Disney promoot nieuwe Star Wars-film met augmented reality

Disney gebruikt augmented reality voor promotie nieuwe Star Wars-film

Disney laat met een speciaal evenement voor de nieuwste Star Wars-film zien hoe augmented reality ook voor promotie gebruikt kan worden via een speciale app. Nederland en België nemen ook deel, maar komen er helaas bekaaid vanaf.

De definitieve versie van iOS 11 met ARKit, Apple’s platform voor augmented reality, komt inmiddels steeds dichterbij. Disney laat met een speciale driedaagse actie in een app alvast zien hoe augmented reality ook voor de promotie van bijvoorbeeld de nieuwste Star Wars-film gebruikt kan worden.

Disney promoot nieuwe Star Wars-film met augmented reality

Augmented reality-evenement voor nieuwste Star Wars-film

Entertainmentbedrijf Disney heeft in de officiële Star Wars-app een functie ingebouwd die erg doet denken aan Pokémon Go. Tijdens een driedaags evenement kunnen Star Wars-fans met de app zowel online als offline via augmented reality kennismaken met de verschillende personages uit de nieuwste Star Wars-film ‘The Last Jedi’. Het evenement start op vrijdag 1 september en eindigt op zondag 3 september. Deelnemende winkels zijn te herkennen aan het speciale Find the Force-logo.

Find the Force
Gebruikers kunnen het Find the Force-logo scannen met de app en krijgen dan op het scherm van hun iPhone of iPad een van de vijftien bestaande en nieuwe personages uit de nieuwste film te zien. Bij augmented reality wordt iets virtueels, in dit geval een Star Wars-personage, in de realiteit geprojecteerd. Op deze manier brengt de app de personages als het ware tot leven. Vervolgens kun je foto’s en video’s maken en je personage delen via sociale media. Ook ontvangen gebruikers bij het vrijspelen van personages een data chip waarmee weer andere digitale beloningen vrijgespeeld kunnen worden.

Benelux
Hoewel het evenement in 30 landen actief zal zijn en er volgens Disney 20.000 winkellocaties deelnemen, komen Nederland en België er een beetje bekaaid vanaf. Bij ons neemt alleen Bol.com deel aan de promotie-actie. Wel kun je via de speciale website een voorproefje krijgen door met de app de afbeelding te scannen die je daar vindt. Daarmee speel je een eerste personage vrij.

Star Wars Find the Force-logo

Star Wars: The Last Jedi is vanaf 13 december in Nederlandse en Belgische bioscopen te zien.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 25 augustus 2017, 9:53
Categorie Apps
Onderwerpen augmented reality, disney, star wars

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.