Reacties voor: OV-Chipstatus uit de App Store gehaald na klachten

OV-Chipstatus is uit de App Store gehaald nadat bleek dat de gegevens niet meer klopten. Dat leidde tot een storm van negatieve reviews in de App Store.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 20 reacties

  1. Tja dat kon niet anders, de chip zelf werkt al voor geen meter hahahaha 😉

  2. Een betaald app maken, met gegevens van iemand anders is altijd risicovol. Hoewel trein er aardig succesvol mee is geworden.

    Dit is een van de redenen waarom de app Bushaltes (die afhankelijk is van Connexxion) altijd gratis is geweest.

  3. Heb m vondt het handig toen het goed werkte… Jammer lijkt me vooral de schuld van de OV chipkaart website.

  4. @Paul van Dijk:

    Maar goed, door deze gegevens in een iPhone jasje te stoppen vind ik best dat zulke ontwikkelaars €0,79 mogen vragen. Ze stoppen er moeite in. Ik gebruik bijvoorbeeld liever de Trein app dan de ns site hemzelf op mijn iPhone.

  5. Bij mij werkt het wel alleen de gegevens zijn vertraagd maar dat is op de site ook zo…
    Dus blijf de app nog wel even gebruiken.

  6. Het blijft een rare app. Hoe veilig staan je gegevens bij hun. Je geeft je kaartnummer en wachtwoord af. Met die gegevens kun je op OV. Chip site allerlei producten kopen… Ben er mee gestopt. En kijk alleen nog maar via website of NS kaart automaat

  7. Tja, het grootste probleem was hier natuurlijk de complete onbetrouwbaarheid en daardoor de onbruikbaarheid van de gegevens op de OV-Chipkaart-website, daar kan de ontwikkelaar op zich weinig aan doen. Dit is inherent aan het ontwerp van het chipkaart-systeem.

  8. @Daniel: Dus je hebt ook nog gewoon het transactieoverzicht?!

  9. Origineel geplaatst door Daniel
    Bij mij werkt het wel alleen de gegevens zijn vertraagd maar dat is op de site ook zo… Dus blijf de app nog wel even gebruiken.

    Tot de OV-Chippers hun site gaan wijzigen en de app niet meer werkt.

  10. Hmms, ik heb de app ook maar nog nooit gebruikt omdat ik anoniem reis, mis er eigenlijk niks aan.

  11. @Muratje: nee die heb ik nooit gehad, nooit gewerkt dus. Kan alleen saldo zien. Gebruikt de app ook niet heel vaak. Controlleer alleen af en toe mijn saldo.

  12. Ik heb de applicatie wel, maar gebruik hem nooit. De informatie kan namelijk maximaal twee weken achterlopen, net als op de gewone website. Totaal nutteloos dus, en je weet niet hoe recent de informatie is die je ziet. Het is geen live informatie. Inmiddels laat ik mijn kaart gewoon met 15 euro opwaarderen wanneer het saldo onder de 5 euro komt, dus ik zie eens in de zoveel tijd 15 euro afgeschreven worden van mijn rekening. Wat mijn saldo is, interesseert me dan ook eigenlijk geen moer meer.

  13. Origineel geplaatst door Michel
    Michel

    Het is een direct connectie naar de website, net zoals alle apps en je browser, je gegevens worden plaatselijk en enkel op jouw iPhone opgeslagen (en je iTunes backup), maar net zoals Apple/Google/Mozilla niet aan je gevens kunnen wanneer je via Safari/Chrome/Firefox die websites bezoekt kan ook hier de ontwikkelaar helemaal niet aan je gegevens.

  14. Zou een superhandige app geweest zijn, als hij zou werken..

  15. Oow bestond die xD? Als ik wist dat deze app bestond had ik hem natuurlijk al lang geïnstalleerd!

  16. Ja leuk ik heb voor deze app betaald? krijg ik dat dan ook terug!?

  17. Lees dit artikel eens. Dat voegt nog wat toe.

  18. ‘t Zou wel echt een app voor mij geweest kunnen zijn,
    als het daadwerkelijk ook zo werken.
    Hoop dat de ge-fixte versie later terug komt..!

  19. Dit soort thirdparty apps heb ik liever met (fatsoenlijke, lees: een mooie ads) implementatie.
    Dus niet zoals loterij 😉 Maar gewoon een mooi klein bannertje. Gelukkig werkt Trein nog als een zonnetje, maar het is natuurlijk zonde als je deze app hebt gekocht en nu dus je geld kwijt bent…

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.