Reacties voor: Kassa over scheurtjes in iPhone 3G: weinig echt nieuws

Het tv-programma Kassa besteedde vanavond aandacht aan scheuren in de iPhone.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 48 reacties

  1. Heeft een iPod touch trouwens ook last van deze haarscheurtjes? En zoja, welke dan, 1e of 2e generatie of helaas allebei. Groetjes

  2. Blah blah, bullcrap.

  3. Ik snap niet helemaal waarom Apple zo veel verschillende kanten heeft. Toen mijn iMac kapot ging en bleek dat hij buiten de garantie viel heeft de APR contact opgenomen met Apple, toen was de reparatie zo geregeld, Koste niets. En nu bij de iPhone hult Apple zich in stilzwijgen en/of ingewikkelde procedures

  4. iPod touch heeft geen “plastic” achterkant maar een aluminium achterkant. je moet behoorlijk lomp te werk gaan wil je daar een scheur in krijgen

  5. De mijne heeft ook haarscheurtjes, aan de onderkant, waar de connector in moet. Ik ben toen naar de T-mobile-winkel gegaan en zij wilde deze kosteloos repareren zeiden ze, maar het kon wel 10 tot 15 werkdagen duren, ik heb ‘m toen op dat moment niet ingeleverd, en moet dat nog steeds een keertje doen…. of niet…. want echt dramatisch vind ik het ook niet!

  6. Pffft, wat een hoop gedoe weer om een paar miniscule scheurtjes waar je verder helemaal geen last van hebt.

    Ik haat Kassa.

  7. ik heb ook op die plaats een scheurtje maar alles doet het gewoon wat wil ik nog meer

    wat een onzin

  8. @hayphone ik heb precies hetzelfde!
    Ik wou er vaandaag mee heengaan maar had geen tijd
    Die scheur is nu al 1,5 cm groot! Maarja hij is voelbaar dus hoop dat ze er wat mee doen 🙁 Anders moet ik dinsdag ofzo even langsgaan, ga natuurlijk wel eerst mijn Foto’s enzo eraf gooien, muziek e.d.

  9. Wat een onzin-discussie; met of zonder haarscheurtjes is de iPhone volledig functioneel en doet het appraat alles wat Apple beloofd heeft. M.i. geen enkele reden om te repareren of te vervangen.

  10. …. want echt dramatisch vind ik het ook niet!

    nee, jij toevallig niet, maar als je €720 uitgeeft voor een apparaatje en binnen zes maanden zit te kijken met een lelijke haarscheur, dan zou ik wél pissig zijn.
    ‘t Is maar hoe je er tegenaan kijkt, niet?

    En Gonny van der Zwaag heeft het verder prima samengevat: bij problemen hoef je dus niet -Ingmar- naar Apple toe. Als je met T-mobile een overeenkomst hebt gesloten dan is deze -ook nA de garantieperiode- de aan te spreken partij. En ze mogen daarbij inderdaad niet zomaar doorverwijzen naar de fabrikant, dat is immers jouw pakkie-an niet. Je hebt een overeenkomst met T-mobile, niét met Apple.
    grtZ

  11. Origineel geplaatst door Dijkie
    Pffft, wat een hoop gedoe weer om een paar miniscule scheurtjes waar je verder helemaal geen last van hebt.Ik haat Kassa.

    misschien voor jullie nederlanders is het niks, maar wij als belgen dokken er wel ineens 525 (8gb) tot 615 euro (16gb) voor, voor zoveel geld voor een gsm verwacht je ook wel degelijkheid.
    Vergelijk het even met een Ferrari, als de stiksels van het leder van het interieur na een paar maanden al los begint te komen, verwacht je toch ook dat dit onmiddellijk (en gratis) wordt opgelost?

  12. @Dijkie: Geef even de lokatie van je auto. Zorg ik voor een mooie kras er op. 😉

    Overigens heb je ook _altijd_ fabrieksgarantie.

  13. Eenmalige waarschuwing!

  14. Origineel geplaatst door Leo Klepper
    Wat een onzin-discussie; met of zonder haarscheurtjes is de iPhone volledig functioneel en doet het appraat alles wat Apple beloofd heeft. M.i. geen enkele reden om te repareren of te vervangen.

