iPhone-gebruikers bij Telfort al dagenlang zonder internet

01 augustus 2008, 13:26 · Gonny van der Zwaag

telfortSinds dinsdagochtend werkt het GPRS-netwerk van Telfort niet meer goed bij klanten met een iPhone. De servicedesk onderkent het probleem, maar een oplossing lijkt nog niet in zicht. Er is maandag blijkbaar iets in het netwerk van Telfort gewijzigd, waardoor de iPhone wel een IP-adres krijgt, maar geen DNS-servers. Het lijkt er op dat de iPhone deze DNS-servers via de APN ophaalt, terwijl andere telefoons dit waarschijnlijk via het DHCP-protocol doen. Dat laatste is echter niet zeker. Het resultaat is dat iPhone-gebruikers op het Telfort-netwerk al bijna 4 dagen zonder internet zitten.

Het probleem treft elke Telfort-gebruiker met een iPhone. De klantenservice van Telfort legt de schuld van de problemen bij de gebruiker en weigert door te verbinden met de technische dienst. Dat heeft op korte termijn ook weinig zin, omdat de technische dienst een verwerkingstijd hanteert van 5 dagen.

Het zure is dat Telfort op de website adverteert met de tekst: “Jouw iPhone en onze SIM-only 500″. Op ons forum is er al een uitgebreide discussie hierover: Telfort GPRS-probleem.

Dank aan de tipgevers Thomas en Nick, die beide een uitgebreide uitleg meestuurden

door Gonny van der Zwaag

Gonny van der Zwaag is oprichter van iCulture en drijvende kracht achter de redactie. Ze is gek op productiviteitsapps en apps waarmee je fit kunt worden.

Gerelateerde berichten

31 reacties

  • Sander
    6 years

    hmm das minder, gelukkig ben ik volgende week van ze af. Dekking in mij huis was niet best.
    Voor de rest prima netwerk hoor. Alleen de helpdesk en backoffice is zo gaar als ik weet niet wat.

    Antwoord Quote

  • Nick
    6 years

    Niet deze Nick die getipt heeft, maar ik weet wel dat ik niet binnekort een Vodafone abo neem :p

    Antwoord Quote

  • Paz
    6 years

    Vandaar… Ik had op een of ander manier pas internet nadat ik nu.nl had geladen. Een andere site eerst werkte vaak niet. Tlefort heeft sinds de overname door KPN steeds vaker problemen en dan kunnen we ook geen gebruik maken van de KPN hotspots. Tijd voor een T-mobile abbo met internet EN hotspots.

    Antwoord Quote

  • miel
    6 years

    Telfort sucks big time… alle droeftoeters weg daar! Ga je lekker over op een andere drama aanbieder… Zou toch wat zijn als je een operator zou beginnen waar het goedkoop was om te bellen, smsen en mobiel internetten…

    Ik ga een telecom provider beginnen….

    Antwoord Quote

  • Iq
    6 years

    Vrij arrogante opstelling van Telfort. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt. Ben zelf ook getroffen en vraag me af wanneer er kan worden gesproken van een “wanprestatie” van Telfort. Vier dagen vind ik namelijk al vrij lang. Zeker zonder enige vorm van communicatie van Telfort.
    Dat geeft namelijk een valide reden om op zeggen; hopelijk kan je in z’n geval wel je eigen nummer meenemen.

    Antwoord Quote

  • Ik had verwacht dat alle Telfort-abonnees op 14 juli wel hun abonnement hadden opgezegd. Maar blijkbaar zitten er nog een paar.

    Antwoord Quote

  • 6 years

    zo te zien is telgort niet de enige telco die upscrewt

    Antwoord Quote

  • juriaan
    6 years

    Dit probleem hebben ze een jaar of 2 geleden ook al eens gehad. Toen werke het internet bij iedereen behalve WM gebruikers. Een oplossing heeft toen weken geduurt. Oook wel telefonie toen een probleem. (alleen WM telefeens).

    Is belen nu ook een probleem?

    ps mij is het toen na 2weken gelukt kosteloos vroegtijdig mijn overeenkomst te ontbinden op wanprestatie. Wel eerst moeten drijgen met de geschillencommissie telecommunicatie.

    Antwoord Quote

  • Maarten
    6 years

    juriaan:

    bellen is nu geen probleem. Ik wacht nog even af tot dinsdag en kijk dan wat ik voor stappen zal ondernemen. Feit blijft dat ik nergens anders goedkoper bel dan bij telfort:

    500 belminuten 18,95
    90 smsjes 2 euro
    en 7 euro per maand onbeperkt data.

    Ik ben benieuwd wie hier onder gaat..

    Antwoord Quote

  • AppleFreak
    6 years

    Zo en STEMMEN MAAR… Hier wat artikelen waarop wij allen kunnen stemmen… Telfort wil vast niet dat iedereen weet, dat zij de iPhone gebruikers een oor aan naaien!!

