Reacties voor: Relax-abonnementen van T-Mobile flink duurder geworden

T-Mobile is vanaf 1 november gestopt met een kortingsactie op Relax-abonnementen. Daardoor ben je nu soms meer dan 60% duurder uit, zo heeft een sim-only-vergelijkingssite berekend.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 65 reacties

  1. Ben niet heel erg verbaasd, de oude prijzen hadden ze al heel erg lang. Een prijsverhoging zat er aan te komen.
    Stevige prijsverhoging, dat wel.

  2. Wat een raar artikel. Deze prijzen zijn altijd gehandhaaft door t-mobile, alleen hebben hier altijd kortingen op gezeten. Deze zijn er nu vanaf gehaald omdat t-mobile is begonnen met het verkopen van voordeelsim, wat qua prijs erg overeen komt met bovenstaande acties.

    Dus voordat je een artikel schrijf, check je gegevens en verzwijg niet de helft.

  3. Hah de relax abbo’s zijn ineens een stuk minder relaxed haha

  4. @Menno: Werk je bij T-Mobile? Ik heb het over de tarieven van de Relax-sims en die zijn volgens de genoemde sim-vergelijkingssite daadwerkelijk duurder geworden. Dat er daarnaast voordeelsims bij zijn gekomen (huh, die hadden ze toch al?) staat daar los van, lijkt mij. Een bestaand product is duurder geworden. Dat is nieuws.

    Grappig trouwens: als we er geen aandacht aan hadden besteed, waren er vast ook mensen geweest die vonden dat we T-Mobile de hand boven het hoofd houden.

  5. @Gonny van der Zwaag: Het gaat erom dat dit geen prijswijziging is. Het is gewoon een promotie die afgelopen is. Het wordt door jullie gepubliceerd als een wijziging in de voorwaarden en dat is niet het geval.

    Tevens is voordeelsim geïntroduceerd op de datum dat bovenstaande promotie afliep.

  6. Even een kleine opmerking:
    jullie moeten wel rekening houden met de voordeelsim abonnementen die ervoor in de plaats zijn gekomen.
    Deze kost bij bijvoorbeeld 300 minuten + 100 sms’jes maar 10,95 per maand bij een tweejarig contract en bij een eenjarig contract 12,95. Dat is dus al minder dan de 14,75 bij een normale sim only van 250 minuten waar jullie het over hebben.

    Ik werk niet bij t-mobile, maar de informatie moet wel volledig zijn.

  7. De acties op Relax waren wel op dat moment afgelopen. Dat dit artikel 2 weken later komt kan ik ook niet helpen 😉

    Origineel geplaatst door Jean-Paul Horn
    Origineel geplaatst door MennoTevens is voordeelsim geïntroduceerd op de datum dat bovenstaande promotie afliep.Volgens T-Mobile is Voordeelsim geïntroduceerd op 18 oktober. Dat is krap twee weken voor het aflopen van deze actie, dus niet tegelijkertijd. Het een zal misschien best met het ander te maken hebben, maar er is dus geen sprake van een direct verband.

  8. Daar gaat het toch ook helemaal niet om? Het enige wat Gonny benadrukt is dat de prijzen weer zijn omhoog gegaan aangezien de actie is afgelopen.

    Dan kan de voordeel-sim er wel bij gehaald worden maar dat veranderd niet het feit dat de actie is afgelopen.

  9. Origineel geplaatst door Menno
    @Gonny van der Zwaag: Het gaat erom dat dit geen prijswijziging is. Het is gewoon een promotie die afgelopen is. Het wordt door jullie gepubliceerd als een wijziging in de voorwaarden en dat is niet het geval.Tevens is voordeelsim geïntroduceerd op de datum dat bovenstaande promotie afliep.

    Niemand zegt ook dat het hier om een prijswijziging gaat. Er staat: ‘flink duurder geworden’ en het woord ‘prijsverhoging’ werd gebruikt. That’s all en het klopt: de prijzen hoger geworden (doordat de korting stopte) = duurder = je betaalt meer.

