Reacties voor: App-verkoop groeit sneller dan verkoop van McDonalds-hamburgers

Er worden meer apps verkocht dan hamburgers, blijkt uit een infographic van ZDNet. McDonalds deed er 46 jaar over om de grens van 100 miljard hamburgers te bereiken, terwijl Apple en Google dat klusje binnen een paar jaar hebben geklaard.

Reacties: 20 reacties

  1. Werkelijk, geniale post 😀

  2. Apps zijn ook veel gezonder !!

  3. Wat een belachelijke vergelijking. Je hebt er misschien geen dure smartphone voor nodig, maar je moet er wel naar toe gaan.

    Dat is het verschil met apps, deze zijn overal beschikbaar zolang er maar internet verbinding is.

  4. Ik vindt het redelijk ambitieus dat android deze magische grens volgend jaar al bereikt.

  5. Hoeveel idevices zijn er en hoeveel mc Donald filialen dat scheelt ook

  6. Wat n belachelijk, domme vergelijking…

  7. Kijk, bij dit bericht verwacht ik nou zo’n hamburger!

  8. Ik zie McDonalds dus eerdaags met de McAPP op de proppen komen voor 0.79 euro

  9. Dit is echt appels met peren vergelijken

  10. Maar er worden wel meer liters drinkwater verkocht dan apps. 200 Liter per dag gemiddeld per inwoner van, alleen al, Nederland…………

  11. Beetje off topic maarreeuuh… 99 miljard hamburgers, hoeveel koeien zijn dat? En hoeveel Soya hebben die moeten eten? En hoeveel regenwoud is daarvoor platgebrand? En hoeveel CO2 heeft dat in de atmosfeer gebracht? Blij dat apps populairder zijn dan hamburgers.

  12. @Stan: 200liter drinkwater per dag per inwoner van nederland :O dat lijkt mij wel erg veel om 200liter water te drinken op 1dag, tenzij je ook kraantjeswater en wc’s doorspoelen enzo meerekend

  13. geregistreerde downloads is niet hetzelfde als verkochte apps…

  14. Origineel geplaatst door Wessel Meijer
    Beetje off topic maarreeuuh… 99 miljard hamburgers, hoeveel koeien zijn dat? En hoeveel Soya hebben die moeten eten? En hoeveel regenwoud is daarvoor platgebrand? En hoeveel CO2 heeft dat in de atmosfeer gebracht? Blij dat apps populairder zijn dan hamburgers.

    Haha en dan heb je een avatar met “Attempting to give a damn…”! 😀

  15. De vergelijking is niet fair:

    Apple telt elke download als een unieke download. Dus wanneer de iphoneclub app geupdate wordt en je deze downloadt, dan wordt deze opnieuw geteld.

    Ook gratis apps (plus alle updates ervan) worden opnieuw geteld.

    Heb je naast je iPhone een iPad gekocht en download je dezelfde apps (die je al eerder gekocht hebt voor je iPhone) op de iPad, ook dan tellen deze mee als een unieke download (zelfs als het dus dezelfde versienummer heeft).

    Bij McDonald’s worden alleen nieuwe, unieke hamburgers geteld (spreekt voor zich natuurlijk) waarbij de hoeveelheid gratis weggegeven hamburgers (heb ik nooit van gehoord trouwens) ongetwijfeld te verwaarlozen is.

  16. @timothy: In de meeste huishoudens spoel je je drol ook gewoon weg met drinkwater hoor.

    Verder, manke vergelijking. Zoals Clint Reno al zegt gaat dit niet over unieke aankopen. Als ze dat bekend zouden maken zou er een veel eerlijkere vergelijking ontstaan.

  17. De dagelijkse verkoop van vetmolekulen bij McDonalds ligt nog altijd 1.000.000.000.000 maal hoger dan die van Apple.
    Cijfers van Amerikaanse CBS。

  18. Grappig om te lezen!

  19. Binnenkort een gratis app bij je hamburger, let maar op. Of andersom.

    Hoeveel koeien is dat eigenlijk, 99 miljard hamburgers? En hoeveel Co2 is dat? Geef mij maar een app.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.