Reacties voor: TROS Radar inventariseert klachten over iPhone 3G

TROS Radar roept mensen op om hun ervaringen met de iPhone 3G te laten weten. Het tv-programma wil horen over de ontvangst en andere klachten over de iPhone 3G.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 90 reacties

  1. ik had hier ook al een topic over gemaakt op het forum van onemorething.nl ik zag het vorige week toevallig.

  2. “Misschien profiteert TROS Radar gewoon mee van de hype rond het toestel”

    Zoals ik al aangaf in het topic. Ook zij moeten hun kijkcijfers halen.

    Ik vind het wel een goed initiatief ben alleen benieuwd of er echt iets gaat veranderen. Het enige wat ik lees is dat eeuwige gezeur om T-Mobile, terwijl het hier om 2 producten gaat, de iphone en de verbinding van de provider. Ik denk dat we iets sceptischer mogen wezen op Apple en iets minder op T-Mobile

    *Spreekt een 4 jaar trouwe klant van T-Mobile die het hele land door reist en altijd bereik heeft.

  3. Ze doen tenminste wat, boeit mij wat of het wat te laat is…

  4. hopelijk stuurt ook IEDEREEN die last heeft van haarscheurtjes hier een reactie naartoe..
    heb net ook al een reactie verstuurd waarin ik verwijs naar de berichten hier over de haarscheuren en het apple support forum.

    vind het niet juist dat je in amerika je iphone met haarscheuren zo om kan ruilen, en het hier niet lukt!!!

  5. ik vind het overdreven..

  6. volgens mij ben ik guus geluk want bij mij werkt alles gewoon zoals het hoort te werken…zowel iphone als t-mobile

  7. Ik denk dat nu heel Californie staat te trillen en dat Steve zwaar aan de kalmeringspillen zit.

  8. De zoveelste “consumentenorganisatie” die op een probleem springt waar ze niks van snappen waarschijnlijk enkel om zelf in de aandacht te komen. Er wordt al meer dan genoeg druk op Apple uitgeoefend om dit probleem op te lossen, de Tros probeert hiermee alleen ook een piece of the action mee te pikken.

  9. Thuis en op kantoor eigenlijk nooit problemen. (ijmuiden / amsterdam) ook regelmatig GPS in de auto gebruikt, naar rotterdam en naar almere-haven. Dit ging ook helemaal goed. Wel zag ik hem tijdens het rijden een enkele keer terugschakelen van 3G naar GPRS, maar een minuutje later stond hij weer netjes op 3G.

    En voor Google Maps maakte het niets uit, die app is netjes geprogrammeerd om rekening te houden met fluctuaties.

    Het is voor mij niet duidelijk te krijgen of het dan het toestel is of toch de lokale ontvangst voor de mensen met problemen.

  10. Bericht ingestuurd. 🙂

  11. @ Martijn, waarom vind je het overdreven?

    @Sneakerstyle, je hebt helemaal gelijk. Het probleem is echter dat als je met jouw iPhone in een Apple winkel komt je linea recta doorverwezen wordt naar T-Mobile. Men staat je niets eens fatsoenlijk te woord zodra het woordje “3G” gevallen is (persoonlijke ervaring). Ik hoop dat door deze actie de partij die zich het meest verantwoordelijk voelt opstaat en zijn verantwoordelijkheid neemt. Momenteel denk ik dat T-Mobile meer aan “damage control” doet dan Apple..hun oorverdovende stilte begint me mateloos te irriteren.

  12. Mijn ervaring is dat het bereik in de grote steden prima is. In de wat kleinere plaatsen zijn veel grote gaten.
    Ik denk dat het de reden is dat sommige mensen helemaal tevreden zijn, terwijl anderen gewoon heel erg teleurgesteld worden.

    Ik spreek over de GSM dekking. Met 3G heb ik met mijn iPhone 3G sowieso geen ervaring.

  13. ik heb mijn klachten ingestuurd bij radar misschien word er wat aan gedaan t-mobile blijft mijn klachten toch negeren misschien word er eindelijk wat gedaan aan dat bagger bereik dat ik heb met mijn 3G ontvangst en ook met mijn GSM ontvangst. ik kan als ik in huis ben niet bellen omdat er altijd geen service staat in mijn scherm. klopt wel tmobile heeft geen service. (gebied: Landsmeer)

  14. @david gewoon door blijven zeuren en flink pissig worden …

    Bij mij komt het gelukkig niet al te vaak voor maar merk wel als ik langs sommige gebieden kom de 3G ineens uitvalt of zwak signaal (ook als 3G uit staat is gprs niet altijd optimaal).

    Zolang ze je negeren door blijven zeuren, maak fotos van je iPhone voor de harde feiten.
    Ik kan je uit ervaring vertellen ik dit soort problemen ook met mijn MDA Vario had 2 jaar terug.

    Ze moeten daar echt eens aan de slag met hun netwerk, i.p.v. zich richten op televisie voor mobiel.

  15. Ze zijn waarschijnlijk wat later vanwege de zomerstop, Radar begint weer op 1 sept.

  16. Pfff, 99% van de klachten zullen wel met T-Mobile te maken hebben.
    Heb nog steeds geen 3G gekregen (had 2 weken voor de release al besteld).
    Sterf toch ‘s T-M.

  17. Ik ben al ruim 5 jaar klant bij T-mobile en in het verleden (jaar of 3 geleden) wel eens wat problemen gehad met de ontvangst, maar ik zit dan ook op een “moeilijke” plek, tegen de duitse grens. Eigenlijk al die jaren geen echte problemen meer gehad, totdat ik de iPhone 3G kreeg. Met de 1e generatie iPhone was de ontvangst een stuk beter vond ik.

    Nu heb ik regelmatig geen bereik in huis of zit ik ineens op het duitse Vodafone netwerk. Het is me ook al een paar overkomen dat ik in de auto stap en naar mijn werk rijd en dat pas ergens in de buurt van Nijmegen de boel weer werkt. Ik heb het hier niet over 3G want die dekking heb ik niet waar ik woon. In Nijmegen en Arnhem werkt het wel allemaal naar behoren, ook 3G waarmee ik dan ook snelheden van zo’n 2.5 tot 3 Mbit haal.

    Wat ik ook nog merk is dat als iemand mij belt als ik geen bereik heb, ik hier achteraf geen melding meer van krijg via SMS en dat vind ik wel jammer.