    Relax….

  10. OK, OK, ik zet de informatie over die fantastische voordeelsims er wel bij.

  11. Ben het inderdaad met Menno eens , heb 2 dagen geleden nog zo ”voordeelsim” contract afgesloten voor mijn Iphone , en toen waren ze echt een van de goedkoopste…

    Ohja en ik werk niet bij T-mobile mocht dit gedacht worden.

  12. Heb je wel gezien dat bij voordeelsim de belminuten en sms maar 1 maand geldig zijn. Waarschijnlijk heeft niemand dat in de gaten!!!
    Goed de kleine lettertjes lezen. T-mobile is nu te duur naar mijn mening!

  13. Sorry hoor dit is allemaal bullshit, er is helemaal geen verhoging geweest net zoals MENNO zegt is de
    extra korting eraf. Sorry hoor maar een dik onzin verhaal, als je een verhaal verslaat doe het dan ook eerlijk! Deze prijzen zijn denk ik op dit moment al meer dan 1,5jr het zelfde. Toen flex goedkoper werd hoor ik hier niets over!!

    En als je ook nog eens voor je mening uit komt doordat een ander wel beter op de site kijkt en onderzoek doet, werk je gelijk bij T-Mobile! Tsssssssst

  14. Origineel geplaatst door Wirehub
    Ben het inderdaad met Menno eens , heb 2 dagen geleden nog zo ”voordeelsim” contract afgesloten voor mijn Iphone , en toen waren ze echt een van de goedkoopste…

    Goed zo. Ik heb de toevoeging onder het artikel gezet. Heb je alleen naar de prijzen gekeken, of ook naar de voorwaarden? Want die schijnen bij de Voordeelsim nog niet zo gunstig te zijn.

  15. Origineel geplaatst door GeNeRaL
    Sorry hoor dit is allemaal bullshit, er is helemaal geen verhoging geweest net zoals MENNO zegt is de extra korting eraf.

    Je zegt dat de prijzen al 1,5 jaar hetzelfde zijn, dus iedereen is aan die prijzen gewend geraakt. Als ze dan opeens de korting eraf halen, is er in de beleving van mensen toch sprake van een verhoging?

    Toen de providers opeens weer aansluitkosten gingen berekenen werd er toch ook gemord? Ik heb niemand toen horen zeggen: “Jammer dat de actie afgelopen is. Dan hebben we jarenlang een mazzeltje gehad.”

    Ik snap trouwens niet zo goed waarom er zo boos wordt gereageerd. De titel van het nieuwtje is: “Relax-abonnementen van T-Mobile flink duurder geworden” en in de eerste zin staat “gestopt met een kortingsactie”. Nergens wordt de indruk gewekt dat er een prijsverhoging is doorgevoerd. Dat abonnementen duurder worden door het wegvallen van een kortingsactie, lijkt mij een waarheid als een koe.

  16. Over een tijdje krijgen we de mededeling dat Vodafone de tarieven heeft verhoogt, die hebben nu een aktie 50% korting. Dan stijgen de tarieven van Vodafone dus met 50%. Gaan we vanaf nu alle akties melden die afgelopen zijn?

  17. De nieuwskop impliceert wel dat T-mobile de prijzen heeft verhoogd. Dat er een speciale aanbieding is afgelopen is heel iets anders.

    Als een supermarkt nu een aanbieding heeft 3 halen 2 betalen dan komt daarna ook niet een nieuwsbericht over dat de prijzen weer omhoog zijn gegaan.

  18. Weer wat geleerd: als een aktie afloopt, worden produkten duurder !!
    Je kan je als T-mob marketeer afvragen of een aktie, die bijna even lang duurt als de herinnering van de gemiddelde electronische snelweg-berijder, nog als aktie of meer als status-quo ervaren wordt.

    (“Hoezo, de dekking blijft toch hetzelfde” haha.)

