Reacties voor: Niet-goed-geld-terug: goed idee voor de App Store?

Android Market geeft kopers binnen 24 uur hun geld terug als een applicatie niet bevalt. Interessant voor Apple om ook voor de App Store te doen, of een slinkse marketingstrategie?
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 22 reacties

  1. Handig als je voor 1 keer toevallig een App nodig hebt (en dat komt toch best vaak voor :P)

  2. Het lijkt mij een super goed idee.
    Ik had laatst bijvoorbeeld perongeluk een app van 8 euro gekocht, dat is toch weer zonde van je geld en het zou dan fijn zijn als je hem terug kan brengen.
    Ik denk alleen dat er veel misbruik van gemaakt gaat worden. mensen die hem eerst downloaden, dan een Ipa van maken en vervolgens de app weer terugbrengen.
    Gaat niet werken denk ik!

  3. Lijkt me een zeer goed idee. Zeker bij spellen van 8 euro is het wel fijn als je hem eerst even zou kunnen proberen. Als je iets echt wilt hebben breng je hem toch niet terug. Echter kun je er dan op wachten totdat er iets gehackt wordt waardoor je alle applicaties evengoed nog kunt gebruiken nadat je ze terug hebt gebracht…..

  4. Volmondig JA !!! De meeste WM app kun je als trial-versie downloaden en vervolgens een aantal dagen (meestal 30) gebruiken. Ik heb hier vaak gebruik van gemaakt om programma’s uit te proberen. Wanneer zij bevielen dan kocht ik het programma. Dit mis ik bij Apple.

  5. ja, dan koop je een app wanneer je het nodig hebt en daarna weer geld terug vrage… en na 1 of 2 keer een spel te hebben gespeeld heb je het meestal ook wel gezien, dus ik denk dat 90% van alle app die ”gekocht” worden gewoon weer terug worde gebracht
    en hierdoor wordt piraterij NOG makkelijker, dan zou je zelf een app kunnen kopen… ipa van maken en meteen terug brenge:S
    slimme zet?

  6. Bij het lezen van het nieuws dat de store voor Android een niet goed geld terug beleid zal voeren dacht ik ook meteen… dat zou Apple ook standaard moeten doen.
    Ik heb wel een aantal apps die ik werkelijk waardeloos vind.

  7. Direct, nu en vandaag nog…. Ik ben een multigebruiker en download veel, ook als het geld kost. De verhaaltjes en de plaatjes zijn vaak leuker beter dan de werkelijkheid. Soms wordt je belazerd waar je bij staat of werkt het voor geen meter. Dan moet er een optie zijn van niet goed, geld terug.
    Of er moet een optie komen dat je ieder app een x aantal dagen mag testen, dat kan ook goed werken. Maar nu is het soms niet leuk meer. Of het nu 79 ct is of 799 ct, als ik het zo maar weg wil gooien dan geef ik het liever aan een daklozenkrantverkoper.

  8. Hmm niet zo slimme zet, met crack.. nog wat progje kan je programmas uit de appstore cracken, en hiermee gelijk geld terug vragen en toch heb je het gratis?

  9. ik heb al van alles gekocht, soms is het niks, maar soms is het echt troep. in dat geval zou het erg prettig als je in zo’n geval je geld terug zou kunnen krijgen.

  10. goed ide heb wel vaker dat ik denk dat het er leuk uitziet maar dat het achteraf toch niks is bijvoorbeeld flying aces en brothers in arms. vaak ligt het bij mij aan de bestuuring

  11. Beetje *** voor de ontwikkelaars dan… die hebben veel minder omzet omdat een enorm groot deel het toch teruggeeft omdat ze het niks vinden

  12. @asdf:
    dan worden ontwikkelaars juist gedwongen om iets goeds te maken, wat weer al die rommel in de appstore tegengaat ;P

  13. Ik vindt het een goed, als voorwaarde dat er iets gedaan moet worden tegen back-ups maken en dan geldt terug eisen.

  14. Waarom komt Apple voor die procenten die ze zichzelf uit de AppStore-omzet toe-eigent niet met een standaard registratie & ID check op het Imei nummer van de iPhone dan ben je van alle piraterij af en dan had dit niet-goed-geld-terug systeem enige kans gehad..
    Qua innovatie lat Apple zich nu net zo de kaas van het brood snoepen als zij dat bij Steve Ballmer met zijn WM deed !!

  15. Het idee is leuk, maar dan moet het wel goed doordacht zijn.. Of je moet goed kunnen beargumenteren als je een app terugstuurd ofzo..

  16. Ik kan mijn pc games ook niet omruilen als ik deze in de winkel heb gekocht, laatstaan na installatie terug naar de winkel te gaan om te zeggen dat ik het toch maar niks vond. Dacht het niet echt nee 🙂 Beetje raar verhaal dan, als ik iets koop dan ga ik uit van de vele recenties of vrienden kring of ik kijk op de iphoneclub wat erover word geschreven en hoe anderen erover denken, filmpjes bekijk ik dan op youtube, en dan pas overgaan tot het kopen. Het zou wat zijn als jullie hier apps hebben gemaakt deze dan terug krijgen omdat men het toch maar niks vond, dan zou je ook best raar opkijken of niet? En dan vergelijken met een app store zoals de ander doet met 24 uurs refund nou dan zijn de developers ook gauw klaar mee 🙂 dan duurt het niet erg lang dat van die hoek argumenten komen dat er teveel word terug gebracht, oke kwaliteit natuurlijk onder voorbehoud. Maar denk er eens overna op zo een Zondag 😉 en reclame dat moet helaas wel he 🙂

    Alternatief: doe maar een 15 dagen trial en daarna een koop verplichting dat lost het meestal wel op.

  17. ik vraag me nog steeds af hoe de wet “koop op afstand” hier op slaat daar staat namelijk in dat een consument sowieso 7 werkdagen bedenktijd heeft als de consument het product via de telefoon of internet heeft gekocht….

    dus….

  18. @IPhonefreak
    Ik denk dat je een punt hebt.
    Valt voor individuele gevallen lastig af te dwingen (welke advocaat stuur je voor 0,99 op pad) maar een collectieve aktie zou zeker kansrijk zijn, men moet nu eenmaal de NL wetgeving volgen.
    Op ong. dezelfde gronden heb ik ooit eens de garantie van een kapotte MacBook naar 2 jaar weten op te krikken – voor mijn individueel geval.

  19. Zou het een hele goede zet vinden. Vooral de apps die meer geld kosten. Niet goed geld terug of trial versie voor alle apps.
    Wil wel zeker zijn dat een app goed werkt namelijk.

  20. Ik ben voor, heb al eens ‘per ongeluk’ een applicatie gekocht waar ik niets mee doe en van plan was te doen. One klick buy heet dat. Na in iTunes een gratis applicatie te hebben ‘gekocht’, klikte ik op een betaalde app en die werd meteen gedownload, want ja, mijn wachtwoord was al ingevuld.

    Gelukkig is het een app van slechts 0.79, maar dan nog. Klachten hebben niets opgeleverd, zelfs na constatering dat de betaalde en de lite versie 0,0 verschilden behalve de prijs. Van mij mogen ze dit invoeren!

  21. Zou super handig zijn. Die Pinpoints app werkt bijvoorbeeld voor geen meter. Die zou ik wel terug willen brengen ja!

  22. Dagje proberen, binnen 24 uur retour: geld terug. Dat lijkt me een super idee.

    Ook nog een idee: zoals There.com het doet.
    Hoe langer je het bezit hoe minder je er voor terug krijgt. Binnen een dag alles: binnen een week de helft oid.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.