    Ik weet nu waar ik het toestel neer kan leggen als ik thuis ben zodat ik toch wat bereik heb, helaas is het erg varierend, maar meestal zit ik dan toch op zo’n 3 streepjes aan de achterkant van het huis. Voor haal ik maar 1 soms 2 streepjes. Voor de rest ben ik dik tevreden over het toestel. Alles integreert lekker met de applicaties op mij Mac laptop.

    Conslusie: het netwerk van T-Mobile is niet alleen het probleem anders had ik op mijn andere toestellen ook wel een slecht bereik gehad. 3G even daargelaten. Het zal toch iets in de iPhone 3G constructie zitten die zorgt voor wat minder ontvangst.

  18. misschien is het ook een leuk idee om het formulier in te vullen met een positief bericht als je geen klachten hebt (zoals ik) en laten zien dat er ook tevreden klanten zijn 🙂

    .

  19. ga ckr ff klagen over haar scheurtjes

  20. @RobinK

    Dat ze dat hier bij Iphoneclub zelf ook niet al bedacht hadden… 🙂

  21. te complex om op tv uit te leggen??? 😛

  22. Goeie zaak ! Des te meer aandacht voor de 3G problemen hoe meer T-Mobile zal moeten reageren.

    Ik heb thuis vol bereik met 3G. Dus het ligt niet aan de iPhone.

    Het ligt aan het gare netwerk van T-Mobile. Laat ze snel alles dekkend maken.

    Je neemt toch ook geen genoegen met een tv abonnement wat half werkt ?

  23. Om Apple in beweging te krijgen zullen ze wellicht ook nog TROS Aktua, VPRO Tegenlicht en BreekIJzer met Pieter Storms moeten inschakelen, maar dat moet dan maar.

  24. Alsof apple er niks aan zou doen zonder tros rader

    het is apple’s parade paardje die willen ze zo snel mogelijk in een goed daglicht stellen.
    reken er maar op dat er alaang dingen in de pipline zitten en waarschijnlijk nog voor dat tros rader kan slaan heeft apple al 2.1 uitgebracht met daarin de fixes voor alle ellende.

    en dan staat tros en alle geldwolven met hun class action lawsuit shit met lege handen .

  25. Over bereik heb ik niks te klagen rij elke week op en neer van Leeuwarden naar Amstelveen (en rijdt de trein soms ook wel is in the middle of fucking nowhere) en dan heb ik nog wel bereik, niet altijd 3g maar kan wel altijd bellen, of gprs internetten (maar daar heb ik t geduld niet voor :p) ….

    En iedereen klaagt over de TROS maarja, zouden wij het niet allemaal doen als wij daar CEO waren van RADAR? Tuurlijk misschien wat eerder zou beter zijn maar de TROS heeft toch geen iPhone (tis nog altijd een publieke omroep :p)

  26. en stel je nou ‘ns voor….gewoon voor de grap….dat Radar bij kan dragen in een oplossing, zijn het dan nog steeds geldwolven of hype lifters?
    Puur objectief gezien snap ik helemaal niets van die kritiek op Radar. Hier worden threads vol geschreven, dag in…dag uit, over het slechte 3G bereik. Komt Rader met het verzoek om te reageren…zijn het ineens geldwolven en willen ze meeliften met de hype. Welke serieus denkende zakenman\vrouw zou dat niet doen? T-Mobile doet dat toch ook? KPN zou het graag doen, net als Vodafone….eigenlijk wij allemaal!! (als het gaat om de hype 🙂 )

  27. hoe kan Tros radar bijdragen aan de iphone. Hebben ze programmeer kennis? weten ze hoe telefonie werkt? Het is apples eerste telefoon (nouja 2e) volgens de tets ligt het grotendeels aan apples software waardoor de 3G onder presteert en dat is te fixen. Apple heeft in andere producten bewezen dat ze ook goed werkende software kunnen maken.

    De iphone is alleen een stuk complexer dan de gemiddelde telefoon, of mp3 speler, of mobiel internet apparaat. Want het is alles in 1. Apple weet dondersgoed dat er wat moet gebeuren. Zoals de ipod de wederopstanding was voor apple kan een geflopte iphone de ondergang betekenen. Denk niet dat apple nu te vreden is met alle klachten.

    Ze zijn er aan bezig Met of zonder tros radar die komt zeuren. Hoe meer mensen er zeuren des te minder tijd apple heeft om er wat aan te doen. Oke an laten ze iemand an een apple shop odraven op TV en iemand van apple nederland. die gasten kunnen niks doen Die hebben helemaal niks aan product zeggenschap of besluit vorming. Het enige wat ze kunnen beamen is dat het het probleem bestaat. dat ziet dan heel nederand. straks komt de bug fix van apple. JEEEJ radar goed gedaan. Echt een bijdrage. Apple had het probleem hoe dan ook toch wel op gelost.

    Marketing technisch komt het niet uit omdat er nieuwe ipods aan zitten te komen met daarop de 2.1 firmware. in die firmware zit de cure 2.02 is als tussen oplossing op de markt geslingert en het werkt voor velen iets beter. Voor velen ook juist omgekeerd.

    ik zou zeggen wacht af. een boete daar lacht apple om met 18 miljard op de bank.
    ik denk dat ze zich meer zorgen maken om hoe ze de klanten weer tevreden gaan krijgen.
    Mobile me is gered. de ergste ellende is voorbij. straks de iphone.

    die raderen waren al aan het draaien nog voor alle class action suits in amerika (daar waar de geld wolven zitten met hun sue cultuur) tros radar probeert goed te doen dat begrijpt elke drol. Alleen is het mosterd na de maaltijd. De oplossing is allang onderweg.

  28. Ik heb niet alles gelezen hierboven, maar wat ik hier over wil zeggen is dat Kassa goede digen doet. Zij zijn sowieso een goede organisatie om hier mee aan de slag te gaan.
    Wat de uitkomst ook zal worden, er wordt bijna verplicht tot reactie, dus dat is wel leuk om te horen…

    Verder is er niets overdreven aan, problemen met consumenten goederen of bedrijven die slechte producten verkopen mogen niet actief opereren imo…
    Ik heb overigens nergens last van, waar ik woon altijd goed bereik, ga ik echter langs mijn ouders, of buiten Arnhem dan wordt het een stuk minder….
    Ik heb ook een bericht gezonden naar Kassa, maar dan over my tmobile, dat daar niets van klopt!!