  19. @Gonny van der Zwaag: Jammer dat jullie je in dit artikel niet willen toegeven dat jullie schrijf stijl aangepast mag worden,omdat het niet klopt. We kunnen het nu ook wel gelijk gaan hebben over 2010. Dan is het zover dat er geen abonnementen van 2 jaar meer mogen worden afgesloten volgens de E.U. Dan wordt ook iedereen gelijk blij die volgend jaar de nieuwe iPhone 4g( s komt later) kopen. De tariefen worden wel duurder en er komt ook meer aanschaf kosten voor het toestel. Subsidie geld van een 2 jarig naar nog maar een 1 jarig contract kost toch geld. En iemand moet dat toch betalen of niet soms?

  20. Dat nieuwe einde aan het artikel met de toevoeging van de Voordeelsim maakt het artikel nou niet bepaald beter. Door allerlei bronnen te benoemen die zich negatief uitlaten over dit type abonnement laten jullie je wel heel erg kennen. Wat doet dat nou terzake?

  21. Origineel geplaatst door Paul
    @Gonny van der Zwaag: Jammer dat jullie je in dit artikel niet willen toegeven dat jullie schrijf stijl aangepast mag worden,omdat het niet klopt. We kunnen het nu ook wel gelijk gaan hebben over 2010. Dan is het zover dat er geen abonnementen van 2 jaar meer mogen worden afgesloten volgens de E.U. Dan wordt ook iedereen gelijk blij die volgend jaar de nieuwe iPhone 4g( s komt later) kopen. De tariefen worden wel duurder en er komt ook meer aanschaf kosten voor het toestel. Subsidie geld van een 2 jarig naar nog maar een 1 jarig contract kost toch geld. En iemand moet dat toch betalen of niet soms?

    Heb je een bron dat de E.U. 2 jarige abonnementen wil verbieden?

  22. De hele markt SIM-Only’s is duurder geworden. Marktleider KPN is hiermee begonnen.

    Daar komt bij dat Relax SIM-Only altijd 50% goedkoper is dan normale versie’s, alleen T-Mobile hanteerde nog een extra aktiekorting, welke nu wegvalt.

    Waarom wordt het zo negatief gebracht?

  23. Wat een kolder die reacties hier. De prijzen zijn hoger geworden net als dat de aansluitkosten zijn ingevoerd. Ga alstjeblieft wat anders doen en probeer hier niet je verkoop praatjes goed te praten! En ik wil al helemaal niets horen over die voordeel-sim, tenzij je met hetzelfde enthousiasme de voorwaarden daarvan verteld. Maar dat doe je niet want die zijn niet zo gunstig zoals je weet.

  24. Wat een lef. Prijzen verhogen voor een product met een waardeloze dekking. Halverwege 2010 laat ik T-Mobile voor wat het is.

  25. Origineel geplaatst door Joostmans
    .(”Hoezo, de dekking blijft toch hetzelfde” haha.)

    Ik zat al te wachten op de reacties die betrekking zouden hebben op het bereik van tmobile 🙂

  26. Wat een gezeur, als iets 1,5 jaar een bepaalde prijs heeft door een korting en die korting wordt opeens opgeheven, dan is het niet meer dan logisch dat dit wordt gezien als een prijsverhoging. Als jij 1,5 jaar lang bij de supermarkt 10 appels kan kopen voor 1 euro, en dan opeens wordt het 2 euro, dan zeg je toch ook dat de prijs is verhoogd? Of ga je dan ook zeggen: jammer dat de actie is afgelopen. ?

    Deze “korting” is eigenlijk gewoon een marketingtrucje, je denkt dat je allemaal korting krijgt en daardoor denk je dat je een goede deal hebt. Als ze die korting dan weghalen, hebben ze op zich de prijs niet verhoogd, maar gewoon de korting weggehaald. Het verschil voor de consument is echter gewoon dat het duurder is geworden, klaar.

    Vat allemaal niet zo erg op, nu weet iemand die een simkaart wil kopen in ieder geval dat bij T-Mobile het duurder is geworden er kortingsacties na 1,5 jaar zijn afgelopen.

