Reacties voor: Augmented reality op iPhone maakt tijdschriftreclame interessanter

AXA heeft in België een reclamecampagne, waarbij ze met augmented reality op de iPhone een extra dimensie geven aan een printreclame.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 15 reacties

  1. Wauw! Creatieve reclame. Wil hem graag uitproberen. In welk tijdschrift staat die advertentie?

  2. stond in het laatste nieuws ook en de humo ook dacht ik. Alsinds 1 van de 2 en was de versie van 2 weken terug maar waarschijnlijk doen ze dit nu nog altijd.

  3. je legt gewoon je iphone erop? Je zult toch wel naar een website moeten gaan of iets downloaden lijkt me?

  4. http://www.axa.be/iphone

    Het is helaas iets minder spectaculair dan je denkt, omdat ik me af vroeg hoe de iPhone dat filmpje af moest gaan spelen (foto van advertentie? streepjescode?) heb ik de advertentie wat beter gelezen: je moet eerst naar bovenstaande link surfen, dan gaat het filmpje draaien. Wel erg creatief, niet erg technisch hoogstaand. Ik zou het ook geen augmented reality noemen, want er wordt geen enkele ‘reality’ gebruikt…

  5. Echt heel leuk idee alleen werkt het niet zo simpel door alleen je iPhone op de plek neer te leggen. Je moet namelijk in je browser de url intypen die op de lege plek in de advertentie staat. Jammer dat dat niet met bijvoorbeeld een codescanner werkt… maar desondanks erg leuk idee!!

  6. Is dit wel AR…
    Volgens mij staat er namelijk gewoon in het Frans dat je naar de site moet gaan en dan speelt het filmpje af. Wij waren gisteren ook helemaal enthousiast en dat viel wel ff tegen 🙁

    Tik de url http://www.axa.be/iphone maar eens in. Kun je deze zogenaamde AR ook krijgen als je m voor de Yes legt 😉

  7. Patricia Paay komt VANDAAG 06/10/10 met een blad in de winkel

    ik geloof dat ze dit daar ook toepassen

    kan je t direct proberen 😉

  8. @Gonny van der Zwaag: Mijn wereld wordt elke avond verrijkt met tv-series en NOS nieuws op tv. Is dat dan ook augmented reality? 😉

  9. @Gonny van der Zwaag: Echte AR is ook real-time interactief. Dit filmpje is dat niet

  10. Als ik naar http://www.axa.be/iphone surf krijg ik (na een keuze te hebben gemaakt tussen nl of fr.) een Flash-pagina te zien !

  11. Weet iemand of de pagina ook ergens als hi-res of als pdf kunnen worden gedownload? Ben voor onderzoek wat cases aan het verzamelen.

  12. Dit is geen augmented reality.
    Anders kan je alle films augmented reality gaan noemen waar een beetje CGI in zit.

    Een zeer belangrijk onderdeel van augmented reality is namelijk dat het Real-time moet zijn.
    Je hebt wel gelijk dat het niet door een camera gezien hoeft te worden. De sporten op tv hebben ook AR zoals voetbal waar je van te voren altijd een clublogo op het veld ziet verschijnen en dan weg gaat.

    Kortom , opsomming van wikipedia:
    – reëel en virtueel combineert
    – real-time interactief is
    – in drie dimensies functioneert

    De advertentie voldoet niet aan real-time , het is allemaal achteraf erin gemonteerd.

  13. de titel is niet echt toepasselijke maar het is een mooie en originele reclame met inzet van een smartphone…alleen jammer hoe de conversie tot stand moet komen er zijn betere manieren maar dr is een trigger naar de lezer…

  14. Maar als je kijkt naar het aantal reacties bij de apps van VGZ, OHRA en Interpolis krijg je niet de indruk dat de gebruikers er echt warm voor lopen

    Die vergelijking is natuurlijk niet helemaal terecht. Verzekeraars hebben met een veel beperktere groep gebruikers te maken. Namelijk het deel van hun klanten die een iPhone hebben. Dat is anders dan bij een iPhone App die voor iedereen in zijn volledigheid bruikbaar is.

    Voor de Schadehulp applicatie van Interpolis zien we wel degelijk een succes. We zien regelmatig gebruik, een stabiel aantal downloads en iedere maand een aantal schademeldingen binnen komen.

    Tim van Letht
    Interpolis

  15. @Elles – Augmented reality houdt volgens mij in dat de werkelijkheid wordt aangevuld/verrijkt met extra mediacontent. Dat is hier het geval: je hebt een tastbare printadvertentie (de realiteit) en het filmpje verrijkt dat door van de advertentie een bewegend geheel te maken (de AR-content). Het is voorzover ik weet niet zo, dat je bij AR altijd door de camera van je smartphone moet te kijken om met behulp van markers iets grappigs te zien.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.