Reacties voor: T-Mobile verbiedt reserveringen voor iPhone 4 (update)

T-Mobile heeft winkels nogmaals erop gewezen dat het aanleggen van reserveringslijsten niet is toegestaan. Veel kopers konden daarom vandaag niet meer reserveren.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 82 reacties

  1. Leuk, bedankt voor het vermelden van mijn naam, is een leuke bijzaak:)

    Maar:
    Voorzover wij weten blijven de gemaakte reserveringen een week staan, maar ook dat kan per shop verschillend zijn.
    Houd dit in dat de iphone 4 binnen een week verschijnt?

  2. Of dat je Elke week weer opnieuw bevestiging moet geven dat je op de lijst wil blijven staan ??

    Zou niet erg handig zijn ..

  3. @Daan: ik denk dat het betekent dat je een week de tijd krijgt om aan te betalen, voordat je reservering wordt geannuleerd.

  4. en wat gebeurd er met de mensen die gister dus een reservering hebben gedaan en dus 50e hebben betaald?

  5. Het is ook een belachelijk luxe probleem dit reserveren van een iPhone.

    De normale gang van zaken lijkt mij dat je een voorinschrijving opent on-line ruim op tijd zodat je weet of je bv 5000 of 10000 expl moet bestellen bij de fabriek als leverantier.

    Met de iPhone maakt dat gewoon niet uit, al bestellen ze er 300.000 ze zijn toch op zodra de inschrijving begint.

    Ik vind het wel belachelijk lang duren voor je kan bestellen.
    Waarom wachten ze tot een week voor de lancering voordat je kan bestellen, dat is toch waardeloos.
    Open die online inschrijving zodat je ieder geval je iPhone kan bestellen, dan hebben we dat ieder geval geregeld en kunnen we gaan discusseren over de leverdatum. : }

  6. Of het betekent dat je je iPhone maximaal een week na release af moet halen.Maar ja, als je hem al reserveert doe je dat toch zeker wel. (Zou klote zijn van je aanbetaling als je ‘t niet deed natuurlijk)

  7. Net bij t-mobile shop in de boogaard in rijswijk ook tehoren gekregen dat er geen lijsten meer worden aangemaakt. Bij de BelCompany in de Boogaard wel op een lijst gezet. Maar het zal mij benieuwen of ze de iphone 4 een beetje op tijd kunnen gaan leveren. Eigenlijk verwacht ik van t-mobile een berichtje of ik een iphone 4 wil hebben. Ben al lang klant en de 3GS hebben ze wel proberen aan te smeren :-).

  8. Kom op. Dit is het derde jaar op rij dat ze de iPhone verkopen. Ze weten dat de toeloop enorm is. Ze weten dat hun naam niet al te goed is. Je kan dan toch juist beter compleet 100% duidelijk zijn? Nu kunnen je meest trouwe klanten een beetje in de zinderende hitte alle winkels af om vervolgens eigenlijk alsnog in de rij te kunnen staan.

    Gewoon duidelijk zijn: hoeveel zijn er per winkel, wanneer zijn ze er, hoe laat, hoe duur. En dan wie het eerst komt, het eerst maalt. Mensen willen niet teleurgesteld worden en om de een of andere reden ligt het kopen van een iPhone nogal gevoelig. Ik kan gelukkig nog effe wachten, met m’n 3gs.

  9. ik ben dat onduidelijke gedoe van Appel en Tmobile wel redelijk zat. Geef nau voor 1 keer eens duidelijke informatie over leverdata en prijzen en dan is iedereen gelukkig en voorkom je dit soort onzin.

  10. Ik ga er van uit dat de mensen wiens abonnement met een originele 3G afloopt (morgen dus) een aanbod zullen krijgen om te verlengen met 4G, zou wel heel dom zijn van T-Mobile als ze die email niet onmiddelijk zouden versturen, maar ik neem aan dat de marketings afdeling daar dat zelf ook begrijpt, toch?
    Toch?

  11. Dit leverde vandaag al lekkere taferelen op bij de T-Mobile in Enschede. Voor niets naartoe gereisd, wat een teleurstelling :S en een treinkaartje voor niets.
    Als ik meer duidelijkheid had gehad had ik me die reis door de hitte bespaard.
    Shame on T-Mobile. Erg vervelend. Kom je je 50 euro als een mak lammetje brengen, wordt je arrogant afgescheept; “Nee kan niet meer, geen discussie mogelijk over wat je er van vind”.
    Het heeft mij wel aan het denken gezet over T-Mobile als provider. Je zal maar een klacht hebben, wordt je dan ook zo behandeld?

