App Store in iOS 11

App Store: ‘Apple wijst één op de drie apps af’

Bijna elke iPhone-ontwikkelaar heeft het wel eens meegemaakt. En zelfs als je geen apps ontwikkelt ken je vast wel iemand die weken- of zelfs maandenlang in het reviewproces van de App Store vastliep. Uit documenten blijkt nu hoe vaak apps eigenlijk worden afgewezen door Apple: 36%.

Die informatie blijkt uit een vragenlijst die het Energy and Commerce Committee onlangs naar Apple en Google stuurde. Het ging daarbij vooral om de vraag of Siri en de Google Assistent mensen afluisteren. Apple zegt van niet en ontkende ook dat data wordt doorverkocht aan andere partijen. Maar in de lijst met antwoorden is ook nog andere interessante informatie te vinden. Voor het eerst heeft Apple namelijk verklapt hoeveel apps eigenlijk worden afgewezen tijdens het App Store-reviewproces.

In het document is te lezen:

Het App Review-team bekijkt meer dan 100.000 inzendingen per week en wijst daar ongeveer 36.000 van af op basis van verschillende compliance-regels.

Dat zegt Timothy Powderly, bij Apple werkzaam als Director of Federal Government Affairs. Een derde van de apps wordt dus afgewezen, omdat ze om een of andere reden niet voldoen aan de regels. Apple’s brief legt ook uit wat er gebeurt als mensen in iOS 12 de SOS-belfunctie gebruiken, waarbij je locatie automatisch wordt gedeeld met partnerbedrijf RapidSOS. Apple heeft RapidSOS opgedragen om binnen 12 uur na een noodgesprek de persoonlijke info te verwijderen, zoals lengte- en breedtegraad. Als een noodgesprek onterecht plaatsvond, bijvoorbeeld omdat iemand per ongeluk heel vaak op de zijknop drukte, dan moet RapidSOS de informatie meteen wissen. Het is natuurlijk te hopen dat dit inderdaad gebeurt.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 9 augustus 2018, 21:32
Bron Bron Scribd
Via Via Washington Post
Categorie Apps
Onderwerp app store

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.