Reacties voor: T-Mobile onderzoekt netwerkproblemen met iPhone 8 en iPhone X

Klanten van T-Mobile hebben last van een slechte netwerkverbinding bij bellen en mobiele data. De provider belooft compensatie.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 48 reacties

  1. Volgens mij heb ik hier ook last van maar dan met mijn iPhone 7. Geen oproep ontvangen en na een tijd een sms ontvangen over gemiste oproepen .

  2. Nou. Hier had ik ook al last van met mijn iPhone 6s! Maar mooi dat ze met een compensatie komen…

  3. Hmm, dit zie je nou elke keer weer met nieuwe telefoons, vooral die van Apple.
    Dit ligt niet direct aan Apple en ook niet direct aan T-Mobile.
    Ik zal voor de minder onderlegde onder ons e.e.a proberen uit te leggen.
    De grondslag van dit probleem ligt aan de complexiteit van 4G zelf, de verschillen tussen de 4G-modems (hardware) van provider, gebruikte type antennes en daar weer de combinatie van toestel, software/firmware, baseband-chips en de specifieke verschillen tussen fabrikanten en hun implementatie van de techniek vs provider.

    Echter, dat dit vooral met iPhones speelt is wel degelijk aan Apple te wijten, omdat Apple al enige jaren GÉÉN testtoestellen meer voor release aan de providers verstrekt en hun dus puur op software de ondersteuning voor nieuwe iPhones kunnen testen met hun eigen combinatie van systemen.

    Pas als jij en ik de iPhones kunnen kopen hebben providers, hoogstens een paar dagen, tot soms een kleine week eerder beschikking over de nieuwste iPhone modellen.
    (Red.) Onnodige returns verwijderd. Denk aan de leesbaarheid van je reactie s.v.p.!

  4. Helaas moet ik in dit onderwerp apple hier voor aansprakelijk stellen. Het ligt niet aan t mobile.! Of andere providers. Ik heb alle testen gedaan.met meerdere providers zelfde probleem.

    Het ligt aan Het zendsinaal en aan het ontvangen sinaal van het toestel, plus aan de speakers van apple toestellen.

    Sorry apple.! Maar dit is helaas zo en doe er wat mee en aan.!

  5. Nergens last van (T-Mobile en iPhone x)

  6. @Said: ik ook niet maar nu wel 😉

  7. Terrible-Mobile dus maar weer.

  8. Origineel geplaatst door Josh
    Terrible-Mobile dus maar weer.

    Tegenwoordig zijn ze het beste:)

  9. @David Wouters: Hoe verklaar je dan dat er bij andere providers dan T-Mobile die problemen niet bestaan? Het zou natuurlijk kunnen dat alleen T-Mobile geen testtoestellen van Apple heeft gehad maar dat lijkt mij sterk…

  10. T-Mobile kan beter gaan onderzoeken hoe ze de juiste informatie geven aan klanten die een iPhone X besteld hebben. Wat een stelletje dwazen daar.

    Gelukkig op tijd mijn order gecanceld en een iPhone X bij de Apple Store gekocht.

  11. Origineel geplaatst door Henk
    Volgens mij heb ik hier ook last van maar dan met mijn iPhone 7. Geen oproep ontvangen en na een tijd een sms ontvangen over gemiste oproepen .

    Hi Henk, heb je niet toevallig ‘niet storen’ aanstaan?
    In dat geval staat er rechts bovenin het symbool van een maantje.

  12. Zou het niet aan iOS 11 liggen.Ik hoor niet anders vanaf toen?

  13. Dit zijn echt de problemen van t-mobiel want als het niet bij andere provider geen problemen zijn ligt het echt niet aan de iPhone x of de 8

  14. @Maarten: Hi, niet storen staat uit . 👍

  15. Jarenlang T-mobile gehad en telkens met een nieuwe iPhone (jaarlijks) hetzelfde geneuzel gehad. Er was altijd wat en ze deden of konden er weinig aan doen was het antwoord altijd, dus voor mij klinkt het erg bekend in de oren. Net als enkele anderen die ik ken en gebruik maken het T-mobile netwerk en simkaarten. Ik loste het probleem overigens zelf op door telkens (ieder jaar) een nieuwe simkaart te vragen. Die was overigens een enkele gratis en de meeste keren €5,-

