Reacties voor: ‘Apple zet plannen voor iPhone walkie talkie-berichten in de ijskast’

Apple zou plannen hebben gehad om een walkie-talkie-functie voor berichten aan te bieden op de iPhone. Daarmee zou je elkaar berichten kunnen sturen, ook als je offline bent. Het werd ontwikkeld in samenwerking met Intel.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 6 reacties

  1. Nou dit lijkt me juist heel tof en eindelijk iets in de richting om die belachelijk hoge prijzen van nu te justifyen, en dan komt t er (nog) niet

  2. Heumm
    Volgens mij weten de meeste mensen niet eens meer het verschil tussen WhatsApp en iMessage.
    Eigenlijk zou het allemaal platform en app onafhankelijk moeten zijn.
    Tekst is tekst (eventueel met een plaatje om je emoties duidelijk te maken)

  3. Origineel geplaatst door Remko
    Eigenlijk zou het allemaal platform en app onafhankelijk moeten zijn.

    RCS zou hierin een oplossing kunnen zijn, maar het is o.a. wachten op Apple. Google/ Android is er al enige tijd klaar voor.

  4. Niet helemaal wat hier wordt bedoeld maar de app Zello is iig een leuke “walkie talkie” app.

  5. Origineel geplaatst door Rick

    Origineel geplaatst door Remko

    Eigenlijk zou het allemaal platform en app onafhankelijk moeten zijn.

    RCS zou hierin een oplossing kunnen zijn, maar het is o.a. wachten op Apple. Google/ Android is er al enige tijd klaar voor.

    Niet helemaal juist.

    Amnesty International researcher Joe Westby criticized RCS for not allowing end-to-end encryption, because it is treated as a service of carriers and thus subject to possible surveillance.

    The Verge criticized the inconsistent support of RCS in the United States, with carriers not supporting RCS in all markets, not certifying service on all phones, or not yet supporting the Universal Profile. Concerns were shown over Google’s decision to run its own RCS service due to the possibility of antitrust scrutiny, but it was acknowledged that Google had to do so in order to bypass the carriers’ inconsistent support of RCS, as it wanted to have a service more comparable to Apple’s iMessage service available on Android.

    Ars Technica also criticized Google’s move to launch a direct-to-consumer RCS service, considering it a contradiction of RCS being native to the carrier to provide features reminiscent of messaging apps, counting it as being among various past and unsuccessful attempts by Google to develop an in-house messaging service (including Google Talk, Google+ Messenger, Hangouts, and Allo), and noting limitations such as its dependencies on phone numbers as the identity, not being capable of being readily synchronized between multiple devices, and the aforementioned lack of end-to-end encryption.

    Bron: Wikipedia

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.