Reacties voor: iTunes-betaalmethode Clickandbuy brengt eigen iPhone-app uit

De iTunes-betaalmethode Clickandbuy, waarmee je apps en muziek op de iPhone en iPod touch kan kopen, heeft een eigen iPhone-app gekregen. Daarin kan je handig de laatste afschrijvingen zien.
Bart Breij -

Reacties: 38 reacties

  1. Nou, deze service wil ik dus echt niet meer. Hebben me eens 160 euro willen laten betalen voor een aankoop die niet gedaan was in de Apple Store. Na weken bellen, mailen, nog meer bellen en nog meer mailen, heeft Apple de 160 euro betaald voor me. Nette service van Apple, meteen ClickandBuy van m’n account gehaald om ’em nooit meer te gebruiken!

  2. Hetzelfde hier.. Deze betaalmethode word door mij ook zeker nooit meer gebruikt!

  3. Omdat ik geen behoefte heb aan een creditcard gebruik ik al een paar haar clickandbuy, controleer elke afschrijving en nooit problemen gehad

  4. Had een keer een mislukte betaling van 0,79 cent via clicknbuy.

    Je krijgt dan gelijk 15 euro boete. Ten opzichte van die 0,79 cent vind ik dat belachelijk, dus gelijk losgekoppeld en nooit meer clicknbuy voor mij.

  5. Ik heb meer dan 3 jaar Clickandbuy gehad, maar een paar maanden geleden was er ineens voor 450!! euro afgeschreven van mijn rekening. Gelukkig heeft Apple dit terug betaald..

    Vanaf toen gewoon een itunes kaart voor 20 euro bij de appie gehaald en op mijn account gezet, dan kan er nooit veel gebeuren..

  6. Ook problemen gehad met ClickandBuy.. 30eu moeten betalen aan administratiekosten wegens hetzelfde probleem als @Dan

    Slecht bereikbaar bedrijf en een vreemde keuze van Apple om dit als alternatief aan te bieden :S

  7. 2 jaar geleden €75,00 op mijn account gezet van clickandbuy. Nergens meer te vinden dat geld.Herhaaldelijk gemaild maar steeds antwoord dat ik een mail in het engels moet sturen.Vervolgens hoor je niks meer.

  8. Origineel geplaatst door Dan
    Had een keer een mislukte betaling van 0,79 cent via clicknbuy.Je krijgt dan gelijk 15 euro boete. Ten opzichte van die 0,79 cent vind ik dat belachelijk, dus gelijk losgekoppeld en nooit meer clicknbuy voor mij.

    click and buy werkt op zich goed, alleen belachelijk dat ze idd dat als een afschrijving niet lukt ze gelijk je apple id blokkeren en 15 euro administratiekosten berekenen al is de aankoop bv maar 79 cent. geen herinnering niets en dat is natuurlijk belachelijk. klantenservice is een duur 0900 nr waar men slechte service bied en nauwelijks nl spreekt.

  9. Wat een slecht bedrijf is dat, raad hem niemand aan. Bij mij hadden ze 2 jaar geleden ook een bedrag van €150,- afgeschreven zonder dat ik iets gekocht had. Een hele hoop gebel later pas teruggekregen. Heb sindsdien gewoon de cc gekoppeld en nooit meer problemen gehad.

  10. Het zijn mafia praktijken die click en buy er op na houden ze hopen dat er een betaling fout gaat waardoor ze conform de voorwaarden gelijk 15 euro boete geven.
    ook op een aankoop van 0,79.
    Schandalig om op deze laffe manier misbruik te maken.

  11. Ik ga dus nooit meer bij Click & Buy – was m’n wachtwoord vergeten en kan ‘m onmogelijk resetten. Wordt steeds doorverbonden me een Engelse klantenservice, geen zaken mee doen dus. Mijn bankrekening staat er nog steeds aan gekoppeld omdat ik er dus niet bij kan.

