Reacties voor: Nieuwe features voor 9292ov Pro, introductieprijs bijna voorbij

Bij de lancering van 9292ov Pro werd al bekendgemaakt dat de prijs na een paar dagen omhoog zou gaan. Vandaag is het zover. Je hebt nog zo’n zeven uur de tijd om te beslissen of je de applicatie voor de introductieprijs van €1,59 wil kopen. Daarna gaat de prijs omhoog naar €2,39 – dit zal […]
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 35 reacties

  1. Wat vind ik dit een slechte app zeg. Ik had er veel van verwacht. Als ik de tram wil gebruiken op welke willekeurige locatie zegt die dat er geen trams rijden.. *yeah right* er rijden om de 10 min trams in Den Haag! Als ik wil reizen met de trein zegt die dat er geen station bestaat. En als ik een postcode invoer komt die in een ander deel van Nederland uit. Wat een slechte app zeg..!

    Bagger, niet kopen!

  2. Ik vind het juist en super app. Bij mij heeft die altijd gewerkt. Ik ben een student in delft en ga nog vrij vaak naar den haag en daar vind hij ook alle trams en komt vrijwel altijd met de snelste route.

    Erg handig dat je veel gebruikte routes kan opslaan zodat je ze in het vervolg alleen hoeft aan te klikken.

  3. Origineel geplaatst door sneakerstyle
    Wat vind ik dit een slechte app zeg. Ik had er veel van verwacht. Als ik de tram wil gebruiken op welke willekeurige locatie zegt die dat er geen trams rijden.. *yeah right* er rijden om de 10 min trams in Den Haag! Als ik wil reizen met de trein zegt die dat er geen station bestaat. En als ik een postcode invoer komt die in een ander deel van Nederland uit. Wat een slechte app zeg..!Bagger, niet kopen!

    beetje jammer dat alles niet concreet is wat je zegt.
    Welke postcode, welk trein station etc.

    Heb zelf de applicatie ook, en tot nu toe werkt alles zoals het moet, uiteraard zijn er verbeteringen mogelijk (zie ook de update), maar tot nu toe klopte alles wat ik invoerde. En met mij heel veel mensen.

  4. Zeggen jullie het maar… kopen of niet kopen?

  5. Bij mij heeft hij nog nooit gewerkt. Blijf een foutmelding krijgen…

  6. Toch nog even “op de valreep” aangeschaft.. 😉 ben benieuwd of het wat is!

  7. Toppie, kopen.

  8. @Sneakstyle @Raoul: vervelend dat de app niet aan jullie verwachting voldoet. Indien jullie via de feedback knop de voorbeelden emailen die naar jullie mening niet werken, dan kan 9292 dit proberen op te lossen.

  9. Hoop dat ze snel komen met een VIA route en een dynamische overstaptijd.

    Sommige overstaptijden zijn absurt lang, waardoor de app nooit het ideale reisschema geeft.
    Een oma loopt sneller dan de aangegeven 10 minuten van trein naar bus op Utrecht CS en Amsterdam Zuid.

    Die 2 stations kom ik vaak, dus hoop echt dat ze dat verbeteren, want anders gebruik ik de app niet, maar zijn de informatieborden sneller voor mij…

  10. Prima app. Werkt bij mij zonder problemen. (@Sneakerstyle: heb je Locatievoorzieningen wel aan staan?)
    Er is alleen een ding wat ik mis. De app geeft je alleen de mogelijkheid om van A naar B te gaan en niet de optie om een ‘via’ route op te geven. Dat is jammer, omdat 9292ov (ook op de site zelf) soms routes plant waarvan je weet dat het via een ander traject efficiënter is.

  11. Prima app. Ik gebruik nauwelijks OV, maar voor die doodenkele keer dat het echt niet anders kan vind ik dit een geweldige app.

  12. Op zich doet de app het best, alleen kun je nogal vaak vraagtekens zetten bij “de beste route”. Als ik trajecten bekijk waarvan ik zelf weet hoe je er het snelst kunt komen, komt de app steeds met oplossingen die mij wel op de bestemming brengen, maar met rare overstappen, “verkeerde” bussen, etc. En dat is wel jammer. Uiteindelijk kom je er wel, maar het kan vaak veel efficiënter.

  13. Ik had veel van deze app verwacht maar voor mij werkt hij niet, vooral de treinreizen gaan verkeerd.

    Een concreet voorbeeldje:

    ik wil van weesp station naar den haag CS. Als ik dit invul krijg ik wel netjes de reismogelijkheden te zien (in dit geval de eerste 13:23 met 1 overstap tot 14:32), maar als ik die selecteer zie ik het volgende als de reisstappen:

    – Stoptrain NS
    13:23 Weesp (5)
    14:01 Nieuw Vennep <- waarom??