    *edit Ik bedoelde dus Tros Radar, of bedoelde ik toch Kassa, anyhow, we zien het wel

    *edit2 Even het bericht boven mij gelezen…maar wat praat jij een poep zeg. Wel mooi dat sommige mensen erg slecht in nadenken zijn. Maar goed inzichten zullen wel verschillen ido

  29. Ik kom echt niet meer bij als ik dit draadje lees!

    Wat mensen al niet aan Radar, Kassa, CB en weet-ik-wat-meer toekennen. Het is echt te zot voor woorden.

    Om concreet te worden: dit soort TV programma’s wordt uitsluitend en alleen als kijkertrekkers gemaakt. De inhoudelijke kennis van de interviewers is maar al te vaak uiterst beperkt en komt niet verder dan simpele one-liners die het grote grazende publiek kan bevatten.

    Denkt er nu echt iemand dat Apple (Jobs Himself??) deemoedig in dat programma komt en zal zeggen “mea Culpa, Mea maxima”, “iedere iPhone bezitter kan morgen 2 splinternieuwe komen ophalen”? Natuurlijk niet. het wordt een leuk 5 minuten item in pakweg 2 afleveringen en verder niks.

    (en voor de “wat praat jij een poep zeg” zeggers: lees je eigen bericht eens zorgvuldig)

  30. dus dat…

    leuk die aandacht maar een oplossing komt er niet sneller door.
    Ze werken zo hard ze kunnen. Antwoorden aan tros radar en class action lawsuit geblaat maakt niets uit. Apple zet er een mannetje op die het boete kleed aan doet Als ze er al wat aandacht aan gaan besteden) en beloofd beterschap (dat allang onderweg was) en wie strijkt er met de eer? de tros radars onder ons

  31. in dit geval zullen ze geen bergen verzetten nee…
    Je moet ook behoorlijk dom en/of naief zijn om dat te geloven…of om dat aan andere duidelijk proberen te maken…
    Diegene die het hardst schreeuwen dat het zo’n slecht format is, zitten wel als eerste met hun uitgezakte lichaam voor de tv te kwijlen…

  32. Na de trosradar programma dat een Hummer milieuvriendelijker was dan een Prius, heeft trosradar bij mij alle geloofwaardigheid verloren, wat een stelletje oude zakken op die redactie.

  33. @Wim; Ben ook geen fan van programma’s zoals Radar, maar dat van die Hummer en de Prius hebben ze toch gelijk. Er zijn al diverse autobladen en -programma’s die daar aandacht aan hebben besteed en Radar heeft dat weer daarvan overgenomen…

    Maar on topic. Ik schreef in andere stukjes dat ik geen 3G had gister, maar dat moet ik op terugkomen. Alles werkt nu, zal wel door overgang Orange -> T-Mobile gekomen zijn. Heb overal, nou ja Utrecht, bereik in full 3G. Maar goed initiatief van welke organisatie dan ook. Als het product niet aan de wensen van de gebruikers voldoet, dan moet daar wat aan gedaan worden. Zo simpel is dat! 😉

  34. Het gaat er toch gewoon om dat een probleem opgelost wordt, niet meer en niet minder. Of dat nu door bemiddeling van Tros Radar of de plaatselijke groenteboer komt is mij om het even.

  35. Zo ik ben al gebeld door de tros of ik mee wil werken aan hun programma 🙂
    Mijn verhaal sloeg als een bom in bij hun en ze hadden nu al na 1 week dik 4500 gedupeerden van dat aantal schrok ik zelfs dus dat zegt al wat en zullen er zeker nog meer worden

  36. @ AMG;

    wat heb je precies vertelt , ben toch wel benieuwd:D

    als je meedoet, pleit dan aub ook ff voor de haarscheurtjes die blijkbaar niemand wil/kan oplossen en in amerika mensen hun iphone al 4 keer hebben omgeruild vanwege de haarscheuren, en hier ze er niks aan ” kunnen” doen.. http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1642767&tstart=0

  37. ben ook wel benieuwd

    …sensatie…

  38. a.s maandag 1 september ben ik uitgenodigd in de studio van die haarscheurtjes ben ik &^#%$ vergeten te vermelden maar zal het op mijn lijst erbij zetten, wat ik ze verteld hebt is de slechte 3G dekking in mijn regio, en het continu crashen van diverse applicaties met gevolg weer uren kwijt met restoren en weer uploaden van al mijn muziek en video files en de diverse opgenomen gesprekken met de helpdesk van T-mobile die ze niet mogen gebruiken in hun uitzending zonder toestemming van T-mobile maar ze willen er wel naar luisteren hoe sommige helpdesk medewerkers zelf helemaal moedeloos worden aan de telefoon van de klachten regen die binnenkomt 🙂

  39. heb ook net telefoon gehad over mijn klachten, voor a.s. maandag uitgenodigd om langs te komen voor de uitzending. Heb duidelijk gemaakt dat de iPhone grootste deel van de dag geen bereik heeft en de internetsnelheid als je al bereikbaar bent, te wensen overlaat.

  40. Jullie weten wel dat dit geen reclame is voor de iphone?

    ook al hebben jullie het grootste recht om dit aan te kaarten omdat de problemen een groot deel van de gebruikers betreffen

    Ik hoop dat jullie (Zij die hun 15 minutes of fame gaan halen bij radar) dan ook zo flink zijn om te zeggen dat er voor een groot deel van de gebruikers GEEN problemen zijn.

  41. 4saus zegt:Reageer op dit bericht

    26 augustus 2008 op 13:42

    Jullie weten wel dat dit geen reclame is voor de iphone?

    ook al hebben jullie het grootste recht om dit aan te kaarten en betreft de problemen een groot del van de gebuirkers

    ik hoop dat jullie (Hen die hn 15 minutes of fame gaan halen bij radar) dan ook zo flink zijn om te zeggen dat er voor een groot deel van de gebruikers GEEN problemen zijn.

    meer dan 4500 klachten binnen 1 week zegt toch wel genoeg vindt je niet, wees blij dat jij een van de gelukkigen bent vele met jou zijn dat niet en dit niet alleen in Nederland!

    Het is een mooi toestel maar heeft gewoon nog veels te veel kinderziektes en prijs kwaliteitsverhouding is dan heel ver te zoeken en daar gaat het nu om!

  42. @ AMG;

    fijn dat je de haarscheurtjes ook wil vermelden 😀 top!

    @
    voor de mensen die geen klachten hebben, wees blij dat er nu ( hopelijk) iets aan gedaan wordt en er meer bekendheid komt over de klachten, wie weet krijgen jullie zelf ooit klachten, en dan ben je blij dat zoiets aan het licht komt bij tros radar!

