Reacties voor: Adobe gaat grafische apps voor iPad maken

Adobe gaat grafische applicaties voor tablets zoals de iPad ontwikkelen. Productmanager John Nack schreef er een blogposting over.
Lees het complete artikel → Adobe gaat grafische apps voor iPad maken

Reacties: 20 reacties

  1. Dit zou geweldig zijn, al kan ik me niet voor stellen dat de iPad een lading raw files trekt.. Misschien een soort van remote app die samen werkt met de desktop versie.

    Misschien kan ik in de toekomst dan toch m’n iPad voor m’n werk gebruiken. 🙂

  2. Zou wel grappig zijn als ze adobe flash professional voor de ipad zouden maken, wel flash kunnen maken en exporteren, maar niet af kunnen spelen in bv safari 🙂

  3. @Nigel: ik geloof nooit dat een ipad dat ooit kan trekken, die apps zijn niet voor niks zo simpel

  4. Verstandig

  5. Geweldig nieuws! Kan ik in de toekomst overal foto’s maken en die gelijk bewerken op mijn iPad, waar ik ook ben.

  6. Alleen als er een fatsoenlijk pennetje bijkomt, want het vingertekenen vind ik echt 10x niks.

  7. @ Roderique: het lijkt me niet erg moeilijk om een pennetje te maken met een uiteinde waar de iPad op reageert.

  8. Kom maar op met die apps John..

  9. Origineel geplaatst door Dwevbob
    @ Roderique: het lijkt me niet erg moeilijk om een pennetje te maken met een uiteinde waar de iPad op reageert.

    Die zijn er al, onderandere de pogo stylus 🙂 .

  10. Origineel geplaatst door Dwevbob
    @ Roderique: het lijkt me niet erg moeilijk om een pennetje te maken met een uiteinde waar de iPad op reageert.

    Er zijn al de nodige oplossingen voor handen, de doe het zelf versie die je kan zien in het filmpje van Makezine is erg inventief.

  11. Ik ben excited!

  12. Aperture for iPad ?

    kan makkelijk zat, want alles wat je op je desktop scherm ziet gebeuren zijn berwerkingen op ‘previews’ – het werkelijke rekenwerk komt achteraf pas, als je de jpeg of tiff van wil maken

    maar ik zou eerst wel eens willen zien hoe ze iPhoto en OS4 met elkaar laten communiceren, daarna komt de stap naar Aperture wel eens

    en het mooie is dat Apple WEL op de achtergrond door kan blijven rekenen in een ‘pseudo multi tasking’ – reken maar dat zij zonder problemen buiten de dev-kit omkunnen werken

  13. Ik ben helemaal voor een Lightroom versie voor de iPad, maar ik lees echt niet in het artikel van John Nack dat ze daar mee bezig zijn. Op andere sites zag ik dit bericht ook voorbij komen, volgens mij heeft niemand de tekst van John echt doorgelezen. Of zie ik nu iets over het hoofd?

    Overigens kan de iPad al met gangbare RAW formaten (zoals Canon en Nikon) omgaan. Met de camera-connection-kit kun je deze al inlezen. Een RAW bewerker is dus een kwestie van tijd..

  14. @Roderique

    Voor $14,95 heb je al een (teken)pen voor de iPhone, iPad of iPod Touch.
    http://tenonedesign.com/stylus.php

  15. @Max: RAW bestanden importeert, toont en verwerkt de iPad moeiteloos.

  16. @Floria Drapers: @Mark: @Appleflap: @Roderique:

    Die pennetjes zijn op zich wel bruikbaar, maar de touchscherm van de iPad is niet geschikt voor het echte werk(lees: druk gevoeligheid van de iPad is minaal en volgens mij niet eens bereikbaar mbv de API’s). Wel jammer want als de scherm ook druk gevoelig was dan had het voor mij de Wacom-tablets kunnen vervangen.

  17. @Amine:

    Zoek een op YouTube naar artiesten die werken met sketchbook Pro of Brushes app voor de iPad.

    Dit is zon artiest http://chapter-56.blogspot.com/
    En ook hij prefereert te werken met een pogo stylis boven het echte vingerwerk.

    Hoe het er verder uit ziet ligt aan de kunstenaar zelf. Ik heb er heel precies en strak werk uit zien komen en heel erg schilderactich en warrig werk.

    Het vergt wat oefening maar uiteindelijk kan je er heerlijk mee schetsen.

  18. @Aanvulling op Kasuja:

    Druk gevoeligheid is denk ik niet op te lossen met wat API’s. Softwarematig de drukgevoeliheid meten is denk ik een lastige klus als je geen meet instrument hebt dat in de pen verwerkt zit. Dat is wat Wacom doet. Een weerstandje in de penpunt meet hoe hard je drukt en geeft dat door aan de software van je Mac of PC. Via de huid moet dat dus gaan werken aan de hand van hoeveel pixels er bedenkt worden. Dat gaat al problemen geven bij de eerste bocht die je vinger maakt.

    Software matig zal het zeker ook anders kunnen hoor ik ben geen programmeur.
    Maar of dat nauwkeurig zal werken betwijfel ik.

    Je kan prima handmatig de dikte of transparantie instellen van je gereedschap in de eerder genoemde tekenpplossingen.

    Ik ben benieuwd wat Adobe gaat maken.
    Voorlopig is er nog niks behalve een aankondiging dat ze IETS gaan maken.

  19. Ze zouden gewoon een pennetje moeten maken waarbij ze in de top een sensor hebben zitten die drukgevoellig is, die je via dock connector aansluit (voor teken/photoshop achtige programma’s dan hé).

  20. nou, speciaaaaaaal voor al die mensen die een pennetje willen: http://www.instructables.com/id/Soft-iPhone-and-iPad-Stylus/step5/Use-it-on-your-iPhone-or-iPad/ TADA 😀

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.