    – Fasttrain NS
    14:20 Leiden Centraal (8b)
    14:32 Den Haag Centraal (9)

    De planner raadt me dus aan om al te vroeg uit te stappen. Ik heb dit net even gechecked met de 9292ov website, die dit wel goed doet. Het blijkt dat de aangeboden reizen wel goed zijn maar er gaat iets mis bij het bepalen van waar uit te stappen.

    Een ander puntje van de app vind ik de keuze van het station etc. Ik vind de google maps integratie wel fancy maar beduidend minder praktisch dan de Trein methode. Vooral als je alleen gprs hebt (helaas is T-Mobile 3G dekking nogal slecht) dan is dit een erg trage methode, en je hebt meer handelingen nodig om een station te vinden. Ik hoop dan ook dat 9292 het gebruik van de kaart optioneel gaat maken.

    Voorlopig gebruik ik deze app dus alleen voor tram/bus reizen plannen, de favorite opties maken hem een stuk praktischer dan de website wat dat betreft. Voor treinreizen zal ik voorlopig Trein gebruiken.

  14. Geweldige optie zou zijn dat de app een melding geeft zodra het bushalte in de buurt komt (op basis van GPS). Veel vervoeders hebben nog altijd geen omroepsysteem voor bushaltes, waardoor je geen flauw idee hebt wanneer je moet uitstappen.

  15. Heb hem vanochtend ook nog maar even aangeschafd. al geeft hij wel iets andere routes dan ik gewend ben om te reizen, ook na “advies” van 9292ov.. qua tijd maakt het niet zo heel veel uit..

    Hij geeft alleen wel een paar keer voorrang aan metro dan aan de trein, wat me wel verbaasd… wellicht is de metro in amsterdam net ietsjes sneller? (Van Bijlmer ArenA naar CS)

  16. Origineel geplaatst door Blogem
    Geweldige optie zou zijn dat de app een melding geeft zodra het bushalte in de buurt komt (op basis van GPS). Veel vervoeders hebben nog altijd geen omroepsysteem voor bushaltes, waardoor je geen flauw idee hebt wanneer je moet uitstappen.

    Dat is een goeie inderdaad, bij Trein kan dit wel. Dan heb je echter wel iNap nodig. Die maakt je ‘wakker’ wanneer je in de buurt van het station komt doormiddel van GPS.

  17. @Bart: Dat is dus niet het manco van de app, maar van 9292OV in het algemeen. Daarom zou het wenselijk zijn om een via route aan te kunnen geven, zodat je 9292OV zelf al de juiste richting kunt wijzen.

  18. Kopen! Connection publiceert zijn actuele vertrektijden, super handig om te zien wanneer de bus echt vertrekt!

  19. Origineel geplaatst door sneakerstyle
    Wat vind ik dit een slechte app zeg. Ik had er veel van verwacht. Als ik de tram wil gebruiken op welke willekeurige locatie zegt die dat er geen trams rijden.. *yeah right* er rijden om de 10 min trams in Den Haag! Als ik wil reizen met de trein zegt die dat er geen station bestaat. En als ik een postcode invoer komt die in een ander deel van Nederland uit. Wat een slechte app zeg..!Bagger, niet kopen!

    Er was toch vanaf het begin duidelijk dat aan de app nog het nodige moest veranderen? Ik heb ook dingen dat ik denk nou ja wat onlogisch, maar als ze dat na de volgende major release niet hebben veranderd ga ik ook huilie doen! 🙂

    Ik kan mij trouwens wel vinden in wat je zegt, ze gaven de indruk een Trein killer te worden. Maar als er 1 ding zeker is is het dat trein nog altijd 1 van de briljantste apps is die er gemaakt is voor de iphone.

  20. Gekocht! Op het eerste gezicht ziet het er prima uit, nu maar even in de praktijk testen.

  21. Meteen maar even aangeschaft. Altijd handig zo een app…

  22. Ik probeerde de app te kopen voor mijn iPod Touch (1G) maar de appstore wil hem niet geven, onder de vermelding dat deze app een microfoon nodig heeft en dat mijn Touch die niet heeft. Dat klopt, maar waar is die microfoon voor nodig? 9292ov GPS kan ik niet eens proberen te kopen, want die wordt bij een zoekopdracht in de appstore niet als een geldig resultaat geleverd?