  43. ///AMG zegt:
    26 augustus 2008 op 13:49

    meer dan 4500 klachten binnen 1 week zegt toch wel genoeg vindt je niet, wees blij dat jij een van de gelukkigen bent vele met jou zijn dat niet en dit niet alleen in Nederland!

    Het is een mooi toestel maar heeft gewoon nog veels te veel kinderziektes en prijs kwaliteitsverhouding is dan heel ver te zoeken en daar gaat het nu om!

    dat begrijp ik best. Al is de iphone is niet veel duurder dan welke andere smart phone

    @dani
    voor de mensen die geen klachten hebben, wees blij dat er nu ( hopelijk) iets aan gedaan wordt en er meer bekendheid komt over de klachten, wie weet krijgen jullie zelf ooit klachten, en dan ben je blij dat zoiets aan het licht komt bij tros radar!

    Maar wat verwacht je nu van radar.
    hun berijk is niet groter dan nederland

    en Apple nederland heeft niks te zeggen over productlijn en samenwerking met t-mobile
    daar moeten ze voor naar apple europa. Apple europa heeft banden mat T-mobile duitsland die ook alles voor nederland en oosterijk regelt. Maar ook Apple europe heeft geen macht als hetgaat om het sneller pushen van een firmware die al in de maak is.

    Steve jobs gaat niet bij tros radar komen. Als er al iemand komt die apple vetregen woordigt kan hij niks betekenen behalve beterschap beloven.

    eindstand. jullie doen een hoop moeite voor saus.
    de iphone is slecht in de media
    en de oplossing komt waarschijnlijk al eerder van apple dan tros radar er een item over kan schieten en uitzenden. en anders komt het klak daarna.

    die oplossing had er ook gekomen zonder hulp /gezeur van tros radar

  44. @ 4saus,

    de haarscheuren is toch echt een probleem van apple en niet t-mobile,
    en die oplossing lijkt er niet echt te komen hoor, aangezien apple nog helemaal niet heeft gereageert, en net doet of het probleem er niet is,en alleen in amerika de kapotte toestellen vervangt voor nieuwe, en hier dus niet..

    wie weet kan tros radar hier iets aan doen en zorgen dat apple hier de toestellen die haarscheuren vertonen ook gewoon omruilen..

  45. @ 4saus,

    de haarscheuren is toch echt een probleem van apple en niet t-mobile,
    en die oplossing lijkt er niet echt te komen hoor, aangezien apple nog helemaal niet heeft gereageert, en net doet of het probleem er niet is,en alleen in amerika de kapotte toestellen vervangt voor nieuwe, en hier dus niet..

    wie weet kan tros radar hier iets aan doen en zorgen dat apple hier de toestellen die haarscheuren vertonen ook gewoon omruilen..

    ik heb ook haar scheuren Maar ze belemmeren de werking van het toestel niet.
    Naar verloop van tijd zal dat geen verradering geven tot dat de brokken er af vallen vind ik het een non issiu.

    het is geen gebruiksschade maar dus ze kunnen er wat aan doen
    Maar aan de ander kant waarom je iphone werkt er niet slechter door.
    en beschadigen gaat ie hoed dan ook.

    we zijn nu gewoon massaal aan het zeuren om het zeuren.
    Ow neem dit nog ff me neem dat nog ff mee .

  46. een product van minimaal 24 x 30 euro + 160 = 880 euro
    hoort toch niks aan te mankeren lijkt mij zo, dus ook GEEN haarscheuren wat een productiefout is, en vele niet hebben..dus ik ook niet hoor te hebben.. kost allemaal al geld genoeg..

    in mijn geld zaten ook geen fouten!! dus verwacht ik ook dat mijn iphone goed is, zowel innerlijk als uiterlijk..

  47. iedereen heeft de haar scheurtjes omdat het een eigenschap is vanhet gekozen materiaal.
    door groeien en krimpen onder warmte verschillen ontstaan de scheurtjes.

    goed zoeken jij hebt ze ook

    innerlijk komt goed met de volgende updates
    gewoon geduld hebben

  48. Jullie weten wel dat dit geen reclame is voor de iphone?
    ook al hebben jullie het grootste recht om dit aan te kaarten omdat de problemen een groot deel van de gebruikers betreffen
    Ik hoop dat jullie (Zij die hun 15 minutes of fame gaan halen bij radar) dan ook zo flink zijn om te zeggen dat er voor een groot deel van de gebruikers GEEN problemen zijn.

    Ook al zouden er zich 1.000 man melden met de mededeling dat ze geen klachten hebben dan zal daar weinig tot totaal geen aandacht aan geschonken worden want “geen klacht, dus niet interessant”.

    Enige wat de makers van dit soort programma’s interesseert zijn de kijkcijfers en die krijg je door te schoppen en niet door aardig te doen.

    Objectiviteit dit soort programma’s: nul!

  49. @4saus: Dat zeg je wel heel leuk, dat het goed komt met een update, maar Apple ontkent nog steeds dat er problemen zijn.

  50. een product van minimaal 24 x 30 euro + 160 = 880 euro
    hoort toch niks aan te mankeren lijkt mij zo

    Tang –> Varken!

    Je betaalt dat bedrag om te bellen en daarvoor krijg je een GSM. Hoe meer jij bereidt te bellen, hoe goedkoper je het toestel krijgt.

    Maar die 30 euro (of welk bedrag dan ook) is allereerst een vergoeding voor de te maken belkosten.

    Verder ook al had hij 100.000 euro gekost dan nog kunnen ergens fouten inzitten!

    Probleem is gewoon dat teveel personen dit product hebben genomen zonder zich ook maar iets van techniek te realiseren. Ze wilden de eersten zijn met hun hebbeding en nu valt het tegen.

  51. Allereerst een product met die prijs hoort gewoon van onberispelijke kwaliteit te zijn, als ik een wasmachine koop die niet doet wat de fabrikant belooft heb ik daar ook klachten over. Dat een product als de iPhone niet naar behoren werkt is complexer dan het niet functioneren van een wasmachine, maar als consument heb ik daar net zoveel last van.
    Vwb het bereik van een programma als Radar. Ik kan jullie verzekeren dat ik in het verleden ooit een computer van het merk Compaq gekocht heb die vervolgens de meest idiote problemen liet zien. Het is aan het programma Kassa destijds te danken dat ik en andere gebruikers van dezelfde kl*&^ PC destijds een nieuw exemplaar kregen aangeboden. En wel precies een dag voor de uitzending!! En dat is dan waarschijnlijk geen toeval geweest, lijkt me.
    Nu zal Apple niet iedereen schadeloos stellen, zoals Compaq dat destijds wel deed, maar grote bedrijven zijn wel als de dood voor dit soort programma’s met die hoge kijkcijfers.