  16. Nog geen last met een 8plus en X.

  17. Ook last van op mijn iPhone 7

  18. Origineel geplaatst door Mario
    Jarenlang T-mobile gehad en telkens met een nieuwe iPhone (jaarlijks) hetzelfde geneuzel gehad. Er was altijd wat en ze deden of konden er weinig aan doen was het antwoord altijd, dus voor mij klinkt het erg bekend in de oren. Net als enkele anderen die ik ken en gebruik maken het T-mobile netwerk en simkaarten. Ik loste het probleem overigens zelf op door telkens (ieder jaar) een nieuwe simkaart te vragen. Die was overigens een enkele gratis en de meeste keren €5,-

    Geen idee wat je dan gedaan hebt, ik heb ook elk jaar een nieuwe iPhone en nog nooit maar ook nooit problemen gehad met de verbinding. Mijn Sim gaat ook al wat jaartjes mee en heeft menig verplaatsing van iPhone naar iPhone meegemaakt( en ondertussen af en toe ook Android om te testen)

  19. Origineel geplaatst door David Wouters
    Hmm, dit zie je nou elke keer weer met nieuwe telefoons, vooral die van Apple.
    Dit ligt niet direct aan Apple en ook niet direct aan T-Mobile.
    Ik zal voor de minder onderlegde onder ons e.e.a proberen uit te leggen.
    De grondslag van dit probleem ligt aan de complexiteit van 4G zelf, de verschillen tussen de 4G-modems (hardware) van provider, gebruikte type antennes en daar weer de combinatie van toestel, software/firmware, baseband-chips en de specifieke verschillen tussen fabrikanten en hun implementatie van de techniek vs provider.
    Echter, dat dit vooral met iPhones speelt is wel degelijk aan Apple te wijten, omdat Apple al enige jaren GÉÉN testtoestellen meer voor release aan de providers verstrekt en hun dus puur op software de ondersteuning voor nieuwe iPhones kunnen testen met hun eigen combinatie van systemen.
    Pas als jij en ik de iPhones kunnen kopen hebben providers, hoogstens een paar dagen, tot soms een kleine week eerder beschikking over de nieuwste iPhone modellen.
    (Red.) Onnodige returns verwijderd. Denk aan de leesbaarheid van je reactie s.v.p.!

    Ik zou gaan solliciteren bij Apple en T-Mobile daar jij blijkbaar wel weet wat er aan de hand is. In ieder geval wel bedankt voor je poging.

  20. Origineel geplaatst door Mario
    Jarenlang T-mobile gehad en telkens met een nieuwe iPhone (jaarlijks) hetzelfde geneuzel gehad. Er was altijd wat en ze deden of konden er weinig aan doen was het antwoord altijd, dus voor mij klinkt het erg bekend in de oren. Net als enkele anderen die ik ken en gebruik maken het T-mobile netwerk en simkaarten. Ik loste het probleem overigens zelf op door telkens (ieder jaar) een nieuwe simkaart te vragen. Die was overigens een enkele gratis en de meeste keren €5,-

    Origineel geplaatst door DD
    Geen idee wat je dan gedaan hebt, ik heb ook elk jaar een nieuwe iPhone en nog nooit maar ook nooit problemen gehad met de verbinding. Mijn Sim gaat ook al wat jaartjes mee en heeft menig verplaatsing van iPhone naar iPhone meegemaakt( en ondertussen af en toe ook Android om te testen)

    Gelukkig maar dat jij er geen ervaring mee hebt. Vanaf de iPhone 2 t/m 5 tmobile gehad en de sim-problemen mogen ervaren. Vanaf de 4 de simkaarten nieuw gevraagd en daarna geen problemen meer gehad. Bij Vodafone (vanaf de 6 t/m 7+ nooit dergelijke problemen gehad. Android zelf geen ervaringen mee, maar ook daar heb ik dergelijke sim problemen over vernomen.