    Jammer is dat zowel de xwits link als de link naar ondersteuning van 9292ov PRO in de appstore naar http://www.9292ov.nl verwijst, waarna je kunt kiezen uit een betaaltelefoonnummer of een nietszeggende FAQ…

  23. Origineel geplaatst door Bart
    Op zich doet de app het best, alleen kun je nogal vaak vraagtekens zetten bij “de beste route”. Als ik trajecten bekijk waarvan ik zelf weet hoe je er het snelst kunt komen, komt de app steeds met oplossingen die mij wel op de bestemming brengen, maar met rare overstappen, “verkeerde” bussen, etc. En dat is wel jammer. Uiteindelijk kom je er wel, maar het kan vaak veel efficiënter.

    +1

  24. Origineel geplaatst door Chris
    wellicht is de metro in amsterdam net ietsjes sneller? (Van Bijlmer ArenA naar CS)

    Intercity is sneller op dit stuk, die heet als je m ongelukkig pakt, Duivendrecht, Amstel en dan CS. Je hebt met de metro nog Vensepolder, Duivendrecht, Spaklerweg, Amstelstation, Wibautstraat, Weesperplein, Waterlooplein, Nieuwmarkt en dan pas CS.

  25. De manier van adres invoeren valt mij erg tegen. Waarom moet dat nou weer met zo’n dataverslindend Google Maps-kaartje? Wat is er mis met gewoon een adres intypen? Erg onhandig, en bovendien ook langzaam.

  26. Ik mag hopen inderdaad dat die update beter is. Want ik word nu langs de meest onlogische route’s gestuurd. Waar werkelijk niets van klopt.

    Ben benieuwd

  27. De routes die 9292 aangeeft zijn zoals eerder aangegeven vrij inefficiënt en een ‘via’ knop zou dus best handig zijn, misschien ook een optie om aan te geven dat je bijvoorbeeld eerst met de tram ergens heen wilt en dan wilt overstappen op de trein ofzo, een geavanveerde optie op een ‘via’ knop dus.
    Verder vind ik het google maps kaartje juist super handig! 3G ontvangst is bijna overal in NL goed dus heeft geen groot nadeel vind ik. Heb zelfs de suggestie al doorgestuurd om een verwijzing naar google maps zelf te maken om zo via live gps tracking je halte te kunnen vinden.

  28. Ik vind google maps persoonlijk ook erg vervelend. Heb zelf een 1g en mijn vrouw een toestel met 3g en die ontvangs is zeer slecht in het land (zowel randstand als het oosten als het westland)

    Ik ben dus een voorstander van zelf een adres in te kunnen typen met favorieten geheugen. eventueel aangevuld met mogelijkheid voor maps, maar niet als hoofdinstelling.

  29. @Marco:

    Origineel geplaatst door Marco
    De manier van adres invoeren valt mij erg tegen. Waarom moet dat nou weer met zo’n dataverslindend Google Maps-kaartje? Wat is er mis met gewoon een adres intypen? Erg onhandig, en bovendien ook langzaam.

    Helemaal mee eens. Hoop dat het in de toekomst verbeterd wordt. En dat je ook een route tussen twee treinstations kunt bepalen zonder met de google-map te klooien.

  30. Dat google maps is toch wel omslachtig.

    Maar verder zijn het wel goeie updates vooral dat je de eindstation niet zag vond ik irritant.

  31. De update is zojuist aangeboden aan Apple. Als hij wordt goedgekeurd zal dat binnen 5 tot 10 werkdagen duren.

    De bug die Christuan noemt zou dan tot het verleden moeten behoren.

    9292ov berekent de snelste verbinding tussen de ingevulde vertrek en aankomstlocatie obv de ingevoerde vertrek of aankomsttijd. In praktijk kan dit betekenen dat je zelf makkelijkere of snellere mogelijkheid weet als bijviorbeeld een paar minuten later of eerder vertrekt dan dat je ingaf. Net als met auto kun je ook met het OV vaak op meerdere routes op je bestemming komen.

    Treinstations kun je vinden door “station” of “cs” bij de desbetreffende plaatsnaam te typen.

    Ik wil nogmaals iedereen die in het bezit is van de app en onduidelijkheden ervaart uitnodigen via de feedbackknop van zich te laten. Zo kan 9292 snel antwoord geven en eventuele problemen oplossen in volgende updates. We doen ons uiterste best om een zo’n goed mogelijke app aan te bieden.

    Echt top om te merken er zoveel mensen ons willen helpen de app te verbeteren!

  32. Wat is dit voor commercial? Heel de opbouw van dit artikel smaakt naar reclame. Bah!

  33. En inmiddels is de update te downloaden!

  34. Versie 2.0.2. staat momenteel live!

    iTunes download: http://bit.ly/kn76C

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.