  27. Origineel geplaatst door Dawes
    Dat nieuwe einde aan het artikel met de toevoeging van de Voordeelsim maakt het artikel nou niet bepaald beter. Door allerlei bronnen te benoemen die zich negatief uitlaten over dit type abonnement laten jullie je wel heel erg kennen. Wat doet dat nou terzake?

    Het doet zeer terzake dat de Voordeelsim niet zo voordelig is als zijn naam doet vermoeden. Lees de voorwaarden er maar op na.

  28. @ Chantal, jij weet echt niet waar je over klets, je loopt achter de meuk aan als een trouwe hond.

  29. T-mob kan niet anders. Zoals Gonny zei er komen nieuwe toestellen en 2 jarige abbo’s worden verboden. Dan blijft er niets over dan de boel duurder te maken voor de consument. Vervolgens kunnen ze een nieuwe actie bedenken om klanten te lokken.

    Overigens (offtopic ) ben ik zeer ontevreden over de service van t-mobile. Binnenkort krijg ik mijn vierde refurbished toestel (een hield ermee op, een zat een scheef scherm in en toen kreeg ik een oud model) ze beloofden mij een nieuwe 3gs in de verpakking maar later ontkenden ze dat weer. Ik ben benieuwd wat ik nu weer krijg. misschien een nokia.

    Het bedrijf is een lachertje. Ik ben ermee klaar

  30. Zoek en gij zult vinden@Youn:

  31. Wat die VoordeelSim betreft (nu het Relax voordeel afgelopen is) kan je beter naar T-mob dochter Ben gaan: (http://www.bellen.com/forum/onderwerp.aspx?category=43&onderwerp=300&topic=8874)

    of eigenlijk had Ben beter Ben kunnen blijven en nooit T-mob moeten worden, het is allemaal zo duidelijk in telecom-land…

  32. @Gonny , heb uiteraard de “kleine lettertjes” bekeken , elke minuut wordt afgerond en tegoed 1 maand houdbaar.
    Moet wel zeggen dat ik alle reacties over t-mobile overtrokken vind , duur dit , slechte dekking dat.
    Denk dat als KPN of Vodafone de Iphone geleverd had dit niet tegen de huidige T-mobile tarieven zou gaan. Voorbeeld : Blackberry Storm.

  33. Volgens mij is er bij mij wat mis gegaan. Bij het afsluiten van mijn contract, werd er gezegt dat ik korting kreeg omdat ik van orange meeging met de switch naar t-mobile. Dit staat ook in me contract. Ik heb duidelijk toen gezegt dat ik zonder korting geen zin had in een duur abo. Nou was allemaal oke enzo…. En nu dus ook ineens die korting bij mij weg. Dag cheap 24,- p/m abo. Me laatste factuur was dan ook 48,- Baal dus nogal… Heb trouwens een iphone 3G

  34. Ze durven wel bij TM. Slecht netwerk en dan ook nog de kosten verhogen. Maar ja, die boete van de Opta voor het niet gebruiken van de umts freq. moet wel betaald worden. Door de klanten van TM dus blijkbaar.

  35. Zijn die verhalen over een slechte dekking niet wat verjaard. Inderdaad was die dekking ten tijde van Ben en Dutchtone waardeloos ten opzichte van Libertel en Kpn, maar is die dekking nu wel zo ongeveer gelijk. Verschil is nu alleen nog in mijn optiek: service, tarieven, exclusieve telefoons en kleine extra diensten zoals online opslaan van je telefoonnummers..

  36. Nu het duurder wordt kunnen ze gelijk het bereik verbeteren anders is er geen goede prijs-kwaliteit verhouding hè t-mobile!

  37. Volgens mij is het gewoon een verhoging. Nergens stond dat het anderhalf jaar een aktiebundel was. Ze durven wel bij dat k.T-Mobile. Ben blij dat ik er over een paar maanden van af ben. Slechtste 3G bereik. Al zoveel over geschreven sinds de 3G in nl bij dat bedrijf het leven zag.

