Reacties voor: The Phone House heeft faillissement aangevraagd (Update)

The Phone House heeft faillissement aangevraagd. De winkelketen heeft last van tegenvallende resultaten, maar er wordt gezocht naar een doorstart. De winkels blijven voorlopig nog wel open.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 51 reacties

  1. Het verbaast me niks. Die telefoonwinkels hebben teveel concurrentie en het personeel is vaak niet deskundig. Ook iCentre was na de overname en het faillissement dramatisch gedaald in kwaliteit van personeel en assortiment. Ik heb er een paar dagen geleden nog wél even twee Apple Watches (1st generation) gekocht voor Valentijn, voor 225 Euro. Toch wel een koopje. 😉

  2. Per stuk hoor, dat wel!

  3. Dat is balen. iCentre is in deze omgeving de enige Apple Reseller. Deskundigheid van personeel maakt me niks uit, ik weet het zelf allemaal wel. 😂

    Echt zonde dit. In the Phone House ben ik sinds de invoering van de euro niet meer geweest, vind ik toch minder erg. 😉

  4. @Macaanzee: Ik was tot 2 februari werkzaam bij een phonehouse filiaal(franchiser), dit filiaal hebben we 2 februari per direct moeten sluiten vanuit het hoofdkantoor. Ik zag dit ergens al aankomen en mijn oud collega’s ook.. Alleen dat je zegt dat we niet deskundig waren, klopt niet.. mensen kwamen vanuit verschillende plaatsen naar onze Phonehouse omdat wij “eerlijk waren en goede adviezen gaven”..
    Waar dit failliessement waarschijnlijk mee te maken heeft is omdat de Wet Financieel Toezicht aangescherpt is(bij een abonnement met toestel boven de €250 krijg je een BKR registratie). Dit is waarom veel mensen de aankopen nu uitstellen en de winkels er dus gruwelijk onder lijden!

  5. Wist niet dat mensen nog in winkel kopen?

  6. Tja waarom zou men in deze tijd naar een winkel gaan als men al zeker weet dat hij een iPhone of Galaxy wil. De prijs bepaald dan waar men het toestel koopt.

    Daarnaast is de tijd van een “gratis” telefoon voorbij. Oké het was niet gratis, maar vaak zeker wel goedkoper dan los, zeker als je een duurder toestel kocht.

    Nu valt de jeugd ook al af als klant, zij krijgen immers geen geld lening.

    Ja dan is het lastig om omzet te halen.

  7. Ik denk dat Benjamin Kuijten eerst even beter moet onderzoeken voordat hij met dit soort onzin aan komt zetten. iCentre is zeker niet failliet. Alleen PhoneHouse heeft faillissement aangevraagd en iCentre zit daar niet bij. Jammer dat dit zo op deze manier in het daglicht gezet moet worden.

  8. iCentre is niet failliet! Is een andere BV.

    Dat gezegd hebbende, iemand nog een baan voor me?

  9. Origineel geplaatst door Marc
    Tja waarom zou men in deze tijd naar een winkel gaan als men al zeker weet dat hij een iPhone of Galaxy wil. De prijs bepaald dan waar men het toestel koopt.

    Daarnaast is de tijd van een “gratis” telefoon voorbij. Oké het was niet gratis, maar vaak zeker wel goedkoper dan los, zeker als je een duurder toestel kocht.

    Hoe kom je daar nou bij? Goedkoper is het nooit geweest. Hoogstens een koop of afbetaling zonder rente.

  10. Zelf werk ik bij iCentre, wij zijn NIET failliet

  11. Ik wens het personeel veel sterke de aankomende periode.

  12. Tja voor personeel weer klote maar andere kant kon je er op wachten.
    In sommige centrums zitten in 1 straat 2 Vodafone shops een Belcompany KPN winkel phonehouse en ziggo winkel.
    En als je dan ziet dat internet shops vele malen goedkoper zijn dan ben je toch een dief van je eigen portomonee.