    Leo, op dit forum is een thread met 471 (!!!) reacties op een gelijksoortig onderwerp EN een thread van 40 reacties een een kiertje tussen het scherm en de behuizing waardoor licht “lekt”.

    Er zijn toch heel veel iphone bezitters die dit echt geen onzin discussie vinden.

  15. @ Dijkie.. Praat van iemand die er waarschijnlijk geen last van heeft. Ondanks dat het iets ‘ kleins’ lijkt in jouw ogen, hoort het niet en komt het willekeurig voor.
    Zelfde als een dooie/luie pixel in je gloednieuwe mac. Wat maakt het uit je ziet het toch niet..nou je zal er maar 1 hebben.

    Altijd hetzelfde liedje met die #@^$* fabrikanten. Ze maken producten..een aantal hebben een ‘defect’ en garantie of een oplossing..ho maar!!
    We praten hier over artikelen die flink wat kosten en de consument is altijd de dupe.

    Ik vind het onacceptabel en als meneer Tmobile het niet de moeite vind, kriebelen mijn vingers een haarscheurtje in zn nieuwe mercedes te zetten!! bah.. rotvolk die bestuurders

  16. Ik kreeg een nieuwe na haarscheuren. Heb ze overigens nu weer naast de connector van headset en dock.

    Overigens snap ik dat boehoe van T-Mobile voor geen meter. In Amerika ruilen ze dingen om alsof ze een doosje smarties ruilen van een kwartje. Lees maar eens op het forum van Mac-Rumours o.a.

    T-Mobile moet gewoon eens stoppen met het zich verschuilen achter Apple. Alsof T-M zelf die dingen moet betalen wanneer ze fabrieksschade hebben. Kan me daar zo pissig over maken.

  17. kassa kassa kassa ik heb geen last van scheurtjes op mij iphone 3G.

  18. ik had ook een rekening van 170 euro gekregen omdat het val/stoot schade was zou terwijl het niet klopte zou ik dan alsnog reparatie kunnen krijgen? moet genoegen mee nemen?

    het was ook zo dat ik twee keer naar de winkel ben geweest en ik twee keer heb gevraagd of dit geregeld was met garantie en ze zeiden, na de scheur te hebben gevoeld, 2 keer ja, dan stuur ik het op met vertrouwen dat het onder garantie valt en dan krijg ik een @#/% rekening van 170 euro, ga ik naar die winkel en dan zegt die man: ik zei dat het MESCHIEN onder garantie valt.. moet ik hier genoegen mee nemen?? plz help me

  19. Origineel geplaatst door hayphone
    De mijne heeft ook haarscheurtjes, aan de onderkant, waar de connector in moet. Ik ben toen naar de T-mobile-winkel gegaan en zij wilde deze kosteloos repareren zeiden ze, maar het kon wel 10 tot 15 werkdagen duren, ik heb ‘m toen op dat moment niet ingeleverd, en moet dat nog steeds een keertje doen…. of niet…. want echt dramatisch vind ik het ook niet!

    Doe dat maar wel!!!! Ik heb ook twee maanden gewacht. Eerst zat er een haarscheur tussen de chromen ring en de mute-knop (vond ik niet zo boeiend), maar toen begon hij ook te scheuren aan de andere kant van de Mute knop. Toen ben ik wel terug gegaan met als resultaat: “valt niet onder de garante omdat je de mute-knop vereerd hebt gebruikt”. Haarscheur begon twee maanden na aanschaf en 4 maanden na aanschaf heb ik melding gemaakt. Ik heb natuurlijk nagevraagd hoe ik die knop verkeerd gebruikt zou kunnen hebben. Toen kwam de volgende reden: “als de haarscheur zowel zichtbaar als voelbaar is wordt de telefoon niet grats gerepareerd, als de haarscheur alleen zichtbaar is wel”. Natuurlijk totale crap, zeker gezien het internet vol staat met mensen die hetzelfde probleem hebben. Ongelofelijk dat een bedrijf as T-mobile een productiefout gewoon in de schoenen schuift van een klant. Ik laat het er echt niet bij zitten en ga er via Twitter, fora etc flink mijn ervaringen zitten weergeven. Ik heb al een paar mensen weten af te praten van een contract met T-mobile. Het kost ze nu ig al meer dan dat het ze had gekost als ze gewoon ijn telefoon hadden gerepareerd. Nets dan goeds oer het personeel van T-mobile trouwens, die geven me gelijk. Hun beleid is jammer genoeg wel maffioos.

