apple-holiday-misunderstood-large-2

Apple wint Emmy Award voor reclamespot ‘Misunderstood’

Apple heeft een Emmy Award voor de reclamespot 'Misunderstood' gewonnen, het kerstspotje van 2013.

misunderstood reclamespotApple heeft een Emmy Award gewonnen voor het reclamespotje ‘Misunderstood’, dat rond de kerst van 2013 werd uitgezonden. Het gaat hierbij om de Creative Arts Emmy Awards, die bedoeld zijn voor gastoptredens en mensen achter de schermen. De normale Emmy Awards voor artiesten worden over een week op 25 augustus uitgereikt. In Apple’s ‘Misunderstood’-filmpje is te zien hoe je met Apple-producten een zorgeloze kerst hebt. Met de iPhone 5s, Apple TV en AirPlay kun je een filmpje maken en bewerken en daarna afspelen via de iPhone. Apple versloeg reclamespotjes van General Electric, Nike en Budweiser

Apple krijgt de laatste tijd wel eens kritiek op de reclamecampagnes die ze bedenken, maar ‘Misunderstood’ kreeg eigenlijk meteen al lof.

apple-holiday-misunderstood-large-2

Het filmpje is geproduceerd door het Media Arts Lab van TBWA, een partner die Apple de laatste tijd wat meer aan de kant zet omdat ze nu een eigen reclameteam hebben. Ze kiezen daarbij steeds vaker voor filmpjes waarin de sterke punten van Apple’s producten benadrukt worden, terwijl concurrenten Samsung en Microsoft vooral spotjes maken die concurrent Apple belachelijk maken.

Lees ook: Apple brengt kerstreclamespot voor iPhone 5s uit

https://www.youtube.com/watch?v=nhwhnEe7CjE

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 17 augustus 2014, 23:15
Categorie Apple
Onderwerpen kerst, reclamespot

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.