  21. Ik heb ook soms last van op mij iPhone 7 plus dat het netwerk uitvalt geen service. Los het op T-mobile

  22. Ik heb al sinds de lancering een iPhone 8 plus en zit bij Vodafone. Nergens last van. Dus kan het (zeer waarschijnlijk) niet aan de iPhones liggen.

  23. (Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

  24. Het zit denk ik toch allemaal wat ingewikkelder in elkaar. Lees het benoemde T-Mobile forum maar eens door.

    Zelf ben ik (althans was) een van de gedupeerden die druk info heeft gedeeld op het T-Mobile forum.

    Kruistesten gedaan nieuwe SIM kaartjes er in en na al deze testen was de logica geheel weg. Het ligt niet aan T-Mobile en niet aan . Maar aan in mijn ogen een combinatie. Want :

    Mijn sim in mijn T-Mobile iPhone 8 veel problemen
    KPN sim in mijn iPhone 8 veel problemen
    Vodafone sim in mijn iPhone 8 geen probleem
    Mijn T-Mobile SIM in een iPhone 8 uit de USA geen problemen
    Andere mensen (weet er 2) hebben op een locatie waar ik niks kan geen problemen met iPhone 8 en hun eigen T-Mobile sim.

    Nu een nieuw toestel iPhone 8 gekregen en al mijn problemen zijn weg ????

    Heb al jaren T-Mobile en ben steeds een vroege iPhone bezitter, al vanaf de 3 maar nog nooit deze problemen gehad.

  25. Überhaupt heb ik hier sinds iOs 11 problemen mee op zowel iPhone 5s als de 6. Met regelmaat valt 4G uit. De mobiele data schuif in Instellingen is simpelweg op UIT komen te staan. Ik heb T-Mobile maar betwijfel eigenlijk of dit wel met de provider te maken heeft.

  26. Hier dus zelfde klacht alleen ben zelf ook genoodzaakt om toch te denken dat het een  probleem is.
    Mijn vrouw en ik hebben beiden tegelijk de nieuwe 8plus gekocht en ik heb continu probleem dat verbinding wegvalt of helemaal geen bereik heb.
    Terwijl mijn vrouw dus helemaal nergens last van heeft?!
    Dus we hebben beiden 8plus 64gb en zelfde t-mobile unlimited abbo

  27. Origineel geplaatst door Jeroen
    Hier dus zelfde klacht alleen ben zelf ook genoodzaakt om toch te denken dat het een  probleem is.

    Mijn vrouw en ik hebben beiden tegelijk de nieuwe 8plus gekocht en ik heb continu probleem dat verbinding wegvalt of helemaal geen bereik heb.

    Terwijl mijn vrouw dus helemaal nergens last van heeft?!

    Dus we hebben beiden 8plus 64gb en zelfde t-mobile unlimited abbo

    Morgen trouwens toch maar weer bellen met t-mobile want mijn Sim kaart in telefoon van mijn vrouw gedaan en alles werkt gewoon perfect en Sim van mijn vrouw in mijn telefoon en doet dus gewoon niks dus duidelijk iPhone probleem.

  28. @Jeroen: Helaas moet ik in dit onderwerp apple hier voor aansprakelijk stellen. Het ligt niet aan t mobile.! Of andere providers. Ik heb alle testen gedaan.met meerdere providers zelfde probleem.

    Het ligt aan Het zendsinaal en aan het ontvangen sinaal van het toestel, plus aan de speakers van apple toestellen.

    Sorry apple.! Maar dit is helaas zo en doe er wat mee en aan.!

  29. Origineel geplaatst door Jeroen
    Hier dus zelfde klacht alleen ben zelf ook genoodzaakt om toch te denken dat het een  probleem is.
    Mijn vrouw en ik hebben beiden tegelijk de nieuwe 8plus gekocht en ik heb continu probleem dat verbinding wegvalt of helemaal geen bereik heb.
    Terwijl mijn vrouw dus helemaal nergens last van heeft?!
    Dus we hebben beiden 8plus 64gb en zelfde t-mobile unlimited abbo

    Kijk een mooier voorbeeld kun je toch niet hebben 🙂 En wat gebeurt er als je de SIM kaartjes van toestel wisselt ? Waar zit het probleem dan? Vast aan de SIm of aan de iPhone ?