  52. Driemaal raden. zegt:Reageer op dit bericht

    Verder ook al had hij 100.000 euro gekost dan nog kunnen ergens fouten inzitten!

    Probleem is gewoon dat teveel personen dit product hebben genomen zonder zich ook maar iets van techniek te realiseren. Ze wilden de eersten zijn met hun hebbeding en nu valt het tegen.

    Als ik een nieuw product koop voorbeeld een auto ( ja alweer een auto) en ik zie na een paar dagen dat de lak op mijn motorkap gaat bobbelen of breukjes in de lak zitten wordt dit echt wel vergoed onder fabrieksgarantie want zoiets wordt als fabricage fout gezien want hun hebben de verkeerde materialen gebruikt en zou niet mogen voorkomen, ik en andere hebben niet gevraagd om dit soort materiaal te gaan gebruiken wat scheurtjes kan of gaat veroorzaken, sorry maar ik vindt dit gel*l van een dronken aardbei.
    Hoe kun je zeggen als je iets nieuws koopt dat je het maar voor lief moet nemen dat als het toestel warm wordt ( of wat voor ding dan ook) zich gebreke voor doen zoals haarscheurtjes kom op zeg dit klopt van geen kanten!

  53. En toch ben ik blij dan mijn iPhone altijd bereik heeft incl G3 en dat hij nooit vast loopt zelfs na het jailbreaken en dat m’n batterij lang genoeg mee gaat en dat hij geen haarscheuren heeft…
    Ik ben tevreden….
    Hij had wat betere specs kunnen hebben, maar dat wist ik toen ik hem kocht 🙂

  54. @ AMG;

    sluit me hier helemaal bij aan! je betaald voor een HEEL product en niet voor een HALF..

    de iphone 2G had ook geen haarscheuren, ipv de 3G die dat wel heeft.. beetje slecht getest vooraf..
    als ze die achterkant niet hadden gebruikt, maar de achterkant van de vorige iphone,dan hadden we iig geen haarscheuren, en had het ze minder onderzoekskosten naar die zirkonium troep gekost.. en was net zo mooi geweest 😉

  55. Neem me niet kwalijk maar de opmerking “tang –>varken” slaat toch echt op de opmerkingen van Driemaal raden en 4Saus. De problemen (3G en haarscheurtjes) heb niets, maar dan ook helemaal niets te maken met je verdiepen in de techniek. Jullie argumenten slaan echt helemaal nergens op. Dat die haarscheurtjes puur cosmetisch zijn is al lang achterhaald.

    de 30 euro is niet alleen voor de belkosten maar voor het totale verbruik aan data en bellen, en daarbij is de telefoon lang niet altijd gratis zoals jij aangeeft.

    Opmerkingen als “we zeuren om te zeuren” irriteren mij mateloos. Ik betaal mede voor een hoge snelheid data verbinding die ik vervolgens bijna nergens kan vinden in mijn regio. Heb ik dan recht van klagen? lijkt me wel.

  56. Ik blijf het opvallend vinden dat T-Mobile eerst verkondigd dat de 3G problemen aan het toestel liggen en dat er een firmware update nodig is om het te herstellen, en dat ze dan vervolgens een dag nadat de 2.0.2 firmware uit is het T-Mobile netwerk upgraden onder de noemer “storing”.

    Fantastische storing was dat, eerst twee weken slecht bereik in twee grote steden waar ik regelmatig kom, en nadat de “storing” van die dag was opgelost opeens maximaal bereik en bijna 3Mbit download snelheid. Dat had dus geen ruk met de firmware te maken.

    Er zitten nog steeds gaten in het 3G netwerk van T-Mobile maar de grote steden hebben sinds de oplossing van de “storing” goed op orde.

  57. Uit alle mogelijke publicaties blijkt dat slechts heel weinig mensen problemen hebben met bereik en/of 3G! Maar zoals altijd zijn het de hardste schreeuwers die de indruk geven dat iedere iPhone bezitter met die problemen kampt.

    Dat is dus niet zo!

    Vanzelfsprekend hebben diegenen die echt problemen (meelopers zijn er altijd) hebben geholpen worden. En dat gebeurt ook (voor zover en indien het echte problemen betreft) zonder enige twijfel.

    En sommige klagers wil ik toch echt in overweging geven: koop voortaan geen nieuwe innovatieve produkten maar beperk je tot de gevestigde merken/modellen want met dit soort produkten kun je altijd problemen verwachten.

    Kun je daar niet tegen? Niet kopen!

    Maar voor de Radar/Kassa adepten; veel succes daar in de studio, voor- en na- uitzending mogen jullie van hartelust in gezelschap van gelijkgestemden je hart luchten (en dat lucht uiteraard op). Tijdens de uitzending een enkele die vooraf geselecteerd op camerageniekheid maar verwacht niet dat Radar/kassa De Doorbraak zal geven.

    Want die programma’s worden uitsluitend en alleen gemaakt om de kijkcijfers op te krikken en voor de rest ………………………….

  58. @ driemaalraden;

    waarom fok je je zo op dat wij klachten hebben? wees blij dat jij er geen hebt, en als je zelf problemen krijgt? dan sta je zeker vooraan in de rij te klagen..

    ik wil niet veel zeggen ,maar radar heeft voor veel mensen met andere problemen in het verleden weldegelijk geholpen.. wie niet waagt, wie niet wint..

    en 4500 klachten in 1 week noem ik toch niet bepaald ‘weinig’

    zijn meer ontevreden mensen als jij denkt..

  59. de waarheid zal niet bovenwater komen. Zowel Apple als tmobile werken aan verbetering.

    Je fouten erkennen kan je beter achterf doen als de problemen opgelost zijn wan anders verkoop je niks meer. Waarom denkt je anders dat Apple groeit als kool.

    Apple is niet vlekkeloos en hun producten zeker niet. Dat ondercinden we allemaal maar zou je de producten ook gekocht hebben wanneer Apple en tmobile op hun site hadden vermeld dat het product de belofte soms waar maakt maar vaak niet. Zouden jullie het alsnog gekocht hebben als Apple op de iPhone pagina’s had vermeld dat je beter kan wachten met de aanschaf tot firmware X op de markt is.