  20. ik heb ook een haarscheur, maar twee weken mijn telefoon kwijt zijn staat mij ook niet aan.

  21. Dus wat te doen met voelbare haarscheurtje, ongeveer een centimeter, op de t-mobile iPhone? Naar t-mobile of wat?
    Mvg

  22. Ik heb ook haarschuurtjes, een is echter al 1 CM groot.
    Helaas heb ik mijn telefoon in Italie gekocht dus zal wel helemaal niet meer lukken!

    Wel debiel. Geef bijna 2000 Euro per jaar aan Apple uit, en heb niks illegaals gedaan en gewoon voor mijn telefoon betaald… maar sta vrij machteloos nu. Iemand ervaringen hiermee? En tips.?

  23. ik had een ander defect op mijn iphone (mijn broertje had chocolade ijs in de exterene speaker laten komen). Ik heb ‘m gewoon ingeleverd ter reperatie. Dat duurde bij mij echt geen twee weken. Hoogstens een week. En kreeg gewoon een nieuwe iphone.

  24. @Jerie: vergelijk je nu een apparaat van 600 euro met een auto die twintigvoudige kost?

    Gast…

  25. Na de aflevering heb ik mijn iphone gcheckt op haarscheurtjes ik dacht dat ik niks had. Maar ja hoor het heeft een scheurtje van 1 cm aan de onderkant en hij is nog voelbaar ook. Ik baal enorm. Als hij groter word ga ik er mee naar tmobile.

  26. Met veel interesse zag ik gisteravond de reportage over scheuren in de behuizing van de iPhone. Na mijn iPhone uit zijn hardcase gehaald te hebben, zag ik gelijkende haarscheuren bij de mute-knop op de achterkant van de behuizing.

    Daarop heb ik mijn T-Mobile shop bezocht. De verkoper erkende het probleem bij de witte toestellen, maar zag mijn iPhone als de eerste zwarte met dezelfde scheurtjes. Hij bevestigde mij dat het product ondeugdelijk was, maar wilde mij geen vervanging aanbieden. Daarop toonde ik hem de statement van de Consumentenauthoriteit. Nadat hij door zijn collega op een intern nieuwsbericht werd gewezen, veranderde hij van toon, en stuurde mij resoluut door naar de T-Mobile Klantenservice. Er was geen service meer mogelijk op deze vestiging.

  27. ook ik heb last van haarscheurtjes, mijn scherm komt er tegenwoordig zelf door los…
    het is gewoon Kut 🙁
    ik hoop dat als apple een nieuwe iPhone uitbrengt, ze er toch iets an zullen doen…

  28. Origineel geplaatst door Dijkie
    @Jerie: vergelijk je nu een apparaat van 600 euro met een auto die twintigvoudige kost?Gast…

    deze vergelijking is tussen 2 materiele zaken die niet enkel waarde hebben puur mbt functionaliteit maar ook mbt uiterlijk. Prijs doet niets af aan eventuele garantie. Een extremer voorbeeld zou antiek zijn.

  29. Niet zeiken, gewoon verzekering nemen..
    Anders; eigen schuld dikke bult

  30. Origineel geplaatst door Tommert
    Niet zeiken, gewoon verzekering nemen..Anders; eigen schuld dikke bult

    Dat is natuurlijk bullshit! Ook als je geen verzekering hebt, heb je gewoon recht op een deugdelijk product.