  13. Origineel geplaatst door Flieps
    Ik wens het personeel veel sterke de aankomende periode.

    DANKJEWEL!!

  14. Het iCentre is niet failliet, op dit moment is het alleen de Phone House. iCentre zal gewoon door blijven gaan!

  15. @Mitchell: Denk niet dat het aan die bkr registraties ligt. De gemiddelde persoon weet dit volgens mij helemaal niet en interesseert het ook niet.

    Het voornaamste probleem is denk ik dat er gruwelijk veel van dit soort winkels zijn. Waarom zou ik Mn telefoon bijvoorbeeld niet direct via de provider kopen, die vaak naast de phone house zit.

    Daarnaast zijn dit natuurlijk ook dingen die je online uitzoekt en dan ook maar online afsluit.

    Jammer voor het personeel en de leeglopende winkelstraten, maar verder missen weinig het denk ik.

  16. Nos zegt nu dat er een fout is gemaakt en dat icentre helemaal niet failliet is.

    Welke bron moet je nou geloven?

  17. Artikel is niet correct . Het is inmiddels op nos aangetoond dat iCentre tot op heden nog niet failliet is. Iedereen bij de Phone House heel veel succes…

  18. Origineel geplaatst door Macaanzee
    Per stuk hoor, dat wel!

    Is dan toch een reden om naar een fysieke winkel te gaan, op de site kosten ze 369,- 😄

  19. Erg jammer dat het artikel nog steeds niet is aangepast. Er wordt hier onterechte mededelingen gedaan door iCulture. iCentre is niet failliet. iCulture weet dat, maar past niets aan. Klaarblijkelijk is het belangrijker om de hits binnen te krijgen. Triest.

  20. Origineel geplaatst door Flieps
    Ik wens het personeel veel sterke de aankomende periode.

    Beste reactie, een verademing tussen de diverse trappen na.
    Sluit me er graag bij aan (de sterktewens uiteraard, niet het natrappen)

  21. @Mitchell: Ik zei niet dat het personeel van The Phone House ondeskundig was, maar dat ze te lijden hebben onder grote concurrentie. Het personeel van iCentre is de laatste jaren veel minder deskundig en ze hebben nauwelijks een assortiment in de winkels.

    Met de BKR registratie heeft heg faillissement van The Phone House niks te maken, want dat is volgens mij nog niet eens ingegaan. Is een belachelijke zaak, maar mensen maken er veel te veel drukte over. Elke lening wordt bij de BKR geregistreerd.

    Met de prijs van iPhones heeft een andere berekening of contractvorm niks te maken. Je betaalde altijd al voor abonnement, belminuten en data en er zat altijd al een afbetalingsbedrag in voor je telefoon, of je dat nu apart betekend of niet. Het totaalbedrag blijft het zelfde. Tenminste bij T-Mobile. KPN en nog een paar waren altijd duurder. In mijn abonnement betaal ik nu voor mijn iPhone 7 Plus minder dan wanneer ik hem los koop. Omdat ze je graag twee jaar als klant willen.

    Hoe zit het nu met iCentre, is daar al duidelijkheid over??!!

    @Evad1st: Wat ik heb gekocht in de ‘Big Sales’ is de Apple Watch 1st generation, dat is het eerste model, dus niét de Series 1 met snellere processor. Maar even goed was het goedkoop. Ik heb de langzamere processor, maar met watchOS 3.1 heb ik daar nauwelijks last van. Vrijwel alles opent erg snel.

  22. @Macaanzee: iCentre heeft niets te lijden . Snap niet precies hoe iCulture hier bij komt. NOS heeft inmiddels excuses aangeboden dat het onjuist was en dat iCentre hier voor alsnog los van staat

  23. @Rudra: Vwb je eerdere vraag: iCulture’s partner CoolBlue groeit juist als kool en zoekt veel mensen, ook voor in de winkel
    Maar geen idee of dat ook bij jou in de buurt het geval is.
    Zo ja, allicht dat jouw tech-retail ervaring daar welkom is…

  24. Origineel geplaatst door Macaanzee
    Het personeel van iCentre is de laatste jaren veel minder deskundig en ze hebben nauwelijks een assortiment in de winkels.

