Reacties voor: Waarom vanaf mei 2018 apps zoals Klout ermee stoppen

Vandaag is in het nieuws dat de sociale media-tracker Klout vanaf 25 mei stopt. Eerder kondigde Unroll.me al aan dat Europeanen vanaf 25 mei geen gebruik meer kunnen maken van de dienst. En zo zullen er nog meer bedrijven zijn, die in mei volledig stoppen of hun apps en diensten niet meer aanbieden aan Europeanen. Hier lees je waarom.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 9 reacties

  1. Als er een site is die je veel/graag gebruikt waar dit van toepassing op wordt en geen geo-fencing gebruikt, dan is het makkelijk te omzeilen.
    Zowel, dan kost het wat meer moeite, maar niet onmogelijk.

  2. Ik ben ook benieuwd welke zaken Klout dan allemaal moest doen om er aan te voldoen. Dit mis ik in het artikel.

    Volgens mij zit het hem in overeenkomsten die je als gebruiker met sociale media sites hebt gemaakt. Omdat je die data weer in eigen databases opslaat als een Klout zou dit niet meer toegestaan zijn.
    Maar als ik Klout toesta om mijn eigen gegevens van Twitter etc op te mogen halen. Waar zit dan het probleem? Waarom zou ik dan een Klout aanklagen of aansprakelijk stellen. Zolang ze maar zorgen dat de data in hun eigen systeem door mijzelf is toegevoegd via toestemming.

    Ben benieuwd of iemand daar meer over weet.

    Vind het vreemd dat als je nu een double opt-in lijst met personen hebt dat je die alsnog moet gaan mailen. Die personen hebben heel bewust hun e-mailadres achtergelaten.

  3. Prima dus. Als de ontwikkelaar zich niet aan de richtlijn kan/wil houden zegt dit gonoeg over hoe ze met je gegevens omgaan. Weg ermee.

  4. Origineel geplaatst door Flieps
    Prima dus. Als de ontwikkelaar zich niet aan de richtlijn kan/wil houden zegt dit gonoeg over hoe ze met je gegevens omgaan. Weg ermee.

    Of hoe belangrijk ze jou als persoon vinden. Ik sluit me helemaal aan bij je. Licht uit, deur dicht, bye-bye.

  5. Origineel geplaatst door Mike van Hoenselaar
    Ik ben ook benieuwd welke zaken Klout dan allemaal moest doen om er aan te voldoen. Dit mis ik in het artikel.

    Dit is een vrij complex verhaal, dat per bedrijf verschillend is (het ligt er namelijk maar net aan welke gegevens je verzamelt, hoe je ze opslaat, wat je ermee doet, of je ze extern deelt, etc). Ik wilde hier niet de complete GDPR samenvatten (want ook dat is vrij uitgebreid en is per bedrijf verschillend hoe het geïmplementeerd moet worden). Ik heb ook nergens gezien dat Klout een breakdown heeft gemaakt van alle dingen die ze moesten doen en op welke punten ze dan tegen problemen aanliepen (to be honest: vind ik ook een beetje zonde van m’n tijd om voor dit ene bedrijf dat helemaal te gaan uitzoeken, grote kans dat maar 5% van de iCulture-lezers het gebruikte). Het ging me meer om de algemene twee richtingen die bedrijven kiezen: stoppen of uitsluiten.

  6. Discriminatie!

  7. @Gonny van der Zwaag: De strekking van je verhaal is me duidelijk. Logisch toch dat je in algemeenheden beschrijft dat sommige bedrijven niet meer beschikbaar zijn voor de Europese gebruikers. Als het bedrijf zelf geen moeite doet, waarom zou jij dan zelf wel onzinnige tijd hier in gaan steken.

    Ben altijd blij met de informatieve berichten van iCulture omdat ik zelf de kennis niet heb en ook niet genoeg in dat wereldje vertoef. Daarom kijk ik bijna dagelijks op jullie app wat er gaande is. Mis trouwens steeds meer de iPad app. Als ik met mijn vinger naast de tekst klik, verdwijnt gelijk het artikel.

  8. Origineel geplaatst door Flieps
    Prima dus. Als de ontwikkelaar zich niet aan de richtlijn kan/wil houden zegt dit gonoeg over hoe ze met je gegevens omgaan. Weg ermee.

    Origineel geplaatst door Robenroute
    Of hoe belangrijk ze jou als persoon vinden. Ik sluit me helemaal aan bij je. Licht uit, deur dicht, bye-bye.

    Inderdaad: good riddance! Weg met die data-graaiers

  9. Zullen apps zijn die we echt gaan missen vrees ik.
    Not.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.