Reacties voor: ‘Apple komt met AppleCare+ voor iPad’

Apple zou volgens geruchten vanavond AppleCare+ introduceren voor de iPad: een verzekering waarbij ook schade door eigen toedoen wordt gedekt.
Lees het complete artikel → ‘Apple komt met AppleCare+ voor iPad’
Elger van der Wel - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 19 reacties

  1. Zakken vullerij! in europa heb je gewoon weg 2 jaar garantie!

  2. Mijn inziens dient Apple in Nederland gewoon standaard 2 jaar garantie te geven ook zonder AppleCare. Maar daar zijn de meningen nog steeds over verdeeld meen ik…

  3. Voor EUR 130 ben je al een heel eind op weg om zelf een nieuwe iPad te kopen. Wat een goede oplossing is: Vorm zelf een voorziening. Zet EUR 69 op een spaarrekening (prijs Applecare) en voeg hier iedere maand EUR 17,50 aan toe. Na 2 jaar heb je een nieuwe iPad. Mocht hij voor die tijd stuk gaan (en niet onder enige vorm van garantie/verzekering vallen) dan heb je alvast gespaard voor een reparatie of een gedeelte van de kosten.

  4. @civman: een verlenging van de fabrieks garantie is in begrepen maar is niet de hoofd mood van Apple care . anders heette het wel apple warranty. Apple care is geen garantie bijkoop maar een uitgebreid service pakket.

    Je kan gedurende de looptijd van applecare gebruik maken van de apple geniusbar in de apple store op het leidse plein en je kan gebruik maken van een telefonische helpdask. daarnaast heb je in geval van reparatie afhankelijk van welk product een vervangend apparaat. met de iPad is dat vaak niet nodig. die kunnen ze ter plekken repareren of omruilen tegen nieuwe als je bij de apple store gaat voor die service. En zolang de Applecare loopt heb je ook uitloop van je garantie.

    dat mensen het kopen als garantie verlenging is iets anders. Het is een service pakket. geen garantie pakket.

  5. @Flieps: Dat is sowieso slim op vanaf dag 1 al te gaan sparen voor de vervanging van je apperatuur 😉

    daar kan geen verzekering of service of garantie pakket wat aan veranderen.

  6. @civman: Dit gaat over gevallen die niet onder garantie vallen. Denk hierbij aan val/stoot schades en waterschade. Al met al denk ik een erg fijn product gezien de hoge kosten van verzekeringen die je momenteel af kunt sluiten.

  7. Lees de kleine lettertjes. Ook verzekeringen dekken lang niet alles.

    Dus als deze Apple Care een verzekering onderdeel heeft dan moet je alsnog goed kijken wat je koopt en of dat voldoende dekkend is.

    Gewoon voorzichtig zijn met je spullen en ze inpakken als je ze vervoert helpt al een heel stuk. 😉

  8. Origineel geplaatst door civmanZakken vullerij! in europa heb je gewoon weg 2 jaar garantie!

    Dat gaat volgens mij niet op als je, je iDevice laat vallen. Dat kan dus wel (max 2x en $49/keer fee) met Applecare+, als ik het goed heb begrepen.

  9. @Civman, niet als jij je iPhone uit je tengeltjes op de stoep kapot laat vallen. Geen garantie. Eigen schuld dikke bult.

  10. Maar niet als je hem zelf laat vallen?

  11. @cm: Dan is de dader WA verzekerd.

  12. Apple staat al jaren bekend om hun slechte service en naleving van de garantievoorwaarden. Ze zijn hierover ook al 3x in Kassa geweest.

    Het is welliswaar zo dat de extra garantie (Apple Care) meer service biedt dan alleen de wettelijke garantie, maar ze laten je ook betalen voor de wettelijke garantie die je toch al hebt. En als je geen Apple Care hebt doen ze zelfs moeilijk over de wettelijke garantie.

    Ik heb hier voor de aankoop van mijn Ipad nadrukkelijk over geïnformeerd bij de Mediamarkt en de Applestore. Tot mijn verdriet moest ik de Ipad wel bij de Mediamarkt kopen omdat zij mij wel 2 jaar garantie durfden te garanderen, en de Applestore niet!!!

    Iedereen doet alsof Apple de nieuwe verlosser is en helemaal halleluja is, maar het is gewoon een 2e Microsoft geworden (erger nog zelfs). Het zijn ook maar gewoon op winst en macht beluste Amerikanen!