    Hoe zit het nu met iCentre, is daar al duidelijkheid over??!!

    Nauwelijks assortiment? Ben je het afgelopen maanden wel eens binnen gelopen bij een iCentre winkel?
    En welk vragenlijsten heb je gebruikt waaraan je kunt afleiden dat al het personeel minder deskundig is dan voorheen?

    Ik word zo moe van dit soort gasten die dit soort opmerkingen uit de lucht grijpen. Die er blijkbaar voldoening uit halen wanneer het slecht gaat met een bedrijf, omdat een medewerker misschien een foutieve reactie gaf.

    Maar wel vooraan liggen als er een goedkope Apple Watch bij iCentre te scoren valt. En daar is trouwens al duidelijkheid over: het gaat prima met iCentre.

  25. Dit bericht klopt niet, iCentre heeft geen faillissement aangevraagd, dit is per ongeluk de wereld in gebracht door een woordvoerder van een van de curators.

  26. Origineel geplaatst door Marc
    Tja waarom zou men in deze tijd naar een winkel gaan als men al zeker weet dat hij een iPhone of Galaxy wil. De prijs bepaald dan waar men het toestel koopt.

    Daarnaast is de tijd van een “gratis” telefoon voorbij. Oké het was niet gratis, maar vaak zeker wel goedkoper dan los, zeker als je een duurder toestel kocht.

    Origineel geplaatst door Gabor
    Hoe kom je daar nou bij? Goedkoper is het nooit geweest. Hoogstens een koop of afbetaling zonder rente.

    Zeker wel. Ik heb verleden jaar €53 bijbetaald voor een 64GB iPhone 6s Plus met een abonnement van 2 jaar van €45 per maand met onbeperkt bellen en 5GB data. Dit is toch echt wel flink goedkoper dan een los toestel inc met zelfde simonly abonnement.

    Het betreffende simonly abonnement is los €28 per maand, ik betaal €45 per maand (dus €17 meer) met toestel 24×17= €408 + €53 = totaal voor iPhone 6s plus 64GB betaald €461

    Mijn vorige telefoon heb ik het ook op deze manier gekocht.

    Ja voor mij heeft het zeker nadelen deze wet.

  27. Vroeger kwam ik er wel eens omdat je toen nog een PS2 bij een toestel kreeg(Sony Ericsson).
    Helaas zijn dat soort dealtjes daarna niet meer voorgekomen.
    De winkel in Beverwijk was altijd wel druk vroeger, ook hier is een overkill aan telefoon winkels, Vodafone, KPN, Bel Company, Phone-House..
    Helaas is de dixons ook al weg.

    Tja heel zuur allemaal, de consument koopt meer online, en wat men in fysieke winkels koopt zijn vaak al vooraf gekozen producten.

  28. Het zou iCulture sieren als men een rectificatie plaatst omtrent iCentre, deze is dus niet failliet wat ze ook uit bronnen hebben vernomen. Als zelfs de NOS excuses aanbied, wil dat wel wat zeggen. Eerst rectificeren en na gedegen onderzoek, wat publiceren.

    Onderstaand link verwijst naar het bericht op de NOS site:
    http://nos.nl/artikel/2158219-the-phone-house-is-failliet.html en lees de 4e alinea.

  29. @Joid: Het gaat niet prima met iCentre. Nu nog niet failliet, dan wel volgende week.

  30. Ze hebben toch nooit wat op vooraad

  31. Zeer verwarrend/warrig artikel. Eerst een heel stuk over ook het faillissement van iCentre, met ook links naar het faillissement van deze winkel in eerdere jaren. En dan pas aan het eind de correcte informatie dat het alleen Phonehouse betreft. Uit die zinnen blijkt niet dat het een rectificatie is van het artikel. Ik zou verwachten dat dit expliciet vermeld zou worden. En dat de juiste gegevens veel eerder in het artikel worden geplaatst.

