Belangrijke Apple-aankondiging op 5 september
Apple heeft op 5 september een belangrijke aankondiging gepland. Insiders zijn het niet eens: nieuwe iPods, een iPhone nano, of misschien toch een iPod die op Windows draait?
Apple heeft op 5 september een belangrijke aankondiging gepland. Insiders zijn het niet eens: nieuwe iPods, een iPhone nano, of misschien toch een iPod die op Windows draait?
Een maand na de lancering hebben Apple-medewerkers eindelijk hun beloofde gratis iPhone gekregen. Medewerkers van AT&T hebben pech: zij krijgen zelfs geen korting bij de aanschaf.
Apple heeft de prijzen van de belangrijkste iPhone-accessoires bekendgemaakt. Het duurst is de Bluetooth-headset ($129), het geodkoopst een adapter van $9 waarmee je elke standaard headset op de iPhone kunt aansluiten.
Apple is begonnen met het Works with iPhone-logo. Alle accessoires die de certificatie van Apple hebben doorstaan, kunnen het logo krijgen. Ook bestaande iPod-accessoires moeten opnieuw geteste worden, want ze kunnen in combinatie met de iPhone interferentie opleveren.
De iPhone is het laaste, nog missende puzzelstuk in Apple's zorgvuldig geplande consumentenstrategie. Een schema legt uit op welke producten Apple het meeste geld verdient en hoe de producten met elkaar samenhangen.
Nu de ophef rond het gerucht van Engadget is overgewaaid is het tijd om eens te kijken wie de grootste blunder heeft gemaakt: Engadget of de PR-afdeling van Apple, die het mailsysteem liet hacken en niet meteen reageerde op vragen van een reporter?
Apple gaat de marketing van de iPhone in eigen hand houden. Het favoriete reclamebureau TBWA gaat de reclamespots, posters en advertenties maken en niet BDDO, het reclamebureau van AT&T.
Uit een onderzoek van The Equs Group blijkt dat 55,5% van de ondervraagden een telefoon van Yahoo of Google zou willen kopen. Bij de iPhone komt dit percentage niet verder dan 20%. Wat is er aan de hand?
Apple vroeg medewerkers voor de helpdesk, om vragen over de iPhone te beantwoorden. Maar wat gaat zoiemand verdienen?
Persbericht: “Greenpeace gaat groene appeltjes uitdelen bij het hoofdkantoor van Apple in Bunnik. De milieuorganisatie wil graag dat het bedrijf groenere producten gaat maken, zonder gevaarlijke stoffen. De medewerkers van Apple krijgen een groen appeltje met een boodschap voor Steve Jobs over de ernstige vervuiling die hun computers en mobieltjes veroorzaken in ontwikkelingslanden.” Huh, zeg […]
Apple waarschuwt iTunes-partners dat de DRM-vrije muziek en video's vanaf mei worden aangeboden en dat het DRM-vrije formaat open staat voor alle muzieklabels.
Apple heeft een goed kwartaal achter de rug: tussen januari en maart 2007 groeide de verkoop van desktop-Macs en Macbooks driemaal sneller dan gemiddeld.