Eerste generatie Apple TV heeft iTunes-verbindingsproblemen

Bezitters van de eerste generatie Apple TV klagen over connectieproblemen met de iTunes Store.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

apple tv 1e generatieOp het Apple-supportforum wordt de laatste tijd veel geklaagd over de eerste generatie Apple TV. Het apparaat maakt voor veel gebruikers geen verbinding meer met de iTunes Store, waardoor je geen content meer kunt afspelen. Het lijkt een wereldwijd probleem dat alleen bezitters van de eerste generatie Apple TV heeft getroffen. Dit is de witte uitvoering van de Apple TV die van januari 2007 tot en met september 2010 werd verkocht.

De klachten verschenen een paar dagen geleden voor het eerst op het Apple-supportforum en de discussie trekt sindsdien steeds meer lotgenoten. Alle iTunes-diensten op de Apple TV blijken niet meer te werken. Herstarten of terugzetten naar fabrieksinstellingen lost het probleem ook niet op. De klagers hadden voor 17 april gewoon toegang tot de iTunes Store. Daarna kregen ze een melding ‘iTunes Store Not Avaliable’. Later verdween de iTunes Store helemaal van het apparaat. Op dat moment waren alleen nog filmtrailers te bekijken. Mogelijk hebben interne wijzigingen bij Apple voor het probleem gezorgd. Op 17 april viel ook FaceTime uit voor iOS 6-gebruikers; mogelijk heeft het te maken met interne upgrades van de Apple-systemen in reactie op het Heartbleed-beveiligingsprobleem.

Het wachten is op een officiële reactie van Apple om het probleem op te lossen; hopelijk laten ze de bezitters van de eerste generatie Apple TV niet in de steek.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 22 april 2014, 11:58
Categorie iDevices
Onderwerp apple tv

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.