  13. Origineel geplaatst door kasuja
    @Flieps: Dat is sowieso slim op vanaf dag 1 al te gaan sparen voor de vervanging van je apperatuur daar kan geen verzekering of service of garantie pakket wat aan veranderen.

    Precies…dat krijg je ervan als je iedere twee jaar je iPhone/iPad wilt vernieuwen. Sparen, sparen, sparen.

    Nog een tip! Koop je iPad met een mastercard. 180 dagen garantie tegen schade, verlies en diefstal. No questions asked.

  14. Origineel geplaatst door civman
    Zakken vullerij! in europa heb je gewoon weg 2 jaar garantie!

    Die 2 jaar garantie heb je van de verkoper. Die europese regels die jij aanhaalt geven niets aan over de fabrieksgarantie.
    Overigens kan apple natuurlijk ook de verkoper zijn, maar voor de meesten van ons zal dat waarschijnlijk niet opgaan, gezien het feit dat de enige echte apple winkel in NL nog geen week open is.

  15. Beste mensen, Applecare is niets meer dan het afkopen van GEZEIK!
    Je bent dus 3 jr onder de pannen zonder gezeik. Echter heb je in Nederland en europa 2 jr garantie. U doet er verstandig aan een rechtsbijstand verzekering te nemen! Die is precies voor dit soort zaken bedoelt. Je hebt dan ook geen gezeik want de juristen van een rechtsbijstand verzekering nemen het van je over. Je wint dit uiteindelijk altijd! alleen kan het wat langer duren, met Applecare wordt je dus direct geholpen. Applecare verzekert niet echt iets extra’s, maar je betaald voor GEEN GEZEIK! Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb voor mijn iMac ook een Applecare, maar voor mijn MacBook Pro niet. Dat was 2x zo duur, gaan we dus niet doen. Daarbij komt kijken als ik een probleem heb met m’n MacBook Pro, geef ik gewoon het serie nummer van mijn iMac op en voer de aanwijzingen uit op mijn MacBook. Als er iets kapot gaat na een jaar, hupsakee rechtsbijstand even bellen. Vinden die jongens bij Apple niet fijn.

  16. @alex ossel: Het zijn de APR s die dat voor apple hebben verziekt. De APR hoort voor de garantie afhandeling zorg te deagen en weigeren dat. Niet Apple.

  17. @kasuja,

    quote:an gebruik maken van een telefonische helpdask.

    Google o matic is your friend. en wat betreft reparatie wel als je leverancier faiet is of niet wil mee werken kun je altijd de hoofdleverancuer aanspreken. Oke met Apple is dat een uitdaging want men is geneigd je gelijk weg te zetten als je geen care plan het,. Mijn eigen ervaring, stevig door angen, en ze komen overstag. Mijn ipad was defect, home button probleempje. even gebeld, nee geen care plan maar wil de gebruikelijke service op een apparaat. 2 maailtje en voila de ipad werd omgeruild, opgehaald en gebracht door UPC binnen 2 weken., en dat dus zonder het careplan.

    Voor die gene die komen et valschade, tja als jij onbeschermd je ipad of phone zo behandeld kun je je afvragen of je zo’n mooi apparaat wel waard bent. Ik heb nog ergens een oude. Nokia communicator liggen, voorlopertje van de smartphones, zgan, geen krasje.erop.

    @flieps, prima voorbeeld voor die gene die minder goed met hun apparaten omgaan.

    Extra garantie, service en ondersteuning Nooit voor betalen is zonde van je geld.

    Overigens zou je ook je vraag kunnen zetten bij het merk, een goed merk heeft dit niet nodig, voorbeeld een oude HP scanner, probleempje en gebeld naar HP, prima service, informatie en hulp á het lokale telefoontarief. Het kan dus wel!

  18. op je visa credit card zijn al je aankopen een half jaar verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadigingen als je 8 euro meer betaald is dat verlengd naar 1 jaar iets goedkoper. ik heb er een keer beruik van gemaakt toen ik mijn camera had laten vallen en had snel mijn geld terug

  19. Origineel geplaatst door Kasuja
    @alex ossel: Het zijn de APR s die dat voor apple hebben verziekt. De APR hoort voor de garantie afhandeling zorg te deagen en weigeren dat. Niet Apple.

    Ja zonder instructies van Apple natuurlijk. Duh…

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.