  31. jullie moeten eens ophouden lomp met je iPhone te gooien !!! 😉 lol (het is geen nokia)

  32. Ook ik heb last van haarscheurtjes bij mijn zwarte iPhone. En niet alleen bij de muteknop.

    Niet echt hinderlijk, want het valt minder op bij een witte iPhone, maar toch maar eens langs gaan bij de T-Mobile shop

  33. @Tommert:sinds wanneer heb je enkel recht op garantie wanneer je een verzekering hebt afgesloten? Mooie boel zou dat zijn…

  34. Trolling, eenmalige waarschuwing

  35. Koop de iphone in België !! je weet dan zeker dat je goed zit met de 2 jarige Mobistar garantie.
    Heb zelf een defecte iphone gehad (geen scheurtjes)en ik had binnen de 9 dagen een nieuwe terug.
    Mobistar zelf stuur zijn defecte Iphone naar een Nederlandse reparatie center.

  36. Na de uitzending ook mijn telefoon eens uit de hardcase gehaald. En ja hoor… ook een scheurtje. Ik had het al eerder kunnen zien want het zit bij de connector. Tot aan de chroom-rand is het gescheurd. Hij is ook voelbaar, want al doorgescheurd helaas….Dat gaat vanzelf natuurlijk want de stekker moet er nogal eens in vanwege het vrije hoog stroomverbruik.

    Mail naar T-mobile gestuurd met foto en in CC naar Kassa. Nu maar wachten.

    Ik zie wel dat er voldoende nieuwe achterfronjes op internet zijn te krijgen voor een euro of 50. Dat is altijd nog een alternatief. Heet iemand dat al gedaan?

  37. Hallo Alle,

    Ik woon in duitsland en heb ook het probleem van haarscheurtjes. Bij T-mobile willen ze hem alleen laten repareren en ben ik mijn telefoon 1 week kwijt. Als ik het direkt met Apple regel kan ik kiezen of direkt omwisselen wat mij 30 euro kost of een reparatie wat gratis is.

  38. Bij T-Mobile zeiden ze tegen mij dat er een policy voor is. Hij had het even nagekeken en werd er ook niet veel wijzer van. Ook hij zei dat de een wel recht had op een nieuwe iPhone en de ander niet. Ik heb maar gezegd dat ze een deugdelijk product moeten leveren en ook achter hun product moeten staan en daar hun verantwoording over moeten nemen. Ze willen mijn toestel wel opsturen naar het reparatiecentrum, alleen ben ik hem dan twee weken kwijt en of het kosteloos is weten ze nog niet…. kortom, ik ben nog niet zo heel veel wijzer geworden.

    Maar wat te doen als je een nieuwe iPhone krijgt en daar haarscheurtjes in ontstaan… kunnen we dan opnieuw beginnen?

  39. het is toch allemaal heel simpel?

    er komt een scheur in buiten jouw schuld om, je gaat naar de winkel en krijgt een nieuwe. repareren gaat met die dingen niet, dus ik zou verwachten dat je ook vrij snel een nieuwe zou moeten kunnen krijgen.

    ik heb bovendien nog een verzekering er bij afgesloten, dus ik maak me nergens druk om. zodra er ook maar iets mankeert aan mijn iphone, dan ga ik naar de winkel voor een nieuwe.. daar heb ik voor betaald, dus of hij nou werkt of niet, ik verwacht een goed (werkend en uitziend) product.

  40. Net gebeld door t-mobile. Zelfs het simpele feit dat ik geen bonnetje heb van de foon is geen probleem. Helaas is er een ander probleem: de scheur is door gescheurd en is nu een breuk. Met andere woorden: hij is voelbaar. Dag garantie want dan zal ik gewoon moeten betalen. En dat kan wel goedkoper elders lijkt me…

  41. Gewoon eens goed met je spullen omgaan.
    Maar nee mensen zijn gewend het als een mode artikel te gebruiken en doen er dus ook maar alles mee waar het niet voor bedoeld is. Eigen schuld dikke….scheur.

  42. Mijn vriend heeft ook een mail gestuurd naar Kassa ivm haarscheurtjes in zijn witte iPhone. Hij is gisteren gebeld door T-Mobile en ze stuurde vandaag een envelop. Vandaag heeft hij hem op de post gedaan en hij is hem zeker 2 weken kwijt. Hij heeft hem altijd in een plastic case zitten dus de scheurtjes zijn niet echt verder gescheurd. Maar…ze zitten er al vanaf aug 2008, omdat er destijds geen oplossing voor het probleem was. Kans is dus aanwezig dat zijn haarscheurtjes inmiddels ook ‘voelbaar’ zijn geworden, dus niet onder de garantie vallen. Ben benieuwd of T-mobile met een oplossing komt; kosteloze reparatie of vervanging is toch wel het optimaalst.