    STEM HIER

    Telfort Naait klanten iPhone op Nujij.nl

    Telfort Naait klanten Iphone op eKudos.nl

    Kom mensen STEMMEN!! dit kan Telfort niet maken!

    Antwoord Quote

  • 6 years

    Bedankt voor dit nieuws. Ik ben ook telfortklant en het is me idd opgevallen dat GPRS niet meer werkt….

    Antwoord Quote

  • BaSsDruM
    6 years

    @Maarten: Dat is een beetje het ‘probleem’ ja:
    * Ik heb exact dezelfde sim only bundel als jij, en inderdaad, als ik dat bij t-mobile (slecht bereik) of KPN wil, ben ik minimaal 20 tot 30 euro per maand meer kwijt.
    * Als ik, omdat er een wanprestatie wordt geleverd, wegga, zit ik met nummerportering. Dit duurt altijd even, en ik vraag me af of Telfort dan nog wel zo vriendelijk mee wil werken aan die portering. Als ondernemer is het vervelend dat ik onderweg/bij klanten mijn email niet kan lezen & beantwoorden, maar dat ik een aantal dagen via gsm onbereikbaar ben, of nog erger zelfs, mijn nummer veranderd cq verdwijnt, is ondenkbaar.

    Antwoord Quote

  • Harry
    6 years

    @AppleFreak: dan wel even de GOEDE link achterlaten om te stemmen he:
    Telfort Naait klanten iPhone op Nujij.nl

    Antwoord Quote

  • R.J. van Kuppeveld
    6 years

    als het een DNS server probleem is, kun je deze dan niet hard in je telefoon zetten?

    Antwoord Quote

  • alger
    6 years

    Om 13:30 uur Telfort gebeld, probleem voorgelegd. Kreeg te horen dat het aan mijn iPhone ligt. Sorry, maar hier kunnen wij niets aan doen. Ik was de zoveelste die belde met een iPhone. Nu las ik pas jullie artikel via wifi thuis. Ben blij dat het niet aan mijn iPhone ligt.

    Antwoord Quote

  • Bacillus
    6 years

    “Kreeg te horen dat het aan mijn iPhone ligt.”
    Over het algemeen heb je meer licht gestoorde figuren die in Helpdesks werken, dan gestoorde iPhones. Wat denkt deze vogel wel, dat mensen de hele dag met hun vingers in hun iPhone zitten te grutten ? Dat ding wordt zo gemaakt, en je hebt het er maar mee te doen.
    Dit in schrille tegenstelling tot rotte operators, die kan je snel vervangen door betere.

    Antwoord Quote

  • alger
    6 years

    @Bacillus,

    Heb net dit artikel naar Telfort gestuurd met de vraag om een reactie.

    Antwoord Quote

  • Pascal
    6 years

    ik dacht dat het alleen aan mij lag had bijna me iPhone gerestored.

    Jammer dat ik me abbo niet kon opzeggen anders zat ik op vakantie zonder telefoon gelukkig nog 2 maanden en dan ben ik weg bij Telfort :D die overname was een grote fout van Telfort sinsdien alleen maar problemen.

    Antwoord Quote

  • Daan Franken
    6 years

    Dekkingsgebied is geloof ik (helaas) irrelevant. Ik heb in Groningen ook al de hele week geen gprs.
    Ik kan niet precies zeggen wanneer het begonnen is.

    iPhone 8GB, eerste generatie
    Firmware 2.0 (maar daarmee ook geen problemen tot begin vorige week)
    Alle APN-instellingen geprobeerd
    surf&mail unlim. abon.

    Aan de Telfort-technici: we duimen allemaal voor jullie! En Telfort in het algemeen: merk op hoeveel mensen in dit forum iets in de trant van: “Ik was heel tevreden met Telfort, maar nu…” zeggen. Zoveel positieve uitspraken vind je niet vaak op internetfora, vooral niet in een klachten-thread. Stel je klanten aub niet teleur met zo’n beledigende “we ondersteunen de iPhone niet”.

    Antwoord Quote

  • Bart
    6 years

    Ben vandaag naar de Telfort shop in Vlaardingen geweest en hun erkende de problemen met de Iphone. Ze hebben gebeld met de “technische afdeling van Telfort”en die zei dat de problemen hopelijk begin volgende week zijn opgelost!

    Wanneer je een telfort surf en mail abbo hebt maak dan een melding, zo kan je een deel van de surf en mail kosten terug krijgen waneer het probleem bij telfort ligt!!

    Antwoord Quote

  • Sjaak
    6 years

    Ik heb succesvol opgezegd per 14/7 bij Telfort en geswitched naar Thee-meubel en nog geen seconde spijt gehad.

    Ben BLIJ dat ik weg ben bij die tent. Het (KPN) netwerk is natuurlijk prima, maar data netwerk is echt niet geweldig. ‘Service’ is bij Telfort ook iets wat niet bestaat.