    Ik denk het ook niet. Dat is waarom Apple en tmobile stil blijven. Omdat je fout erkennen voor dat er een oplossing is de verkoop niet bevorderd maar stil legt. Software is op te lossen. Apple is goed in software. Ookal hebben ze je aardig wat steken laten vallen. Aan de andere kant programmeren voor telefonie is nieuw voor ze.

    Hardware is een ander verhaal en dat is ook een bekend Apple probleem. Koop nooit een eerste batch die zijn onder hoge druk gemaakt.
    Gelukkig start Apple zelf acties op om inge vrezen klanten alsnog tegemoed te komen bij productie fouten. Dat duurt alleen even.

    Prestaties van tmobile op 3g gebied zijn idd ineens beter geworden. Dus wat ontvangst betreft ligt dat echt aan tmobile.

  60. Ik “fok” me echt niet op! Zal ik ook nooit doen op dit soort media want het is gewoon contra-productief.

    Ik sta alleen met verbazing te kijken hoe driftig sommigen worden en poog hooguit wat verstand te zaaien.

    Heb ik trouwens ooit ergens gezegd “geen problemen” te hebben? Absoluut niet!

    Haast vanzelfsprekend heb ik ook problemen maar die relativeer ik allereerst met de wetenschap dat ik een produkt heb gekocht wat uiterst innovatief is en technieken omvat die nergens in deze combinatie nog bestaan. En wat betreft 3G GRPS, ach als het een keertje wat langzamer gaat dan gaat’t wat langzamer. Maar geen reden om te doen alsof de wereld vergaat.

    Vervolgens ga ik niet (en zal nooit) met de massa meehuilen en zoek mijn oplossingen in overleg met andere betrokken partijen. En ik kan je verzekeren: dat werkt perfect.

    PS: van aantallen ben ik echt niet onder de indruk. Bekijk die eens in relatie tot het aantal verkochte exemplaren c.q. aantal mensen die geen problemen hebben.

  61. Ik snap heel goed dat je bepaalde problemen wilt en kunt relativeren daar waar sprake is van nieuwe technieken. Echter, 3G in een (smart) phone is al lang niet meer innovatief of vooruitstrevend. Het is gangbare techniek geworden die zelfs in heel veel goedkope toestellen aangeboden wordt.

    Door reacties van teleurgestelde gebruikers te bestempelen als “meehuilen met de massa” doe je menigeen echt te kort. Een behoorlijk aantal heeft serieuze problemen met het toestel en wacht al weken heel geduldig op een reactie van de partij die ze als eerste aangesproken hebben…T-Mobile. Wanneer een reactie dan uitblijft blijft er niet zo heel veel over. Dit werkt helaas dus verre van perfect, ik zou zelf graag willen dat het anders was.

  62. Wat een loyaliteit kennen de applebee’s zeg hartverwarmend. Ik altijd maar denken dat de sukkels achter een pc zitten. Ik weet na de Iphone 3G inmiddels beter. En hardop zeggen dat het niet deugt mag niet hoor; da’s vloeken in de kerk. Als Apple enig fatsoen heeft komen ze als de sodemieter met een service pack dat wel voldoet.

  63. misschien een idee om een iphone-fansite te maken een daarnaast een iphone-probleemsite.
    Hoewel er wat dingen verbeterd kunnen worden surf ik wel naar de eerste.

  64. Niet nodig denk ik. Deze site zoals hij nu is geeft juist door de problemen die er nu nog zijn een eerlijk en helder beeld over de iPhone

    Alle boord en tevens komen voorbij. En de hype groeit de contra hype brengt mensen weer down to earth.

  65. vanavond op NL 1 om 20.30 de uitzending !

    mensen die er zijn/zijn geweest, hoe was het 😉 ben benieuwd..

  66. ik ben ook benieuwd.
    ik kijk net de uitzending gemist versie van afgelopen woensdag om te weten te komen wat er al over de iphone gezegd is. Knevels eerste vraag is welk bedrijf gaan jullie nu kapot maken. of wie moet er bang voor jullie zijn. Ze noemt Apple met de iphone. Ik wens haar veel succes.

  67. Het wordt zonder enige twijfel een smeuïge voorstelling. Het gaat er tenslotte in de eerste plaats om het trekken van kijkers.

    Na een tijdje zal ongetwijfeld de ontvangst “verbeterd” zijn en dat zal ze ongetwijfeld claimen als “haar succes” maar ook zonder Truus was e.e.a. verbeterd geworden.

  68. Oeps vergeten te melden ik ben afgelopen vrijdag gebeld en het Item Iphone 3G wordt 1 week verschoven dus volgende week maandag pas live in de uitzending ivm andere zaken en omdat de problemen en klachten rond Iphone 3g zo groot zijn en blijven binnen stromen, het onderwerp Iphone 3G veel meer tijd in beslag zal nemen dan verwacht vandaar 1 week later op de buis

  69. aah jammer 🙁 ik had het bericht gelezen op iphoneweblog .. daar staat dat het bij knevel en brink gezegd was dat het vandaag zou komen.. ochja.. dan maar wachten tot volgende week

  70. Ik ben benieuwd wat er nog allemaal te melden is rondom de iphone 3G
    De balangrijkste dingen zijn al (tijdelijke)oplossingen voor of er word gewerkt aan betere.

    Volgens knevel en van de brink zou het alleen om batterij en slecht berijk gaan.
    Baterij is makkelijk te verklaren waarom dat zo kort is wanneer alles aan staat.
    en in vergelijking met vergelijkbare toestellen doet de iphone het nog prima wat bettrijden betreft

    het bereik zal alleen maar verbeteren dankzijn firmware 2.0.2 Daar zitten instellingen in zodat de iphone minder intensief de 3G zend masten belast waardoor verkeer over en weer minder file op levert. dat was de verklaring van de traagheid. De hardware is gewoon prima in orde.Als iedereen overstapt naar 2.0.2 of nieuwer wanneer beschikbaar dan ben je daar ook vanaf bron onemorething.nl Orange en Tmobiles netwerken worden samen gevoegd waardoor er ook problemen zijn met 3G

    Dat wat ik wel de moeite waard vind om te melden bij tros radar is de garantie op de iphone.
    Die slaat nergens op. Als je je iphone niet bij T-mobile hebt gekocht dan word je van het kastje naar de muur gestuurd. dat gebeurt zowel door t-mobile, de Apple premium reseller als de andere winkels waar je de iphone vandaan gehaald kan hebben.