  38. Komt allemaal door LYCA!!!! nu moeten de consumenten het betalen::@:@:@

  39. Mij maakt het persoonlijk echt niets uit wat T-Mobile berekent. Al zou ik voor een cent per minuut mogen bellen dan nog neem ik nooit T-Mobile meer. Wat heb je nu aan beltegoed als je niet eens bereik hebt. En dan loop je ook nog de kans dat je spookrekeningen van honderden euros krijgt omdat ze simkaarten dubbel uitgeven op verschillende namen. Zie ook http://www.consumentenbond.nl/forum. Prutsers zijn het bij T-Mobile.

  40. Gewoon Tringg abonnement nemen, dan kun je lekker door internetten op je iPhone! 🙂 Ik vind het prima!

  41. Een prijsverhoging in combinatie met het slechtste netwerk van Nederland.
    Altijd goed voor de concurrenten.

  42. Goed, ik begin steeds meer een afkeer te krijgen voor iphoneclub.nl

    Het is TE veel op T-Mobile gericht. Wat heeft een Sim-only actie die afloopt nou voor nieuwswaarde voor de iPhone? En als dan ook nog blijkt dat het bericht dat je online zet maar half klopt vind ik het verhaal nog vreemder worden. (tevens lijkt het bericht verdacht veel op het bericht over deze actie op mobilecowboys.nl)

    Ik lees hier nooit over acties (of afgeschafte acties) van Vodafone of KPN.

    Jullie kunnen zoveel meer met de iphoneclub dan een simpele verzameling van App aankondigingen en T-Mobile klachten. Een belangrijke stap voorwaard vind ik die uitvoerige guides over Jailbreaken e.d. dat is nou echt toegevoegde waarde!

  43. @Tommy:
    We zijn veroordeeld tot T-mobile.
    Veel i-Phone opties, applicaties zijn voor mij veel minder interessant omdat ik gemiddeld -en met mij nog veel meer T-mobile klanten- 10 uur per dag geen of zeer slecht ontvangst en internet heb. Wat door T-mobile wordt afgedaan met “We garanderen alleen maar goed ontvangst op het contract (lees thuis) adres”. Gefeliciteerd een MOBIELTJE die je niet mobiel kunt gebruiken.
    Daarom lees je in ieder forum reacties van gefrustreerde T-mobile klanten. Dit is de enige uitlaatklep en tevens een waarschuwing voor potentiële T-mobile klanten.

  44. @NotMe: Maar ik heb zelf ook T-Mobile, en ik heb wel overal (waar ik kom) goede dekking. Ik ben vaak in regio Den Bosch en in regio Utrecht. In beide steden overal 3G dekking. In de trein tussen die twee gebieden af en toe 3G en af en toe 2G.

    Maar over dat dekkingsverhaal heb ik het niet, ik heb het over het doel van de website. Deze website is geen T-Mobile kalchtenforum, waar het wel absurd vaak op lijkt. Ik lees regelmatig artikelen hier die alleen maar met T-mobile te maken hebben, niet specifiek de iPhone. En vervolgens komen me daar toch een partij van zeik reacties op. Ik kom al op deze website sinds de tijd dat de iPhone nog niet eens uit was in Nederland, en constateer gewoon de verandering qua berichtgeving. Met de grote banners van Telfort en Vodafone op de website, plus de constante negatieve berichtgeving over T-Mobile, kan ik niet anders concluderen dan dat die manier van berichtgeving commerciele redenen hebben, en dit vind ik jammer.

    De uitvoerige blog van Gonny van der Zwaag over geld verdienen (monetizing) met webblogs op socialmediablog.nl maken mijn verdenkingen alleen maar sterker.

  45. Het is leuk om te lezen hoe iphoneclub nu vol staat met ”klachten” over T-mobile ben benieuwd wat er met deze site gebeurt als KPN hem gaat leveren , staat er dan weer dat T-mobile beter is en KPN veel te duur ?