  12. Mijn advies: ga absoluut niet in zee met click And buy!!! Het zijn criminelen. Bij ons kon (zeiden zij) geen app van €0,79 afgeschreven worden. Te gek voor woorden. Zelfs na een zwart op wit bevestiging van de ING verwezen ze ons naar de kleine letters dat zij ten alle tijden gelijk hadden. Absurd. Ondertussen was het bedrag al opgelopen naar €69,- ondanks dat we in ons gelijk stonden zijn we er met een compromis van €17,50 betalen vanaf gekomen. We moesten iets want konden niks meer updaten of kopen. Ratten zijn het. Dus nogmaals: niks kopen via clickandbuy maar koop gewoon een ituneskaart!

  13. Ooit een keer die @ 15 administratiekosten gehad, ja, maar verder nooit problemen mee gehad. Sterker, een keer per ongeluk TomTom twee keer aangekocht, kreeg netjes het geld terug.

  14. Nooit downloaden die app, waarschijnlijk worden je gegevens onversleuteld verzonden via je wifi. Verder, C&B zorgt al jaren voor problemen.

  15. Ooit is 60 euro in-app aankopen aangesmeerd gekregen, terwijl ik die app geen eens heb. Laten terug vorderen door de Rabobank en kreeg ik 15 euro boete er boven op. Herhaaldelijk ge-emailed dat ik die app niet heb en dat het niet mijn aankopen is inclusief met een mailtje van Apple waarin stond dat me account gegevens waarschijnlijk ongeautoriseerd was gebruikt. Nooit meer wat van terug gehoord en click and Buy geblokkeerd bij de Rabobank.

  16. Haha, mooi al die negatieve reacties. Was ook het eerste wat in mij opkwam toen ik Clickandbuy zag staan. Raad Clickandbuy niemand aan. Zelf ook negatieve ervaring mee gehad.

  17. @Gaston: Ga bij je bank langs en laat de partij “click and buy” blokkeren – dan kan men geen geld meer afboeken. Storneren na teveel afboeken kan ook trouwens. Heb ooit ruzie gehad met een provider, leer je een hoop van… Helaas..

  18. Origineel geplaatst door Gaston
    Ik ga dus nooit meer bij Click & Buy – was m’n wachtwoord vergeten en kan ‘m onmogelijk resetten. Wordt steeds doorverbonden me een Engelse klantenservice, geen zaken mee doen dus. Mijn bankrekening staat er nog steeds aan gekoppeld omdat ik er dus niet bij kan.

    De koppeling kan je aanpassen via itunes dacht ik. Had ik nadat ik die 15 euro actie zag gelijk maar gekoppeld aan m’n creditcard. Geen waarschuwing geen niks van Clicknbuy. Als dat je manier is om geld te verdienen, hoop ik dat ze geen klant meer overhouden.

  19. Inderdaad, wat een rot bedrijf is dat clicknbuy toch, door hun is nu, ruim een jaar geleden mijn vorige Nederlandse iTunes account permanent gesloten, omdat naast die 15 euro die c&b in rekening brengt, er telkens wanneer zij een betaling niet snel genoeg van je bank ontvangen, de eigenlijke betaling van jouw itunes content (boeken, films, apps, muziek etc) een chargeback op je apple-id/itunes account veroorzaken: ‘Uw account is geblokkeerd, nem contact op met apple’ waardoor je dus door toedoen van die rot moffen ook bij Apple (uiteindelijk) slecht te boek komt te staan, dit is over de afgelopen 4 á 5 jaar met regelmaat gebeurt dat Apple, nu een jaar geleden dus, heeft doen besluiten dat account permanent te deactiveren. Daardoor heb ik een nieuw account moeten aanmaken, en werd ik gedwongen vrijwel alle betaalde apps met dit nieuwe iTunes account opnieuw te kopen om nog updates te ontvangen!!!!

  20. Ik heb het jaren gebruikt zonder problemen. Het probleem met Click&Buy doet zich geloof ik alleen voor als je geen geld op je rekening hebt. Oplossing lijkt me dus simpel.

    Dan nog, ik ben ook wel klaar met Click&Buy. Creditcard vind ik toch wat overzichtelijker.