  32. @balsjer: Leuk linkje hoor, al had ik hetzelfde al lang in de NOS app gezien, maar waar zijn nou die ‘veelzeggende’ excuses van de NOS??

    Vraagje aan alle critici hier… Als een (ik mag hopen professionele) woordvoerder van een curator kort voor het einde van de werkdag foutieve informatie geeft, moet je dat dan vervolgens de boodschapper kwalijk nemen of toch de bron van de verwarring?!

    En vwb de vergelijking met de NOS, nog los van die nergens te vinden ‘excuses’, vergeten jullie niet dat er toch wel een ‘klein’ schaalverschil is tussen de (redacties van) NOS en iCulture dat (ook) het hier niet altijd 24/7 rectificeren zou kunnen verklaren??

  33. @Daan: Hoe kom je daar bij?

  34. Origineel geplaatst door Daan
    @Joid: Het gaat niet prima met iCentre. Nu nog niet failliet, dan wel volgende week.

    Onzin Daan. Als medewerker van iCentre kan ik jou vertellen dat iCentre als een heel erg goed loopt zowel met winst als omzet. Baseer de volgende keer je reactie op feiten aub

  35. iCentre heeft contact opgenomen met iCulture omtrent onze berichtgeving over hun faillisement. Onze informatie blijkt incorrect te zijn en hierbij rectificeren wij dus onze berichtgeving hierover. Wij hebben van meerdere medewerkers binnen iCentre informatie ontvangen dat salarissen niet meer betaald zouden kunnen worden. Wij hebben deze informatie naar eer en geweten gecontroleerd en geplaatst. Ondanks onze controles is de informatie toch foutief en wij betreuren enig misverstand wat hierdoor kan zijn ontstaan.

  36. @iCulture: wederom een kritische noot, maar het internet is eeuwig. In plaats van deze alinea toe te voegen, zouden jullie beter het hele gedeelte over iCentre kunnen verwijderen, inclusief de reacties. Op basis van dit artikel zou ik me op dit moment erg oncomfortabel voelen om een iMac bij iCentre te kopen.

  37. Correctie: Phonehouse.
    The Phonehouse was in de tijd van The Carphone Warehouse.

  38. Origineel geplaatst door Flieps
    @iCulture: wederom een kritische noot, maar het internet is eeuwig. In plaats van deze alinea toe te voegen, zouden jullie beter het hele gedeelte over iCentre kunnen verwijderen, inclusief de reacties. Op basis van dit artikel zou ik me op dit moment erg oncomfortabel voelen om een iMac bij iCentre te kopen.

    Dat zou erg raar zijn. Dan is het net of we onze rectificatie willen wegpoetsen. En het is ook niet zo dat alleen dit artikel te vinden is met de zoekterm ‘iCentre failliet’. Ik heb wel het artikel op ‘noindex’ gezet als signaal naar Google om het artikel niet (meer) op te nemen in de zoekresultaten.

  39. Waar rook is, is vuur…

  40. Origineel geplaatst door Henk
    Wist niet dat mensen nog in winkel kopen?

    Er zijn nog altijd mensen (meer dan je denkt) die het fijn vinden als meteen de sim overgezet wordt uit het vorige toestel. Alhoewel het minder wordt zal er altijd behoefte blijven naar persoonlijke service.

  41. Als de informatie over iCentre onjuist is, mag er wel een streep door de tekst van het hele bericht daarover, vind ik eigenlijk. Voor de duidelijkheid. Mensen lezen vaak oppervlakkig.

    Ik ben er blij mee dat de berichten niet kloppen. Dan blijft er tenminste een Apple dealer vlak in de buurt.

    @Joid: Waar haal je het vooroordeel vandaan dat ik mijn opmerking over slechte deskundigheid van iCentre personeel ‘uit de lucht grijp’. Op je vraag waar ik dat vandaan haal en hoe vaak ik de laatste tijd in een iCentre ben geweest: ongeveer 8x in de laatste twee maanden bij de dichtstbijzijnde vestiging. Is dat genoeg? Ze verkopen niet eens alle eigen producten en accessoires van Apple zelf en accessoires van goedgekeurde toeleveranciers al bijna helemaal niet. Ik moest voor een collega een niet-Apple muis halen voor een iMac. Verkochten ze helemaal niet. Niet één.