    Als je je iphone gekocht hebt bij een T-mobile Reseller
    een winkel als belcompanie en the phone house zeggen ga maar naar t-mobile of de apple shop. t-mobile zegt ook ga maar naar de apple shop. en de apple shop verwijst naar de garantie voorwaarden. die liggen bij de winkel waar je het toestel hebt gekocht. in feite ben je dan de lul want dan helpt niemand je en iedereen verwijst iedereen naar elkaar.

    Als je de iphone gekocht hebt bij T-mobile zelf
    Dan ben je een gelukkig man. Eigen klanten worden wel door Tmobile geholpen en krijgen zelfs een nieuwe unit bij in name.

    Als je de iphone gekocht hebt bij een Apple Premium Reseller
    Bij de APR’s is het anders heb je daar gekocht en heb je problemen nemen ze je toestel in voor reparatie. Vervolgens ben je die 3 tot 5 weken kwijt. Je word hier wel goed geholpen maar het gaat via een omweg en die duurt heel lang. niet dat de APR er iets aan kan doen. Die zitten vast aan de handels wijze van T-mobile. Want daar gaan de reparatie modellen alsnog naar toe

  71. @ iedereen die denkt dat tros radar niets kan oplossen;

    vanavond komt er een uitzending van tros radar over die astroprogramma’s op RTL

    naar aanleiding van die uitzending is astrotijd nu al van de buis gehaald 😉
    zonder tros radar zouden we nu nog elke dag langs die onzin zappen..

  72. # danielle zegt:Reageer op dit bericht

    1 september 2008 op 17:23

    @ iedereen die denkt dat tros radar niets kan oplossen;

    vanavond komt er een uitzending van tros radar over die astroprogramma’s op RTL

    naar aanleiding van die uitzending is astrotijd nu al van de buis gehaald 😉
    zonder tros radar zouden we nu nog elke dag langs die onzin zappen..

    Gelukkig nog iemand hier op het forum die de nut hiervan begrijpt 🙂

    Moet niet gekker worden straks zegt men nog dat opsporing verzocht ook een onzin programma is

  73. @danielle:

    Wellicht jou ontgaan maar die Astro programma’s liggen al enige tijd onder vuur. Zelfs toen radar nog niet eens bekend had gemaakt er aandacht aan te gaan besteden!

    Het is dus niet aan radar te danken, die lift leuk mee op resultaten van anderen o.a. Politiek.

  74. @ driemaalraden;

    weldegelijk aan radar te danken,

    kijk maar op teletekst op ned 1,2,3
    staat er : AANLEIDING is een onderzoek van het programma tros radar

    wel toevallig anders, dat als radar vanavond dit programma uitzend en RLT astrotijd nu van de buis afhaalt.. is volgens jou zeker ‘toeval’ 3 maal raden?

    als ze al langer onder vuur liggen, en niet van de buis zijn gehaald hebben die mensen die ze onder vuur legde niet goed hun werk gedaan.. en tros radar dmv 1 uitzending wel!!

  75. Je gelooft toch niet serieus dat programmamakers dermate bang zijn voor Radar? Kom toch, ga ook het nieuws eens goed volgen en dan zie je dat er al veel langer commotie over die programma’s waren.

    Maar als jij zo devoot in radar gelooft, mij prima.

    ik lach me in elk geval dood als na uitzending waarin ze de iPhone afkraken jij de dag er na op je werk (of where ever) wordt uitgelachen omdat je je zo’n “gammele iPhone” in je handen hebt laten drukken!

  76. @///AMG:

    Moet niet gekker worden straks zegt men nog dat opsporing verzocht ook een onzin programma is

    Er wordt niet gezegd dat programma’s als radar onzin programma’s zijn. (opsporing verzocht is overigens van heel andere orde dan radar e.a.!)

    Waar het omgaat is tegenwicht aan te brengen tegen uitlatingen alsof programma’s als Radar het altijd juist hebben, altijd de zaak oplossen.

    Kortom, er worden, door sommigen, veel te hoge verwachtingen gegeven. vergeet ook niet dat er maar een zeer beperkt aantal mensen last hebben van zaken als slechte ontvangst en/of batterijduur.

  77. radar
    Een klein radertje in het geheel zal best invloed hebben maar verdeed dan landelijke invloed komen ze niet. Apple zal er in ieder geval niet voor buigen want ik ben nog altijd van mening beter dan je best kan je niet doen.

    Apple is niet groot genoeg en heeft geen groot genoeg aandeel om weg te komen met halfbakke shit zoals microsoft.

    Radar maakt alleen de problemen bekend. Een oplossing bieden ze niet. De weg naar de oplossing bieden ze niet. Dat moet nog altijd van T-mobile en Apple samen komen. Radar is gewoon het klankbord voor mensen die zich gedupeerd voelen.

    Daarmee ontken ik niet de problemen die er voor heel veel gebruikers zijn. Maar radar moet biet denken dat de oplossing komt dankzij hun programma want dan zijn ze een illusie rijker.

  78. Ik heb geen enkel probleem met de iPhone. Sterker nog: ik ben nog nooit zo happy geweest met een telefoon!

  79. iemaal raden. zegt:Reageer op dit bericht

    1 september 2008 op 21:39

    vergeet ook niet dat er maar een zeer beperkt aantal mensen last hebben van zaken als slechte ontvangst en/of batterijduur.

    FOUT hier draait alles juist om (3g Ontvangst) en staat hier al gemeld binnen een paar dagen waren er meer dan 4500 inschrijvingen omtrent dit probleem en je wilt niet weten hoeveel het er nu zijn en dit met ongeveer 25.000 verkochte abbo’s in Nederland mag zeer zeker geen klein deel maar juist een groot deel van de Iphone 3G gebruikers genoemd worden, misschien is het juist beter om te zeggen dat maar een klein deel geen problemen heeft met het toestel, heb je daar wel eens over na gedacht?

    Verder kan T-Mobile de stroom van terug gezonden toestellen niet aan en mensen in het gelijk hebben gesteld voor contract ontbinding ( ik ben daar 1 van)

    Voorbeeld:

    1) mijn contract is ontbonden op 6 augustus 2008 toestel direct aangetekend retour gezonden naar het door hun opgegeven adres in Rijswijk alwaar dit pakket op 7 augustus is aangekomen.