  21. Origineel geplaatst door Edwin
    Omdat ik geen behoefte heb aan een creditcard gebruik ik al een paar jaar clickandbuy, controleer elke afschrijving en nooit problemen gehad

    Ik heb ook nog nooit problemen gehad en gebruik het ook al een paar jaar! Gewoon met m’n bankrekening gekoppeld zodat het daar rechtstreeks van afgeschreven wordt en je dus geen boete krijgt als je een app koopt terwijl je niet genoeg tegoed hebt (want op m’n betaalrekening staat altijd voldoende saldo, als dat niet het geval is, moet je ook geen apps gaan kopen)!
    Wel paar maanden terug gehad dat m’n Apple ID gehackt was en er voor 30 euro in-app aankopen gedaan waren. Hiervoor Apple gemaild (en dus niet ClickandBuy, want die hebben daar niks mee te maken) en keurig van Apple de 30 euro binnen een paar dagen terug gekregen. Sindsdien heb ik in-app aankopen uitgeschakeld en kan er niks meer mis gaan!
    Dus het kan ook gewoon goed gaan hoor!

  22. Click en Buy, geen goed woord voor over met hun mafia praktijken zodra er een keer iets mis gaat, de ene boete na de andere, nauwelijks te bereiken en als je telefoneert krijg je een indier aan de lijn die ongelofelijk slecht Engels spreekt en het uiteindelijk ook niet oplost.

    Gelukkig zijn er prepaid kaarten die offline en online te koop zijn, als we allemaal Click en Buy moesten gebruiken dan zou iTunes nooit zo populair geworden zijn 😛

  23. Het is inderdaad een *****, heb namelijk honderden andere negatieve ervaringen gelezen. Ik heb NOG NOOIT een positieve recensie of ervaring gelezen. NOG NOOIT!!!

    Ik vind eigenlijk dat elk artikel over ClickandBuy of over Apple ID betaalmiddelen een waarschuwing over ClickandBuy moet bevatten (een link is niet duidelijk genoeg, daar klikt driekwart niet op). Overigens is dat artikel 3 jaar oud en het enige voorbeeld dat ik ken van een positieve ervaring met ClickandBuy. Misschien beter om niet naar te linken dus, aangezien het beetje service dat er destijds schijnbaar was, nu niet meer bestaat.

    Ik gebruik het momenteel ook helaas omdat Apple ons hiertoe dwingt door geen gelijke alternatieven (bv. Paypal) te bieden (maar Paypal wel in de VS hoor! zucht). Prepaid is geen 1-op-1 vervanging van zo’n service en creditcards zijn een ander soort betaalmiddel dan ClickandBuy. Laat staan iDEAL en dergelijke betrouwbare services.

  24. Ook nooit problemen gehad. Ik lees wel dat je blijkbaar een maandlimiet kan instellen. Dat is wel handig, eens uitzoeken.

  25. Heb nooit problemen gehad. Ook geen boete. Geld terug gekregen van hun omdat ik een verkeerde app had gekocht. Prima servivce. Binnnen 1 dag alles geregeld!

  26. Click&Buy is NIET aan te raden!
    Ik gebruik zelf gewoon iTunes giftcards of itunescode.nl

  27. Die 15 euro vond ik zo erg niet eens. Wat ik wel heel erg vond was dat ze direct je account blokkeren, en je na het betalen van die boete bijna een week je account niet kan gebruiken. Geen updates, geen gratis apps, niets. En dat omdat een betaling van 0,79 cent fout ging. Dat is belachelijk. Kosten ok, maar blijf van m’n iTunes account af!

  28. Ik heb het ook maar uitgezet in m’n iTunes. Na deze verhalen vertrouw ik het niet meer.

  29. Gebruik al 4 jaar C&B en heb nog nooit problemen gehad. Snap wel dat andere met dit soort problemen ee geen fan van zijn.

  30. C&B is zeeeeeer traag met terugbetalen van foutief afgeschreven bedragen. Wel vond ik hun klantenservice snel, duidelijk en beleefd reageren op onze mails. Jammer dat de daad bij het woord voegen hopeloos laat gebeurt.