  30. Onduidelijk waar het nou echt aan ligt! Veel verschillende ervaringen en reacties! Ook van mensen die verschillende mogelijkheden en providers getest hebben. Op mijn iPhone 7 Plus heb ik geen problemen. En altijd T-Mobile. Werkt altijd prima. Tenzij ergens een mast gerepareerd wordt, maar dat komt bij alle providers voor. Ik ben benieuwd waar het uiteindelijk aan zal liggen.

  31. Vanochtend gebeld via mobiele netwerk en de andere kant gaf aan dat de verbinding heel slecht klonk. Hij kon me heel slecht verstaan. Nu weet ik dat ik niet in een heel goede plek woon maar dit was heel slecht. Terug gebeld via whatsapp. Klaar helder en top kwaliteit. Nu heb ik al Unlimited dus daar heb ik niets aan. Wel een melding maken dus. … 4g voor data en bellen staat al aan. iPhone X.

  32. Met een iPhone 7 en T-mobile Stel samen en Stel Bij sinds 4 weken ook last van wegvallende tel.- en dataverbindingen. In T-Mobile shop gratis simwissel gedaan. Lost niets op.
    Gisteren T-mobile kaartje in oude 3GS gedaan: daarna geen problemen meer. In de 7 even Vodafone kaartje gedaan: ook geen problemen meer. Alles maar weer even teruggezet en morgen afwachten.

  33. Ik heb er wel last van en het is zeer irritant. Ik verbaas me er alleen over dat ze niets melden aan mensen die een iphone 8(+) of X willen kopen. Ja ik snap aan de ene kant wel waarom ze het niet doen.. Een ontevreden klant is natuurlijk nog een klant, maar echt netjes vind ik het niet.

    Ik hoop inderdaad dat ze binnenkort (zeer binnenkort) met een oplossing komen want na ruim een maand verder te zijn (ik had mijn iphone 8+ op 2 oktober gekregen) kan ik nog steeds niet normaal bellen of gebeld worden.

  34. Ben zelf sinds kort van iPhone 7 Plus naar iPhone X overgestapt. Ben KPN abonnee en ervaar ook op dit netwerk verbindingsproblemen (spraak). Heb bellen over 4G al uitgezet en dat scheelt iets. Mijn vrouw heeft sinds kort de iPhone 8 en ook zij ervaart spraakverbindingsproblemen (bellen over 4G staat bij haar ook uit).

  35. Nou weer een week verder maar nog steeds geen oplossing door T-Mobile 😡

  36. @Jan Willem: Ik heb net een week in Duitsland getest met mijn iPhone 8 en had daar exact hetzelfde probleem. Gemiste gesprekken maar wel een SMS. Geen beltoon als je wilt bellen, maar wel vol bereik. En dit op verschillende netwerken: Telekom.de en Vodafone.

  37. Mijn X werkt probleemloos met KPN. 8 December ga ik over op T-Mobile. Ben benieuwd…

  38. Enorm veel problemen met mn X, bijna geen gesprek ononderbroken te voeren, dataverbinding ook heel slecht. Wanneer volgt oplossing?

  39. Gebeld met T-Mobile. Sturen me nieuwe simkaart, helpt niet. Verwijzen me naar Apple. Apple ziet geen fouten en stuurt me naar T-Mobile. T-Mobile weet niets af van een vergoeding. Medewerkster stuurt mij weer naar Apple met mededeling dat zij alleen iets voor me kunnen doen als de iPhone afkomstig is van T-Mobile.

  40. @Joey Dammiaans: ik heb precies hetzelfde.. om gek van te worden.. vaak volledig onbereikbaar.. drama dit. iPhone x en t-mobile

  41. @Joey Dammiaans: Exact hetzelfde probleem hier.. bij Apple gaven ze aan dat ze bezig zijn met een software update (samen met t-mobile) om dit probleem op te lossen.. zou er binnen nu en 2 weken moeten zijn. Ik ben heel benieuwd.. iPhone X heb ik, en bijna niet bereikbaar.