    Sommige mensen hier hebben altijd wel wat te klagen , vraag me af of deze mensen bijvoorbeeld ook forums van automerken vol zitten te stampen met dit soort ongein , omdat ze een keer een lekke band hebben gehad…

  46. 17 x 20 euro beltegoed de sloot in kunnen gooien omdat ik ben verhuisd. Reactie van de helpdesk van T-Mobile is dat ik wel ontvangst moet hebben omdat er een zendmast staat. Dus ik sta te liegen?!?! Ik heb bij Vodafone en Hi gezeten en daar heb ik prima bereik mee. Het is gewoon misdadig dat Apple haar prachtige producten aanbiedt via een inferieure provider. Ik ben blij dat ik door blackra1n en ultrasnow eindelijk mijn in het buitenland gekochte iPhone nu kan gebruiken i.c.m. mijn Hi abonnement. Ik wil best betalen voor een iPhone maar dan moet ik er wel mee kunnen bellen. Zo vreemd is dat toch niet? En ik bepaal zelf wel met welke provider ik bel en ik kan melden dat dit NOOOOOOOIT meer T-Mobile zal zijn!!!!

  47. “Ik lees hier nooit over acties (of afgeschafte acties) van Vodafone of KPN.”

    Hoi Tommy,

    Niet vreemd dat op de iphoneclub-site artikels worden geplaatst over T-Mobile. Iphone wordt exclusief verkocht met T-Mobile. Tip: koop de iPhone gewoon simlockvrij in Belgie voor 575 eurie. En mocht er een simlock op zitten dan even blackra1n downloaden. Nadat de iPhone is gekraakt door blackra1n tref je op de iPhone blackra1n als programma aan. Daar even op klikken en dan utrasnow installeren. Als je ultrasnow dan aanklikt, zie je in 10 seconden links boven in je scherm je eigen provider verschijnen. 😉

  48. Goed begrijpend lezen blijft een vak! Jammer dat een maakt niet uit welke provider zo wordt afgeschilderd, media kan op deze manier sturend zijn. Nogmaals er is niets duurder geworden, de prijzen zijn al jaren lang het zelfde, er was een actie die afgelopen is. Onterechte reacties! Pas de kop dan aan zou ik zeggen.

  49. T-Mobile had gewoon mijn abonnement moeten beeindigen ipv 17 maanden doorfactureren voor een dienst die ik niet kon gebruiken. Wat denkt T-Mobile nou? Dat als je 340 euro van mensen steelt dat ze hun schouders ophalen en denken van jammer, volgende keer beter? Nou nee hoor. Ik blijf in lengte van dagen via forums mensen waarschuwen. Trap er niet in!!
    Als je een iPhone wilt, rij dan naar Belgie en maak er een gezellig dagje Antwerpen van ofzo. Koop daar een iPhone voor 575 eurie en stop daar je simkaart in. En voor mensen die een gelockte iPhone hebben…. Even blackra1n downloaden, de Iphone daarmee kraken en dan vanaf de iPhone blackra1n nog een keer opstarten. Dan kiezen voor installatie van Ultrasnow. Ultrasnow aanklikken en binnen 10 seconden verschijnt links boven in je scherm je eigen provider en klaar is Klara.

  50. Logisch dat de iphoneclub over T-Mobile schrijft en niet over andere providers. De iPhone wordt exclusief verkocht i.c.m. T-Mobile. En aangezien T-Mobile bocht is, verbaast het mij niet dat de verhalen over T-Mobile negatief zijn.

  51. @trip: Bedankt voor het onderbouwen van mijn punt dat iphoneclub.nl door gebruikers zoals jij een t-mobile klachtenforum wordt.

  52. *Lacht om alle bovenstaande negatieve reacties*

    Eeuhmmm Gonny, tmobile biedt helemaal geen normale sim-only’s meer aan zoals we die allemaal kende! Alleen de voordeelsims zijn nu verkrijgbaar.

    Persoonlijke aanval verwijderd.

  53. Voor degenen onder ons die geen T-Mobile fetish hebben of er werken, verwijs ik graag even naar het forum van de consumentenbond. http://www.consumentenbond.nl/forum. Dan even zoeken op T-Mobile.