  31. Wat een zielig geklaag hier, de Click and Buy transacties zijn gratis, zal toch ergens aan verdient moeten worden, dat gebeurt door het buiten bundel zitten, geen geld op de rekening, dan krijg je administratiekosten, maar dat is je eigen schuld!!! Ook fictieve afboekingen liggen meestal aan de gebruikers: niet zorgvuldig omgaan met Apple ID, CAB voert alleen opdrachten uit voor Apple, dus als er iets niet besteld is via je Apple rekening dan moet je bij Apple zijn niet CAB!!!

  32. NOOOOOIT meer dat zijn maffiosi die mensen geld laten betalen voor niet gekochte apps met belachelijke praktijken die in Nederland verboden zijn. 3 verhogingen in een week van 0,79 naar 95 euro, vervolgens een incassobureau op je afsturen die zelf ook wel weten dat dit niet kan en dus ook niet volhardend ( kunnen ) zijn. Absoluut onbereikbaar via telefoon met allerlei internationale telefoonnummers die een bandje hebben. ECHT ongelofelijk slecht bedrijf en weet het gebeurd zomaar opeens, ik heb er 1,5 jaar zeer tevreden gebruik van gemaakt maar als je googled vindt je honderden gelijke verhalen het zijn echt Mafiosi dus NIET DOEN het kost kapitalen en enorm veel moeite om dit onrecht weer ongedaan te krijgen.

  33. Wat raar dat er zo veel dingen is fout gegaan bij anderen.. Ik mag wel zegen dat ik een 5 jaar lange tevreden gebruiker ben met clickandbuy. Zonder hun moest ik een opwardeerkaart kopen voor een klein aankoop bij iTunes.

  34. C&B zijn vuile oplichters!
    160€ aan in-app aankopen berekend.. Apple heeft het tegoed teruggestort, maar het blijven derderijks praktijken!
    (en zo te lezen zeker niet het enige slachtoffer)
    Onbegrijpelijk hoe iTunes hiermee in zee kan gaan!!!!

  35. Na al die negatieve verhalen hier boven: ik gebruik c&b sinds mijn iphone 3, altijd betalingen goed in gaten gehouden en nooit is er teveel afgeschreven. Wel zorgwekkend: een keer iets gekocht zonder dat er iets werd afgeschreven.
    Ook keer probleem gehad ivm limiet bedrag: prima support, ze namen alle tijd en keken in logs netjes mee wat ik deed. Oplossing vonden ze echter niet, die heb ik uiteindelijk zelf gevonden.
    Maar, goede reminder: ff budget terug zetten

  36. Ik ben ook sinds de iPhone 3 een tevreden gebruiker van clicknbuy geweest. En Clicknbuy verdient heus wel wat aan deze service via Apple.

    Nogmaals, het probleem zit hem echt niet in die 15 euro, al vind ik die wel wat hoog.
    Het probleem waardoor ik direct met clicknbuy wilde stoppen was dat ze gelijk mijn account blokkeerde bij een mislukte betaling van 0,79 cent. Geen waarschuwing niks, ze proberen het daarna nog eens, en dan zie je dus dat het je opeens 15 euro meer heeft gekost. Dan denk je dat ze omdat de betaling is gebeurd je account automatisch gedeblokkeerd wordt?
    Nee, je moet zelf naar Apple mailen dat je geblokkeerd bent..
    Zonder je apple ID kan je niks meer kopen. Geen gratis apps, geen app van de week, geen app gemist.
    Als je na een aanmaning of waarschuwing niet betaald, groot gelijk, maar blijf van je klauwen van mn itunes account af als je bij 2e poging wel je 0,79 cent + 15 euro hebt kunnen opstrijken!

  37. Die 15 euro vond ik zo erg niet eens. Wat ik wel heel erg vond was dat ze direct je account blokkeren, en je na het betalen van die boete bijna een week je account niet kan gebruiken. Geen updates, geen gratis apps, niets. En dat omdat een betaling van 0,79 cent fout ging. Dat is belachelijk. Kosten ok, maar blijf van m’n iTunes account af!

  38. Die 15 euro vond ik zo erg niet eens. Wat ik wel heel erg vond was dat ze direct je account blokkeren, en je na het betalen van die boete bijna een week je account niet kan gebruiken. Geen updates, geen gratis apps, niets. En dat omdat een betaling van 0,79 cent fout ging. Dat is belachelijk. Kosten ok,

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.