  12. Origineel geplaatst door joopieej
    Kom op. Dit is het derde jaar op rij dat ze de iPhone verkopen. Ze weten dat de toeloop enorm is. Ze weten dat hun naam niet al te goed is. Je kan dan toch juist beter compleet 100% duidelijk zijn? Nu kunnen je meest trouwe klanten een beetje in de zinderende hitte alle winkels af om vervolgens eigenlijk alsnog in de rij te kunnen staan.Gewoon duidelijk zijn: hoeveel zijn er per winkel, wanneer zijn ze er, hoe laat, hoe duur. En dan wie het eerst komt, het eerst maalt. Mensen willen niet teleurgesteld worden en om de een of andere reden ligt het kopen van een iPhone nogal gevoelig. Ik kan gelukkig nog effe wachten, met m’n 3gs.

    Ach de marketing afdeling van TM krijgt zowaar een orgasme als ze overal op de dag van de release een rij voor de winkel krijgen!
    Ze hebben dat liever dan trouwe abonnee’s die al 2 jaar lopen met hun 3G die al willen verlengen en zo dus kunnen behouden!

    Origineel geplaatst door Pete
    Ik ga er van uit dat de mensen wiens abonnement met een originele 3G afloopt (morgen dus) een aanbod zullen krijgen om te verlengen met 4G, zou wel heel dom zijn van T-Mobile als ze die email niet onmiddelijk zouden versturen, maar ik neem aan dat de marketings afdeling daar dat zelf ook begrijpt, toch? Toch?

    Ze zouden veel kunnen leren van de marketing machine van apple 😉

  13. p.s. Gisteren werd mij via de T-Mobile klanten service verteld dat het om landelijk beleid ging en het niet om een handvol winkels ging die zich niet aan de regels hielden.
    Dus dubbele teleurstelling.

    (edit knop werkt niet)

  14. @sasf:

    De klantenservice van tmobile is me altijd wel goed bevallen eigenlijk.

  15. Gisteren een aanbetaling van 50 euro gedaan. Ze regelen maar dat ik ‘m op de releasedag gewoon op kan halen, anders hadden ze mijn aanbetaling en reservering niet op moeten nemen!

  16. @jesse:

    Bel Company en Phonehouse kunnen mooi lijstjes aanmaken, maar T-Mobile zal toch echt voorrang krijgen via de officiële toeleveringskanalen.

  17. Origineel geplaatst door sasf
    Dit leverde vandaag al lekkere taferelen op bij de T-Mobile in Enschede. Voor niets naartoe gereisd, wat een teleurstelling :S en een treinkaartje voor niets. Als ik meer duidelijkheid had gehad had ik me die reis door de hitte bespaard. Shame on T-Mobile. Erg vervelend. Kom je je 50 euro als een mak lammetje brengen, wordt je arrogant afgescheept; “Nee kan niet meer, geen discussie mogelijk over wat je er van vind”. Het heeft mij wel aan het denken gezet over T-Mobile als provider. Je zal maar een klacht hebben, wordt je dan ook zo behandeld?

    Ik heb gisteren gewoon een reservering gedaan in Enschede hoor!

  18. Dan is het in Groot Britannië en Frankrijk beter geregeld. Ik heb mijn iPhone 4 online besteld.

  19. Origineel geplaatst door Theo
    ik ben dat onduidelijke gedoe van Appel en Tmobile wel redelijk zat. Geef nau voor 1 keer eens duidelijke informatie over leverdata en prijzen en dan is iedereen gelukkig en voorkom je dit soort onzin.

    ik begrijp ook niet dat zo’n grote organisatie als T-mobile zo on professioneel kan omgaan met de release van een nieuwe gsm!

  20. Ik heb de klantenservice even gebeld, en daar zeiden ze dat als je nu al betaald hebt voor de reservering dat het wel officieel is etc. 😉

  21. @jelle:
    Het gaat ook over vandaag, niet over gisteren.

  22. Origineel geplaatst door Bram Vos
    Ik heb de klantenservice even gebeld, en daar zeiden ze dat als je nu al betaald hebt voor de reservering dat het wel officieel is etc.

    Zeiden ze net bij de TM shop overigens ook.
    Heb net een oud collega gesproken die er werkt en die meldde dat ze donderdag de landelijke melding kregen dat ze het zo mochten gaan doen!
    Gisteren avond is deze ingetrokken!

  23. Origineel geplaatst door sasf
    @jelle: Het gaat ook over vandaag, niet over gisteren.

    Excuses, niet goed gelezen!

  24. @sasf: Wat een gehannes allemaal… T mobile heeft op geen enkele manier aangegeven dat er ingeschreven kon worden op de iphone 4 of dat je hem zou kunnen reserveren. Gisteren werd ineens duidelijk dat sommige winkels het wel deden en andere niet! Lijkt mij dan duidelijk dat dit dus niet de bedoeling is van die winkels….. Ga dan niet zeuren als je naar een winkel bent geweest en je van een koude kermis thuis komt! Gewoon afwachten. Zowel Tmobile als Apple hebben nog geen concrete datum afgegeven voor de lancering. Dus waarom met zn allen gaan zeuren over hoe slecht de communicatie van apple en tmobile is! Waarschijnlijk weten ze het zelf ook gewoon nog niet en moeten wij (de consument) gewoon geduld hebben!! Iedereen weet hoe het ging met de afgelopen lanceringen van de iphones met tmobile…. Dus wees gewaarschuwd. Niet ook dit jaar weer gaan zeuren over hoe slecht het allemaal is geregeld. So be it……. Maak dan het besluit om geen iphone meer te nemen, Tmobile is op dit moment de enige die hem gaat verkopen dus accepteer et feit dat het niet gaat zoals de meeste van jullie het liever zelf hadden gezien.

