Reacties voor: Apple laat ontwikkelaars automatisch de abonnementsprijs verhogen

Werd al getest in Nederland
Apple testte begin april 2022 een functie, waarbij ontwikkelaars de prijs van een abonnement konden verhogen zonder dat de gebruiker er toestemming voor hoefde te geven. De eerste app waarbij dit op grote schaal gebeurde, is Disney+. Nu wordt het op bredere schaal uitgerold.
Daniel Vischjager -

Reacties: 14 reacties

  1. Schandalig !

  2. Slechte ontwikkeling vind ik dit!

  3. Volgens mij is het in Nederland geregeld dat je vooraf bericht moet krijgen.

  4. Hoewel de prijswijziging bij Disney+ met €2,- per maand niet exorbitant groot is, bestaat de kans dat er misbruik wordt gemaakt van deze nieuwe functie.

    Dat valt makkelijk op te lossen: nooit meer dan 30% prijsverhoging en maximaal 1 prijsverhoging per x maanden per abonnement.

  5. Ik vraag mij af of die in Nederland wel mag. Normaal moeten ze je hier op een gemakkelijke manier onder je abonnement laten uit komen indien er veranderingen zijn, tenzij het tevoren in voorwaarden benoemd is dat bijvoorbeeld er inflatie correctie kan plaats vinden

  6. Als app maker met een hoop gebruikers hoef je dus een enkele keer je abonnement een tientje te verhogen om aardig binnen te lopen…

    Maar het lijkt me dat hier wel goed over nagedacht wordt, voordat we van alles gaan roepen en bedenken.

  7. Jammer, ik betaal geloof ik nu 70 euro per jaar voor D+. Scheelt toch weer 20 euro op jaarbasis

    Edit: Nu heb ik veel abonnementen die ik door laat lopen doordat ik ze goedkoper heb. Misschien in de toekomst activeer ik ze voor een maand om te kijken wat ik wil en dan ga ik weer.

  8. Apple heeft hier willens en wetens aan meegewerkt.

    Immers, 30% van ‘meer’ is beter.

  9. (Red.) Nu de functie officieel is, hebben we het artikel aangepast.

  10. Belachelijke situatie apple

  11. Niet goed dergelijke ontwikkeling, ik vind het soms een makkelijk moment om met iets op te houden wanneer ze je de mogelijkheid moeten bieden. Maar ik heb nooit betaalde apps dus maakt niet uit ( ook geen betaal methode gekoppeld, kan ik ook niet per ongeluk aan iets komen)

  12. Schandalig

  13. Heb een paar abonnementen maar zeg altijd een dag later op. Niet afhankelijk van mail die ik misschien over het hoofd heb gezien of betalen voor app die ik niet meer gebruik

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.