Reacties voor: Beste Koop: officiële iPhone-app van de Consumentenbond

De Consumentenbond heeft een app genaamd Beste Koop uitgebracht. Hiermee vergelijk je productprijzen met elkaar, bekijk je specs en lees je als lid van de Bond het oordeel zelf. Ben je dit niet, dan kun je 79 cent per maand betalen
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 22 reacties

  1. Een beetje jammer van die betaalmuur, en dan gelijk een erg dure. Zo begint de Cb steeds meer te lijken op de bedrijven en organisaties die ze normaal gesproken kritisch bekijken.

    Gelukkig ben ik wel lid.

  2. Gewoon tweakersnet gebruiken, is gratis en alle electronica is er te vinden, incl laagste prijs, revieuws etc etc. hier zijn de gebruikers aan het wordt en niet een organisatie die bv jaren lang Philips ondersteund heeft. Hun testen zijn veel al zeer oppervlakkig en discutabel.

    ohhja vergeet hun slogun: we zijn er voor de consumenten tegen een prijs van 0,79 euro per rubriek. bah

  3. App is nog zeer beknopt en errug jammer dat je voor de beoordelingen moet betalen. Er zijn gelukkig genoeg niet betaalde beoordelingssites!

  4. de info blijkt bepaalt niet gratis
    snel weer weg met deze onzin app.

  5. Je bedoelt dat blad waarbij ze de spulletjes van de fabrikant opgestuurd krijgen en mogen houden om zo een subjectief verslag erover te schrijven? Dit club toch?

    Dan is het zijn geld niet waard.

  6. Het is een superapp, een mooie extra, voor leden van de consumentenbond.
    Voor de testresultaten moet je op hun website ook gewoon lid zijn. Zou toch krom zijn om dat via deze app wel gratis te maken? Dat zou niet eerlijk naar de leden toe zijn.
    De app is super handig, inderdaad alle test resultaten bij de hand.

  7. wat is dat toch met mensen die nooit ergens voor iets willen betalen? :s

  8. €0,79 per rubriek is nog tot daar aan toe (hoewel er wel 10 rubrieken zijn dus dan heb je het wel over bijna 8 euro) maar het ontgrendelen voor 7 dagen is belachelijk, maak daar dan een (half) jaar van of liever nog onbeperkt.

  9. Te duur op deze manier…. Voor een prijs had ik hem gepakt… Maar niet zo

  10. Sinds de Consumentenbond de iPhone 4s direct na aankondinging besprak op basis van een halve google check en vol interne tegenspraak, ben ik ervan overtuigd dat de Consumentenbond zichzelf nog minder serieus neemt dan ik haar neem.

  11. Testresultaten bestaan meestal alleen maar uit een opsomming van de specs….heb jaren geleden mijn abo bij de Cb opgezegd vanwege deze non-info

  12. Dat is nog steeds de club die een product een hoge score geeft omdat er een gebruiksaanwijzing in het Nederlands bij zit. Pfff

  13. ‘t is lastig te beoordelen hoe dat met alle vergelijkings-sites werkt. Overal moeten kosten terugverdiend worden. Dus waar iets gratis is, moet iets anders achter zitten. Hoe onafhankelijk is een gratis site? Als de Consumentenbond ook maar 1 keer zou laten merken niet onafhankelijk te zijn, kunnen ze het wel vergeten. Vooralsnog ga ik er van uit dat hun informatie onafhankelijk is.

  14. Origineel geplaatst door robb
    Dat is nog steeds de club die een product een hoge score geeft omdat er een gebruiksaanwijzing in het Nederlands bij zit. Pfff

    Ik snap niet dat mensen deze club nog serieus nemen.

  15. Hmmm, afgekraakt door de voor niks generatie, dan moet die welhaast serieus zijn en niet betaald door de leveranciers.
    Voor niets gaat de zon op, een serieuze test in samenwerking met de duitse bond kost al gauw 40000 euro. (Bron jaarverslag CB) Gelukkig is de duitse bond groter en betaald een groter gedeelte.

  16. Origineel geplaatst door ingrid
    Je bedoelt dat blad waarbij ze de spulletjes van de fabrikant opgestuurd krijgen en mogen houden om zo een subjectief verslag erover te schrijven? Dit club toch?Dan is het zijn geld niet waard.

    Ingrid, je bent niet goed geïnformeerd. Als oud-werknemer van de CB kan ik zeggen dat dit – mogelijke uitzonderlijke uitzonderingen daargelaten (snelheid bij een Aldi-aanbieding, maar wel gewoon gekocht!) – niet het geval is. De goederen worden door inkopers bij winkels in het hele land ingekocht. Als je iets beweerd zou het fijn zijn als het wel klopt… 😉

  17. Origineel geplaatst door robb
    Dat is nog steeds de club die een product een hoge score geeft omdat er een gebruiksaanwijzing in het Nederlands bij zit. Pfff

    Waar komt dit rare idee toch vandaan? Hoe dan ook: het is klinkklare onzin, maar het is moeilijk om je tegen dit soort ononderbouwde uitspraken te verdedigen.

    Mark Friederichs
    Hoofdredacteur Consumentengids

  18. @Gonny van der Zwaag: Om gebruik te maken van de volledige app zonder lid te worden kost dit je €700 per jaar.
    Is er geen alternatief? Ik zag in de reacties Tweakers al voorbij komen (€700 goedkoper).

  19. €700 dan heb je wel zoveel behoefte aan revieuws/testen voor de aankoop van produkten dat die €700 er wel vanaf kan…….;-0

  20. Origineel geplaatst door Gert
    Sinds de Consumentenbond de iPhone 4s direct na aankondinging besprak op basis van een halve google check en vol interne tegenspraak, ben ik ervan overtuigd dat de Consumentenbond zichzelf nog minder serieus neemt dan ik haar neem.

    Dat was inderdaad een bedroevend slecht stukje. Vooral omdat hij uitkwam op het moment dat veel mensen de 4s voor het eerst in handen hadden en meteen konden zien dat sommige beweringen niet kloppen. Gezien wat er geboden wordt en de alternatieven op internet heb ik mijn lidmaatschap opgezegd. Die rechtsbijstand heb ik ook via mijn verzekering dus daar hoeft het ook al niet voor. De app laat ik dan ook langs me heen gaan.

  21. Wanneer komt kieskeurig.nl eens met een goede app?

  22. @OudCB: Klopt, de Consumentenbond is een van de meest nette organisaties als het gaat om aannemen van giften. Andere journalisten weten dat ook. Voor buitenstaanders zoals Ingrid is dat misschien moeilijk te bevatten.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.