    Nummer portering is natuurlijk ook een drama, maar dat is bij iedere provider zo heb ik begrepen.

    Antwoord Quote

  • 6 years

    Wat een stelletje prutsers daar bij Telfort. Ze wijzigen zomaar instellingen waardoor het niet meer werkt vandaag ook nog gebeld met Telfort ja we weten er van maar kunnen niet zeggen wanneer het is opgelost nog 24 uur en dan is het een wanprestatie en dan kan je opzeggen zonder verdere kosten

    Antwoord Quote

  • MB
    6 years

    Ik maak al sinds januari gebruik van de iphone met dataverkeer van Telfort, prima gewerkt. Vreemd dat het nu in 1x niet meer kan. Sinds de lancering van de 3G.
    Telfort klantenservice, tegenwoordig 0.30 cent p/min, kan mij hier niet in helpen, het enige dat ze kunnen zeggen is dat de instellingen goed staan, dus ik heb aan de instellingen van mijn telefoon gezeten, aldus klantenservice medewerker.
    Klantenservice kan niet helpen met de instellingen, gezien er zoveel mobiele telefoontjes zijn.
    Enige is om naar de Telfort winkel te gaan, als ik daar niet de telefoon heb gekocht wordt dat ook lastig zegt de medewerker. EN NU?? geen idee zegt de medewerker.
    Waarschijnlijk komt gprs netwerk van Telfort niet meer terug op de iphone?

    Antwoord Quote

  • Chrizzz
    6 years

    Zie voor een oplossing:

    http://www.iphoneclub.nl/forum/f18/iphone-internet/f21/gprs-edge-umts-hsdpa-wi-fi/17729-telfort-gprs-probleem-11.html

    Kan de DNS niet in de PWNAGE stappen preconfigureerd worden?’

    Ik werk trouwens bij Telfort. En we zijn er druk mee bezig. Lastig is wel dat we weinig iPhone expertise hebben.

    Antwoord Quote

  • Rogier
    6 years

    Telfort-abonnees kunnen weer internetten met de Iphone 3G.
    Bleek een DNS probleempje :-)

    Telfort geeft aan: “We ondersteunen de telefoon niet officieel dus hadden niet direct door dat er wat mis was”, verklaart een woordvoerster van Telfort de lange reperatietijd. Inmiddels is het probleem verholpen en kunnen abonnees weer gebruik maken van GPRS en UMTS”

    Bron Telegraaf.nl

    Antwoord Quote

  • Sportivo
    5 years

    Ik kan nog steeds niet op internet op mijn iphone 3G met versie 2.1 en Telfort.
    Kan iemand mij gewoon echt even goed helpen. Want ik weet niet wat ik moet doen. In mickey mouse taal graag, want ik ben niet zo technisch.
    niks werkt, heb alles geprobeerd via mijn instellingen.

    Antwoord Quote

  • Avdweetering
    5 years

    Hallo allemaal,

    Ik heb vandaag mijn iPhone 3G besteld maar ook met een telfort abonnement. Is er iemand die wel helemaal tevreden is met Telfort op de iPhone? Ik lees nu de meest vreselijke dingen, niet erg geruststellend gezien je toch wel een aardig tijdje aan zo’n abonnement vast zit..

    Graag reacties,

    Groetjes ! Amy

    Antwoord Quote

  • Bart
    5 years

    Bij werkt alles goed en ik gebruik ook Telfort! Wees maar niet bang, heb slechts 1 keer zonder internet gezeten door een storing verder nooit problemen!

    Antwoord Quote

  • Avdweetering
    5 years

    @Bart:

    Hartstikke bedankt voor je reactie ! Ik kan niet wachten tot ik em eindelijk in mijn handen heb ;)

    Groetjes !

    Antwoord Quote

  • 5 years

    Telfort lapt de wet consumenten koop en garantie aan zijn laars
    een klacht over een defecte Samsung telefoon met 2 jaar fabrieksgarantie wordt na 1 1/2 afgedaan met wij geven 1 jaar garantie je moet bij Samsung zijn In verschillende mailtjes heb ik op de wet consumenten koop en garantie gewezen. Men heeft er maling aan.

    Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Hopelijk blijven er na de economische crisis alleen nog serieuze en eerlijke bedrijven over. Jammer voor al de goedwillende medewerkers bij Telfort. Maar ik mag hopen dat ze het niet gaan redden.

    Antwoord Quote

  • Bart
    5 years

    Ik weet niet wat dit bericht hier doet…. Zelf altijd goede ervaring met telfort gehad.

    Tip voor mart de haan:

    Ricom Repairs in Schiedam is een Nokia Service Point, Nokia Premium Point en Samsung Premium Point. Hier kan je langs gaan met je defecte telefoon en wordt hij gefixt terwijl je staat te wachten!! Als het binnen de garantie valt is het nog gratis ook:) factuur waar je telefoon op staat meenemen!

    Antwoord Quote

Comments are closed.