  42. @Remco van Geest: inmiddels Apple weer gesproken. Zij laten me nu de iPhone herstellen en als dat niet helpt moet er een reparatie uitgevoerd worden.

  43. Mijn Iphone 8 werkte perfect totdat ik de 1 na laatste update gedraaid heb. Daarna is de drama begonnen. Hij draait nu op de laatste update (iOS 11.1.2) maar nog steeds problemen.

  44. @Cedric:
    Ben naar de T-Mobileshop geweest maar daar deden ze net of hun neus bloedde. Heeft simkaartje verwisseld maar dat heeft nada geholpen.

    Op deze site is ondertussen wat meer info

    “Beste mensen,

    Even een Update van mijn kant, ik had dus ontzettend veel problemen zoals jullie hadden gelezen hiervoor. Ik ben een aantal keer weg gestuurt zonder iPhone bij de applestore 100x gebeld met tmobile bijna nooit werd het problem verholpen het ging als volgt na 10 bezoekjes bij de apple store kreeg ik een nieuwe (wat niet nieuw is) die vertoonde vervolgens de zelfde mankementen even later werd ik gebeld door tmobile of k me iPhone wil omruilen dat heb ik gedaan en nu na circa 2 maanden ben ik weer bereikbaar waar ik alleen mee zit is het feit dat apple alleen een maand abbo wilt compenseren en ik ben het er total niet mee eens gezien mijn omstandigheden. het problem zit trouwens in de eerste lijn iphones van 8 tot 8 plus en x in de 2e lijn dus de 2e keer dat ze de iPhone fabriceren zit het problem niet meer.”

  45. heb een Iphone X 64gb voor mij bedrijf aangeschaft bij T-mobile,
    heb van dag een problemen met bellen en dat het internet weg valt.
    Ik dacht zou wel een instelling zijn, maar na het lezen van dit artikel heb contact gehad met T-moblie. ze zeggen dat ze met appel werken aan het probleem dat dat het bekend is.
    overigens treft dit niet alle toestelen van de X maar inderdaad een bepaalde serie. alleen het belijd van T-moblie is wel het is een bekend probleem maar los het zelf maar op.
    na veel getouwtrek is hij opgestuurd en wacht en we het even af wat daar uit komt. heb zelf maar een vervangend toestel moeten kopen op bereikbaar te zijn voor mijn klant, wat te gek voor worden is. Ik maak er nu werk van om schadeloos gesteld te word door T-moblie die heeft zelfs al aangebonden anders een ander toestel uit te zoeken Samsung of Huawei als de problemen blijft voor doen.

  46. Hier dus zelfde klacht mijn iPhone 8 valt iedere keer uit ,heb t-mobile gebeld
    Heel lang duscusie uiteindelijk medewerkster t mobil kon niet veel aan doen ze verwijs me naar Apple dus moet zelf achteraan.
    Volgende dag ging ik naar t-mobileshop om toestel te ruilen met andere toestel meneer van t-mobile zegt dat kan alleen binnen 8 dagen.Ze hebben 2 oplossingen aangeboden, mijn nieuwe iPhone 8 laten sturen voor reparatie en dat duurt 14 dagen of andere gebruikt toestel. Heel schandalig geen respect voor de klant. Dus nooit meer t-mobile😡

  47. ik wil een iPhone x kopen t mobile bied ze gewoon aan zonder waarschuwing oid. Is er al enig zicht op oplossing van dit probleem?
    Of heeft een nieuwere serie idd het probleem niet. Hoe weet ik if ik due krijg?

  48. Ik heb dat probleem ook. En T-mobile doet niets. Ik heb mijn toestel prive gekocht. Inmiddels abonnement elders gesloten. t-mobile weigert om contract te beeindigen zodat ik weer kan bellen via de andere provider. T-mobile weigert zelfs om nummerbehoud naar die nieuwe provider te activeren, ZELFS NIET ALS IK MIJN ABONNENENTSKOSTEN BIJ TMOBILE GEWOON BLIJF BETALEN.
    Op klachten gaan ze inhoudelijk niet in. Echt ongelofelijk klantonvriendelijk.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.