Twee nieuwe iPhone-reclamespots over Facebook en auto’s

Apple heeft twee nieuwe commercials voor de iPhone uitgebracht, waarin mobiel internet centraal staan. In de commercial Facebook gaat het om sociale netwerken, in Cars om het opzoeken van actuele prijzen bij het onderhandelen over een auto.

Apple heeft twee nieuwe tv-commercials voor de iPhone vrijgegeven, waarin de aandacht vooral ligt op mobiel internet. In de commercial met de titel Facebook wordt getoond hoe je via de iPhone onderweg toegang krijgt tot een sociaal netwerk zoals Facebook. De spot lijkt vooral op jongeren gericht en is sinds dinsdagavond op de Amerikaanse tv-zenders te zien. De commercial toont een close-up van de iPhone, terwijl iemand een Facebook-account doorbladert.


Een stem zegt ondertussen:

“If you love Facebook so much that you check it every time that you’re at the computer, just think about how great it would be to check it every time you’re nowhere near your computer. Right on your phone.”

De andere commercial met de titel Cars is meer op mannen gericht. Het laat zien hoe makkelijk het is om internettoegang te hebben wanneer je onderhandelt over de aankoop van een nieuwe auto. Daarbij kun je op Kelley Blue Book (een Amerikaanse site met actuele prijzen voor occasions) controleren of de prijs die je betaalt redelijk is. Als de verkoper zegt: “This is the best deal in town”, kun je dat nu zelf controleren, aldus de voice-over. De twee televisiespots zijn intussen de 16e en 17e commercial die Apple sinds de lancering in juni heeft uitgebracht. Gek genoeg wordt in de spotjes met geen woord gesproken over de pas gelanceerde 16GB iPhone. Het is wel de eerste keer dat Apple een webapplicatie in een commercial laat zien. De achtergrondmuziek is hetzelfde gebleven: het nummer Perfect Timing van Orba Squara.

Reacties: 2 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.