    Een verkoper wist niet dat de processor van de MacBook Air (veel) langzamer is dan van de 2015 MacBook Pro 13″; een andere verkoper beweerde tegen mij en anderen dat de grote partij Apple Watches die ze nu in de ‘big sales’ hebben ‘absoluut Series 1’ waren, terwijl je zo kunt zien en checken dat het gaat om het allereerste Watch model, de 1st Generation. Als je zulke dingen niet weet, ben je erg slecht op de hoogte. Vindt je ook niet? Zulke dingen weet iedereen die wel ‘s iCulture berichten leest! Ik ben ook in verschillende andere iCentre filialen geweest.

  42. @Macaanzee: Waarom zou je in godsnaam naar een Apple reseller gaan voor het kopen van een niet Apple muis ? Je gaat toch ook niet naar de bmw dealer voor onderdelen van je Peugeot

  43. @Bram: Je vergelijking gaat helemaal niet op, Bram. Voor onderdelen voor je Peugeot – van een niet-Peugeot fabrikant – zou je wél naar je Peugeotdealer kunnen gaan. Een Apple reseller weet normaal gesproken het beste welke accessoires je voor je Apple spullen nodig hebt. Ik vertrouw de praatjes van winkels die niet of nauwelijks Apple verkopen niet zo. Zo verkocht bijvoorbeeld The Phone House hier vlakbij kabeltjes voor het opladen van je iPhone. ‘Echt’ van Apple, helemaal zeker, volgens de verkoper. Maar niet in Apple verpakking en ietsje goedkoper. Daar trap ik dus niet in. Dan is het dus helemaal niet vreemd om naar een Apple dealer te gaan. Dan heb je meer zekerheid. iCentre had vroeger een uitgebreid assortiment accessoires van alle mogelijke merken, maar nu dus niet meer.

  44. Sterkte voor al het personeel! In de vestiging in Hilversum ben ik altijd zeer goed en deskundig geholpen. Ook hadden ze, terwijl in heel het Gooi niks meer te vinden was, de iPhone 5, iPhone 6S en iPhone 7 in de eerste week “gewoon” op voorraad.

  45. @Stefaanxd: zo heet het in de UK nog gewoon!

  46. @Macaanzee: Het klinkt alsof je er zelf reteveel verstand van hebt, waarom ga je winkelpersoneel met je dominante houding dan toetsen als je het antwoord op voorhand al weet? Jammer dat je de medewerkers die de beste bedoeling hebben op deze wijze in een kwaad daglicht zet.

  47. @Jeroen: Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen nog waarde hechten aan service in een lokale winkel of bijvoorbeeld aan garantie. Je koopt een telefoon voor een paar tientjes korting via een webshop. de meeste mensen krijgen amper het sim kaartje over gezet en de telefoon geconfigureerd. dan wordt er amper gekeken naar de garantie, iets wat je in een winkel af kan dwingen, daarnaast krijg je ook direct antwoord op je vragen zodat je zeker weet wat voor product je aanschaft en of het wel daadwerkelijk aansluit op je wensen.

  48. @Peter: Winst? Dat wordt jou verteld volgens mij weet jij helemaal niet wat er echt verdient wordt. Omzet – inkoopwaarde = brutowinst – exploitatie kosten is netto winst. Alleen wat verstaat het bedrijf onder winst? Voor de winkel waar jij werkt ansich zal het wel klopppen. Echter heb jij geen benul van de overhead kosten die op HK worden gemaakt? Een medewerker wordt nooit meegenomen in dit soort resultaten.

  49. Niet alle winkels vallen onder het faillissement. Er zijn een aantal winkels die buiten dit faillissement vallen omdat dit franchisenemers zijn.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.