    2) op 28 augustus krijg ik een aanmaning omdat ik nog niet betaald heb.

    3) terwijl ik diverse maken heb gebeld omdat het nummer nog steeds actief is wordt eindelijk het toestel op 29 augustus op non actief gezet omdat volgens hun systeem het toestel pas op 29 augustus is ontvangen!!!!!!!!

    4) na 29 augustus duurt het nog 4 weken om te verwerken zodat ik mijn geld etc terug krijg

    5) klantenservice heeft uistel van betaling voor mij aangevraagd anders krijg ik meer aanmaningen en een BKR achter me naam, terwijl het hun schuld is.

    De oorzaak van punt 3 en 4 en 5

    Er komen zoveel toestellen terug van ontevreden klanten die hun abonnement hebben ontbonden dat ze de toestroom niet aan kunnen ze hadden dit nooit verwacht en zitten zelf met een groot probleem nu.

    De verwerkingstijd om alle problemen te verhelpen en af te handelen duurt weken net als het terug betalen van het geld wat de mensen hebben betaald bij de aanschaf van het toestel (in mijn geval was dit 159,95)

    Nu krijgen de mensen een aanmaning voor de abonnement kosten en aansluit kosten terwijl de aansluitkosten niet betaald hoeft te worden omdat het product niet deugt of naar behoren werkt en alleen over de periode abonnement kosten betaald hoeft te worden dat je het toestel in huis hebt gehad (in mijn geval dus 6 dagen) Dus als je geen uitstel van betaling vraagt krijg je dus zo maar een BKR omdat je volgens hun systeem een wanbetaler bent en dit alles omdat hun systeem zo traag werkt met het afhandelen va ontbonden contracten.

    Schande gewoon en inderdaad iets voor Tros Radar

    Dus dat er heel veel problemen zijn met een Iphone 3G is duidelijk
    Dat er heel veel problemen zijn bij de exclusieve aanbieder T-Mobile is ook duidelijk

  80. @AMG:

    90% van wat je schrijft heeft niets met de iPhone zelf te maken maar uitsluitend met de (vermeende) slechte organisatie van T-Mobile.

    het zou niet onverstandig zijn oom problemen eens in verschillende vakjes in te delen en goed te kijken wat waar thuis hoort.

    Heb je een URL waar serieus uit zou blijken dat “T-Mobile de stroom van terug gezonden toestellen niet aan”?

  81. riemaal raden. zegt:Reageer op dit bericht

    2 september 2008 op 08:51

    @AMG:

    90% van wat je schrijft heeft niets met de iPhone zelf te maken maar uitsluitend met de (vermeende) slechte organisatie van T-Mobile.

    het zou niet onverstandig zijn oom problemen eens in verschillende vakjes in te delen en goed te kijken wat waar thuis hoort.

    Heb je een URL waar serieus uit zou blijken dat “T-Mobile de stroom van terug gezonden

    99,99% wat jij schrijft slaat kant nog wal, maar goed ieder zijn mening en als je goed leest heeft alles wel degelijk te maken met het toestel en of is het gevolg of oorzaak van een slecht werkend toestel dus lezen is een schone zaak!

    Maar zo aan je reacties hier op het board krijg ik toch sterk de indruk datje een Apple medewerker bent maar daar kan jij niks aan doen maar heb wel met je te doen en begrijp je reacties volkomen ik zou ook gefrustreerd zijn als ik bij zo’n bedrijf zou werken 🙂

  82. @AMG:

    k de indruk datje een Apple medewerker ben

    Hoe zielig als je bij gebrek aan argumenten op de persoon gaat spelen en dan met dit soort onzin komt aandraven.

    Begrijp goed: niet iedereen loopt als een “kip zonder kop” achter de hype van hardschreeuwers aan. Volgens jouw eigen cijfers (waar blijft die onderbouwing?????????) staan er tegenover elke klager 4 die niet klagen.

    Zelf vermoed ik dat tegenover elke klager minsten 9 staan die niet lopen te schreeuwen!

    TIP: probeer dit soort discussies eens zakelijk en objectief te houden. En laat m.n. persoonlijke zaken buiten de discussie. Geeft een veel rustiger beeld.

  83. Nog 1 keer speciaal voor jou in Jip en Janneke Taal

    1) een Iphone die niet goed werkt en of geen goede dekking
    2) toestel wordt terug gezonden aan T-mobile
    3) duizenden mensen hebben dit probleem ( wel degelijk onderbouwd anders komen er niet zoveel klachten binnen bij Tros Radar binnen een paar dagen meer dan 4500 klachten vorige week)
    4) T-mobile kan de toestroom van klachten niet snel verwerken en had dit niet verwacht
    5) de problemen die zijn ontstaan bij T-mobile wordt veroorzaakt door het slecht werkende toestel dus wel degelijk dat dit te maken heeft met de Iphone, als er geen duizenden probleem gevallen waren met de Iphone.

    Hoop dat het nu wat duidelijker en begrijpelijker voor je is en hierbij is de kous af voor mij met deze topic en ga ik verder met leuke dingen doen, voor mij is er meer in het leven dan hier de hele dag hier rond te gaan hangen 😉

  84. Waarom uitschakelen?

    Gemak dient de mens dus juist gewoon alles aan laten staan.

  85. Mensen, mensen, mensen, wat roept zo’n iPhone toch een lading emoties op.

    Terwijl het gewoon een GSMmetje is waar sommigen weleens problemen mee hebben en waarvan de provider niet bepaald klantvriendelijk is.

    Kortom een GSM die, net als alle andere, niet perfect is en een provider die, net als alle andere, ook niet perfect is.

    Vind je hem leuk? Kopen c.q. houden.

    Vind je hem niet leuk? Niet kopen c.q. retourneren.

  86. We zullen vanavond maar even Radar kijken. Eens zien wat ze precies te melden hebben.

  87. 500 racties is eigenlijk niets! Waar praten we over, op de 40000 verkochte toestellen, is dat net iets meer dan 1%. :S

  88. 4500 reacties blijken er dus “maar” 500 te zijn….Heeft Nokia of Microsoft deze uitzending betaald ???

  89. 500 racties is eigenlijk niets! Waar praten we over, op de 40000 verkochte toestellen, is dat net iets meer dan 1%. :S

    40.000 moet dus 60.000 zijn hebben we net gehoord dus da’s fors minder dan 1%.

  90. Vakt me op hoe slecht instantie`s altathans sommige werken.Een schande!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.