Twitterrific 6.0 stapt over naar maandbetalingen

Twitterrific is vernieuwd. De al jarenlang bestaande Twitter-app heeft in versie 6.0 allerlei handige vernieuwingen gekregen. Zo staan afbeeldingen voortaan volledig in je tijdlijn en kun je grappige animaties van Giphy toevoegen. De app bestaat al bijna zo lang als de App Store bestaat, sinds 2008.

Het is eigenlijk een wonder dat er nog steeds vernieuwing op het gebied van Twitter-apps plaatsvindt. Sinds Twitter is overgestapt op een nieuw betaalmodel is het voor ontwikkelaars lastiger geworden om nieuwe functies te ontwikkelen. Toch durft Iconfactory, maker van Twitterrific het aan, maar kiest daarbij wel voor een nieuw betaalmodel op basis van maandbetalingen. Versie 6.0 laat je ook meer dingen aanpassen.

Nieuwe Twitterrific 6.0 functies

Twitterrific 6.0 laat je gif-plaatjes toevoegen via Giphy, bevat verschillende nieuwe icoontjes en thema’s, laat je makkelijker een preview van toegevoegde bijlagen zien en toont media voortaan volledig in je tijdlijn, waarbij ze automatisch gaan afspelen. Dit kun je uiteraard ook weer uitschakelen.

De nieuwe thema’s heten onder andere Swan, Raven, Puffin, Parakee, Falcon, Dove, Blackbird en Akikiki. Ze zien er net iets strakker uit met betere lettertypes, afgeronde panelen en andere kleine design-aanpassingen. Je krijgt de keuze uit drie nieuwe appiconen en vijf nieuwe thema’s, bovenop de al bestaande opties.

Twitterrific 6.0

Meer quote-tweet-mogelijkheden
Twitter voegde onlangs een nieuw formaat toe voor quote-tweets met media. Als je een quote-tweet doet kun je nu dus ook een gifje of foto erbij zetten. Dat is nu ook in Twitterrific mogelijk. In Tweetbot kan het overigens ook.

Nu vraag je je misschien af: wat gaat dat grapje kosten? Nou, helemaal niets. Je kunt de app inclusief alle functies gewoon blijven gebruiken. Er verschijnen wel advertenties bovenaan je tijdlijn en je krijgt ook regelmatig herinneringen om abonnee te worden. Wil je daar vanaf dan betaal je iets meer dan 1 euro per maand of een tientje per jaar. Je kunt het ook in één keer afkopen voor iets meer dan dertig euro. Voorheen stonden er ook advertenties in de app, maar die kon je voor zes euro afkopen. Dat is dus nog een verschil met de huidige dertig euro. Maar van de andere kant: het ligt niet zozeer aan de appmakers, maar aan de nieuwe tarieven van Twitter om de API’s te mogen gebruiken.

Reacties: 19 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.