun wereld is. Dingen in het belachelijke trekken.
    Misschien is dit wel de strategie van Apple. Door de manier van presenteren raakt de hele wereld min of meer betrokken bij hun produkt. Was het een suffige presentatie was dit geen wereldnieuws geworden, maar nu hebben ze heel veel gratis reclame. Het is een keuze. Ze hebben heel veel aandacht besteed aan deze presentatie. Dat kan je echt zien. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze hier niet goed over nagedacht hebben. Dit is strategie. Waarschijnlijk een verdomd goede ook.

  10. “We now look at how the iPad ruined your life. Don’t say it didn’t. It did”

    Charlie Brooker heerst.

    Het enge is dat er nog wel wat in zit ook. Het gejuich van de massa’s na elke scheet van Steve heb ik vanaf het begin wat griezelig gevonden. Vooral omdat sommige scheten toch inderdaad wat onbetekenend waren.

    “We now are a species that worships cables”…

    En sommige van de bovenstaande reacties geven ook niet echt blijk van veel relativeringsvermogen. Lighten up people, it’s a joke…

  11. Charlie Brooker is mooi.

    De andere is wel heel gemakkelijk en flauw.
    @Ronald1959:
    Mee eens. Apple verkoopt meer een idee over hoe hun producten zien dan het product zelf. Dat is zeker niet voor iedereen.

    Zelf houd ik wel van Apple. Je betaald er voor maar werkt ook goed (in mijn ervaring).
    Heb ook messen van >€80 stuk. Is ook maar een mes maar voelt beter en is mooi gemaakt. Daar kan ik wel van genieten.
    Zo geniet ik ook van een iPhone die gewoon werkt.

  12. Laat ze maar allemaal de spot er mee maken!

    Laat ze maar allemaal lachen!

    Apple lacht volgend jaar na verkoop van 40 miljoen van deze belachelijke, onzinnige, veel te dure, enz.. enz.. dingen.

  13. Goed om te zien dat er nog veel terrein te winnen valt voor apple. Genoeg neesayers en rem parachutjes die nog overtuigt kunnen worden van hun product.

    al hoeft apple het voor het geld niet te doen.

  14. Ik vind die van Charlie een beetje overdreven, maar al die parodieën op die filmpjes vind ik wel geweldig.

  15. Dat ze lekker grappen maken over hun eigen hoofd 😉 als ze in het verleden willen wonen.

  16. blijkbaar houd het ze wel bezig wat apple doet. De meeste mensen die iets belachelijk vinden hoor je er niet over. die gaan door met hun leven en laten het met rust.

    blijkbaar is het dan toch jaloesie of een misplaatste spijt dat ze toch zelf niet toch voor apple hebben gekozen in plaats van de android alternatieven die achteraf blijken tegen te vallen.

    je kan je geld helaas maar een keer uitgeven.

    of zullen ze het doen vanwege de extra hits op hun website. Apple is nu eenmaal hip.

  17. Sjezus kristus, hebben jullie allemaal nou zo weinig gevoel voor humor? ‘Jaloers’? Heb je er wel eens over nagedacht dat niet iedereen het een fantastisch idee vindt dat de helft van de mensheid driekwart van zijn vrije tijd doorbrengt met het elektrieke plankje van een griezelige monopolist of, nog erger, het PRATEN OVER het elektrieke plankje van de enge monopolist? (Guilty as charged, overigens) Apple maakt mooie dingen, maar het is niet de weg naar het licht en als Apple morgen verdwijnt zijn er weer anderen die mooie dingen maken.

  18. Voor wie wel tegen een grapje kunnen.

    http://www.collegehumor.com/video:1948362

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.