  54. Persoonlijke aanval verwijderd.

  55. Origineel geplaatst door trip
    Voor degenen onder ons die geen T-Mobile fetish hebben of er werken, verwijs ik graag even naar het forum van de consumentenbond. http://www.consumentenbond.nl/forum. Dan even zoeken op T-Mobile.

    en zoek eens op ‘kpn’ of ‘vodafone’. Voor mijn part zoek je op ‘unilever’ of ‘coca-cola’. Tuurlijk staan er bij de Consumentenbond klachten op het forum. Daar is dat forum nota bene voor gemaakt.

  56. Dankje tommy.

    Excuses voor mijn vorige post.

  57. Ja zoek maar klachten mbt dekking wat vodafone of kpn betreft op het consumentenbondforum. Die uitdaging durf ik wel aan.

  58. Waarom zou IEMAND ook maar een abonnement bij T-Mobile afsluiten?? Het is veruit het slechtste netwerk. Bij mij op mijn werk herken je de T-Mobile bellers zo: Die hangen namelijk uit het raam (!) om nog enigszins bereik te hebben. En dan te bedenken dat ik in het centrum van Den Haag werk…. kun je nagaan hoe het in de kleinere plaatsen/op het platteland is.
    Ik heb ooit de fout gemaakt een iPhone met T-Mobile abonnement af te sluiten. Had (ondanks de dekkingskaart die anders aangaf) zowel thuis als op het werk nauwelijks bereik. Ik heb toen een aangetekende brief gestuurd waarin ik ze formeel in gebreke stelde, omdat de website/dekkingskaart misleidende informatie verschafte. En… het abonnement werd ontbonden en ik kreeg al mijn geld terug zodra ik de iPhone had teruggestuurd!! Dus…. misschien een tip voor de ontevreden T-Mobile klanten.
    Anyway, ik heb een iPhone in Belgie gehaald en een Vodafone SuperSim abonnement afgesloten, en ben zeer tevreden. NOOIT problemen met bereik meer!

  59. Origineel geplaatst door Tommy
    Goed, ik begin steeds meer een afkeer te krijgen voor iphoneclub.nlHet is TE veel op T-Mobile gericht. Wat heeft een Sim-only actie die afloopt nou voor nieuwswaarde voor de iPhone? En als dan ook nog blijkt dat het bericht dat je online zet maar half klopt vind ik het verhaal nog vreemder worden. (tevens lijkt het bericht verdacht veel op het bericht over deze actie op mobilecowboys.nl)Ik lees hier nooit over acties (of afgeschafte acties) van Vodafone of KPN. Jullie kunnen zoveel meer met de iphoneclub dan een simpele verzameling van App aankondigingen en T-Mobile klachten. Een belangrijke stap voorwaard vind ik die uitvoerige guides over Jailbreaken e.d. dat is nou echt toegevoegde waarde!

    Misschien is iphoneclub zo op t-mobile gericht omdat de meeste iPhonebezitters gebruik maken van t-mobile. Als je iphoneclub niet meer leuk vind ga je er toch niet meer heen. Ze geven een hoop informatie waar je veel aan hebt. En de artikelen die ik niet interessant vind lees je gewoon niet. Ga nou gewoon niet lopen zeuren en lees wat je wilt lezen

  60. Wat is er in mijn ogen aan de hand: KPN heeft Telfort van de markt gehaald als zelfstandige provider en T-Mobile heeft Orange van de markt gehaald als zelfstandige provider. Kortom: van 5 firma’s met een moordende concurrentie terug naar 3 providers die vinden dat er op hun netwerk meer betaald mag worden.

    KPN en T-Mobile hebben veel geld gestoken in het van de markt afhalen van concurrenten. Concurrentie betekent namelijk lagere prijzen en een verplichting tot het leveren van meer dekking en service om de klanten te behouden. Met nog slechts 3 bevriende providers is de Nederlandse telecomwereld totaal verandert. De prikkels zijn stukken minder geworden.

