Apple ID nu vereist voor het controleren van je Apple-garantie

Wil je de garantie van een tweedehands iPhone of een ander Apple-product checken dat nog niet van jou is? Dan heb je pech, want vanaf nu moet je nu altijd inloggen met de Apple ID waar het product aan gekoppeld is.

Apple Support
Wil je een tweedehands iPhone kopen, dan is het verstandig om voor die tijd te controleren hoe het er met de iPhone-garantie voor staat. Dit was mogelijk door op een speciale website het serienummer in te voeren, zodat je eenvoudig kon checken of een tweedehands Apple-product waar je je oog op hebt laten vallen nog binnen de garantie valt. Vanaf nu kan dat niet meer zo eenvoudig.


Update 18:30 uur: Apple heeft de pagina alweer gewijzigd. Je kunt via checkcoverage.apple.com nu weer serienummers controleren zonder dat je eerst hoeft in te voeren met je Apple ID.

Serienummer en garantie controleren

Hieronder lees je ons oorspronkelijke artikel:

Garantie opvragen alleen met Apple ID

De pagina van Apple zag er tot voor kort uit zoals op het screenshot hieronder, maar in de afgelopen dagen is dat veranderd. In plaats van een pagina waar je het serienummer in kon voeren om te checken hoe de iPhone-garantie ervoor staat, dien je in te loggen met je Apple ID. Je komt dan op een pagina terecht waar je een overzicht vindt van alle producten die gekoppeld zijn aan jouw Apple ID.

Apple garantie checken op vroegere dekkingspagina.

Door deze wijziging is het dus niet meer mogelijk om te garantiestatus van een product te bekijken dat nog niet van jou is. Voor tweedehands kopers kan dit vervelend zijn. Je zult daardoor de garantiestatus op moeten vragen van de verkoper, mocht de iPhone, iPad of ander toestel nog gekoppeld zijn aan zijn of haar device. Is het toestel niet gekoppeld, dan kun je dus ook de status niet checken.

Dekking in Apple Support.

Apple vernieuwde zo’n anderhalf jaar geleden de supportpagina’s. Daarop was toen al het overzicht van je gekoppelde apparaten te zien, terwijl je voorheen ook zelf handmatig een apparaat toe kon voegen aan de hand van een serienummer. Door de wijziging bracht Apple dus nog de aparte dekkingspagina in het leven, maar deze is vanaf nu dus ook niet meer beschikbaar zonder Apple ID.

Bekijk ook

Apple vernieuwt supportpagina met alleen je gekoppelde apparaten

De pagina voor Apple-ondersteuning voor garantie en dekking is vernieuwd. De pagina My Support Profile is vervangen door een nieuwe supportpagina die alleen je gekoppelde apparaten laat zien. Oudere apparaten zonder Apple ID zijn daarom niet meer zichtbaar.

Revisiegeschiedenis:

  • 2018 - 02 januari: Apple heeft de eis om je Apple ID in te voeren weer teruggedraaid.

Informatie

Laatst bijgewerkt
2 januari 2018 om 18:48
Onderwerp
Categorie
Apple
Software
iOS

Reacties: 11 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.