Chatapp Viber laat gebruikers bedrijven en merken volgen

Chatapp Viber gaat nauwer samenwerken met bedrijven. Met de publieke accounts voor bedrijven en merken kunnen gebruikers nu in contact komen zonder hun contactgegevens te hoeven delen.

Na WhatsApp en Facebook Messenger kiest opnieuw een populaire chatapp voor nauwere samenwerking met bedrijven. Chatapp Viber introduceert vandaag openbare accounts speciaal voor bedrijven en merken. Gebruikers kunnen updates en nieuws volgen en zichzelf inschrijven voor rechtstreeks contact zonder hun contactgegevens te hoeven delen. Binnenkort kunnen gebruikers ook voor webcare terecht in Viber.

viber-iphone-chat-bellen

Viber-accounts voor bedrijven en merken

Viber is met zo’n 800 miljoen gebruikers wereldwijd geen kleine speler op de markt van chatapps. Het lijkt dus een logische stap voor Viber in de concurrentie met WhatsApp en Facebook Messenger. WhatsApp heeft op dit moment nog geen bedrijvenaccounts, maar in augustus werd duidelijk dat het nauwer gaat samenwerken met bedrijven. Viber gaat meteen voortvarend van start met de nieuwe dienst. Zo’n duizend partijen, waaronder de krant The Huffington Post en The Weather Channel doen al mee. De kosten zijn niet duidelijk.

Een logische vervolgstap is dan natuurlijk dat je contact kunt hebben met bedrijven over klachten en problemen. Deze webcare-functionaliteit wordt eind deze maand toegevoegd, zo bevestigde de COO van Viber in een interview met TechCruch. De chatapp krijgt hiervoor integratie met populaire CRM-systemen die bedrijven gebruiken.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 9 november 2016, 14:13
Categorie Apps
Onderwerp viber

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.