    Gevolg:

    KPN heeft duurdere simonly’s, T-Mobile heeft duurdere simonly’s, Vodafone heeft de prijzen van simonly’s verhoogd.

    Alle 3 de providers zijn gaan sleutelen aan de voorwaarden:

    KPN:
    -heeft onder de vlag van de EU beltarief buitenland verlaging de tarieven buiten de EU en in Zwitserland verhoogd.
    -Voerde inflatiecorrectie in = jaarlijkse abonnementsprijsverhoging binnen je contract en volgens KPN zonder te mogen ontbinden.
    -Heeft nieuwe abonnementen geïntroduceert met minder minuten binnen de bundel en hogere buiten bundel tarieven
    -Heeft ook bij Flexibel nieuwe stijl LIFO geintroduceerd (je maakt eerst je nieuwe minuten op voor je de meegenomen minuten opmaakt, dit kan elke 2 maanden dus een hele bundel verlies opleveren als je weinig belt.)
    -Doorgeschakelde telefoontjes niet meer uit de bundel maar losse minuutprijs
    -Aansluitkosten

    T-Mobile:
    -blijkt Orange masten gewoon uitgezet te hebben op UMTS en GSM in plaats van een betere dekking te bieden na te integratie
    -heeft de oude simonly’s afgeschaft
    -Nieuwe voordeelbundels met minuten die nog maar 1 maand te gebruiken zijn
    -Aansluitkosten

    Vodafone
    -is gestopt met de uitbouw van het UMTS netwerk
    -verhoging van de belminuut prijs buiten de bundel
    -Aansluitkosten

    Afrekenen per hele minuut is al langer aan de gang. Voorheen alleen de eerste minuut berekend en dan per seconde. De volgende stap is altijd per minuut afrekenen.

    Bovenstaande wijzigingen zijn de afgelopen maanden ingevoerd. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat men van 2 zaken misbruik heeft gemaakt:

    -het verminderen van de concurrentie binnen Nederland
    -de verplichtte algemene voorwaarden wijziging door de nieuwe EU wetgeving.

    Natuurlijk zijn de providers geen liefdadigheids instellingen. Misselijkmakend is het wel dat er van elke kans in de markt misbruik wordt gemaakt om de klanten uit te kleden. Ik durf de stelling aan dat er in NL geen enkele provider meer is die niet op de grenzen van wat mag opereert.

    Tijd voor de NMA/OPTA/wetgever om in te grijpen. De nieuwe telecomwet heeft mede mogelijk gemaakt dat de providers hun slechtere voorwaarden er in nagenoeg stilte doorheen hebben gekregen, zonder dat klanten er nu nog vanaf kunnen.

  61. Internet kost een 9,95 per maand en daarmee kun je onbeperkt internetten. Zorg ervoor dat je Skype op je mobiel kunt installeren. Als iedereen dat doet, kun je voor 9,95 per maand onbeperkt de hele wereld afbellen.

  62. Wat regenval van discusies zeg.. :-0

    Ik heb nog 9 maanden 300-i iphone abbo, Dus hoop dat ik er niks van ga merken…

    En denk dat ik na die 9 maanden opzoek ga naar een ander provider.. slik slil

  63. WAt een gezeur en geklaag. We blijven ook echt nederlanders hè ?!
    Als een artikel je niet bevalt; lees het dan niet….. Niemand verplicht je om hier op iPhoneclub te komen. Zoek je heil dan elders en val ons niet lastig met je geklaag.

    En nu weer over tot de orde van de dag…

  64. Intussen mijn vijfde iphone binnengekregen. dit keer was het weer een 3g ipv een 3gs en op de koop toe was hij nog stuk ook. Donderdag krijg ik nummer 6 en wanneer ik weer in de maling genomen wordt door dit K*T bedrijf ga ik de overeenkomst ontbinden op grond van niet nakoming door tmobile. Het lijkt echt of ze het niet kunnen.@rufuskohn:

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.