  43. Ja, hoor. Vorige week spiksplinternieuw iPhone white opgestuurd (geproduceerd in april 2009) gekregen dankzij KASSA! (zie bovenstaande reactie)

  44. Twee maanden geleden ook een witte Iphone aangeschaft. Vervolgens de telefoon minimaal (abonnement gaat pas half juni in!) en met uiterste zorg (geen sleutels in zelfde zak, niet laten vallen) gebruikt. Twee weken geleden moest ik er dan ook aan geloven: een scheurtje aan de onderkant van de Iphone, haaks op de plek waar de oplader in het apparaat gaat. Naar de T-Mobile Shop geweest, waar verteld werd dat het toestel kosteloos gerepareerd zou worden of ik zou zelfs een compleet nieuw toestel krijgen.
    Het was te mooi om waar te zijn: vorige week een brief gekregen dat het val, stoot- of drukschade betreft en dat dit niet onder de Apple garantie valt. Ik kon het toestel laten repareren voor maar liefst 270(!) Euro. Waar halen ze het vandaan?!
    Navraag gedaan bij de klantenservice. Zij konden mij niet verder helpen, omdat het toestel getest is door een ‘onafhankelijke’ partij. Het enige wat ze konden doen, was mijn klacht uitzetten. Ik krijg binnen 14 dagen een telefoontje waarin ik mijn klacht mag uitleggen.

    Het lijkt erop dat T-Mobile en Apple nog steeds strijden voor elke Iphone die ze niet hoeven te repareren. Dus mensen: hoe zuinig je er ook mee bent, het overkomt je gewoon en dan volgen maanden van frustraties.

    Wordt vervolgd.. *ZUCHT!*

  45. Ik heb ook scheur in mijn iPhone (16 gb zwart). Scheur zit links onder bij ingang oplader. De scheur is nu bijna 1 centimeter en je voelt hem wel.
    Vorige week terug gebracht bij phone house nu wachten op wat ze gaan doen…..

  46. Origineel geplaatst door Jim
    Twee maanden geleden ook een witte Iphone aangeschaft. Vervolgens de telefoon minimaal (abonnement gaat pas half juni in!) en met uiterste zorg (geen sleutels in zelfde zak, niet laten vallen) gebruikt. Twee weken geleden moest ik er dan ook aan geloven: een scheurtje aan de onderkant van de Iphone, haaks op de plek waar de oplader in het apparaat gaat. Naar de T-Mobile Shop geweest, waar verteld werd dat het toestel kosteloos gerepareerd zou worden of ik zou zelfs een compleet nieuw toestel krijgen.
    Het was te mooi om waar te zijn: vorige week een brief gekregen dat het val, stoot- of drukschade betreft en dat dit niet onder de Apple garantie valt. Ik kon het toestel laten repareren voor maar liefst 270(!) Euro. Waar halen ze het vandaan?!
    Navraag gedaan bij de klantenservice. Zij konden mij niet verder helpen, omdat het toestel getest is door een ‘onafhankelijke’ partij. Het enige wat ze konden doen, was mijn klacht uitzetten. Ik krijg binnen 14 dagen een telefoontje waarin ik mijn klacht mag uitleggen.Het lijkt erop dat T-Mobile en Apple nog steeds strijden voor elke Iphone die ze niet hoeven te repareren. Dus mensen: hoe zuinig je er ook mee bent, het overkomt je gewoon en dan volgen maanden van frustraties.Wordt vervolgd.. *ZUCHT!*

    En, hoe afgelopen

  47. ik ben ook wel nieuwsgierig maar….. Is het wat overdreven om dat hele stuk te quoten!?

  48. Origineel geplaatst door Tilbury
    ik ben ook wel nieuwsgierig maar….. Is het wat overdreven om dat hele stuk te quoten!?

    Tuurlijk niet 😀

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.