  25. Origineel geplaatst door jelle
    Gisteren een aanbetaling van 50 euro gedaan. Ze regelen maar dat ik ‘m op de releasedag gewoon op kan halen, anders hadden ze mijn aanbetaling en reservering niet op moeten nemen!

    helemaal gelijk. en als ze die belofte niet nakomen eis ik schadevergoeding en bel ik desnoods nog de politie ofzo voor op.
    Ik heb gereserveerd als een van de eerste in amelo, en mocht hem ophalen wanneer ik wou. dus ze houden hem maar mooi vast voor me.

  26. Origineel geplaatst door borgqueenx
    Origineel geplaatst door jelleGisteren een aanbetaling van 50 euro gedaan. Ze regelen maar dat ik ‘m op de releasedag gewoon op kan halen, anders hadden ze mijn aanbetaling en reservering niet op moeten nemen!helemaal gelijk. en als ze die belofte niet nakomen eis ik schadevergoeding en bel ik desnoods nog de politie ofzo voor op. Ik heb gereserveerd als een van de eerste in amelo, en mocht hem ophalen wanneer ik wou. dus ze houden hem maar mooi vast voor me.

    Wat een opwinding, om niks.. ze zouden ons heus niet oplichten.

  27. Ik ben er een dag niet en opeens worden er allemaal reserveringen gemaakt. Ik ga wel gewoon in de rij staan.

    Ik vraag mij af of ik op de leveringsdatum nu nog aan een toestel kan komen, hopelijk hebben ze hier in Tilburg niet al hun launch toestellen al op een reserveringlijst staan

  28. Origineel geplaatst door Bram Vos
    Origineel geplaatst door borgqueenxOrigineel geplaatst door jelleGisteren een aanbetaling van 50 euro gedaan. Ze regelen maar dat ik ‘m op de releasedag gewoon op kan halen, anders hadden ze mijn aanbetaling en reservering niet op moeten nemen!helemaal gelijk. en als ze die belofte niet nakomen eis ik schadevergoeding en bel ik desnoods nog de politie ofzo voor op. Ik heb gereserveerd als een van de eerste in amelo, en mocht hem ophalen wanneer ik wou. dus ze houden hem maar mooi vast voor me. Wat een opwinding, om niks.. ze zouden ons heus niet oplichten.

    ik mocht mijn 50 euro direct terug krijgen als ik bonnetje liet zien. nu hoor ik van een andere medewerker dat je 4,50 opeens moet betalen. En dat ik verschillende dingen hoor dat je perse binnen 7 dagen je iphone moet ophalen anders geven ze hem weg is ook niet tegen mij gezegt.
    Dat is dus gewoon liegen wat ze tegen me doen.

  29. Krijg er langzamerhand een beetje de schijt aan. Kl#te t mobile. Wanneer worden de mensen eens wakker en boycotten ze die kl#te provider niet. Ik ben bijna in staat om volle bak voor vrij toestel te betalen en dan lekker te vodafonen.

  30. Origineel geplaatst door MrRedHead
    Origineel geplaatst door Theoik ben dat onduidelijke gedoe van Appel en Tmobile wel redelijk zat. Geef nau voor 1 keer eens duidelijke informatie over leverdata en prijzen en dan is iedereen gelukkig en voorkom je dit soort onzin.ik begrijp ook niet dat zo’n grote organisatie als T-mobile zo on professioneel kan omgaan met de release van een nieuwe gsm!

    Idd, jammer dat Apple met dit bedrijf in zee gegaan is 🙁

  31. Typisch T-Mobile! Veel beloftes en niets kunnen waarmaken!. Ben blij als mijn contract verloopt

  32. Origineel geplaatst door shapezzz
    Origineel geplaatst door MrRedHeadOrigineel geplaatst door Theoik ben dat onduidelijke gedoe van Appel en Tmobile wel redelijk zat. Geef nau voor 1 keer eens duidelijke informatie over leverdata en prijzen en dan is iedereen gelukkig en voorkom je dit soort onzin.ik begrijp ook niet dat zo’n grote organisatie als T-mobile zo on professioneel kan omgaan met de release van een nieuwe gsm!Idd, jammer dat Apple met dit bedrijf in zee gegaan is

    Ja, want Apple maar wachten met de iPhone op t-mobile gaaaaaaaaaaaaaap

  33. Wat moet je nou in godsnaam met een provider als T-Mobile, dat begrijp ik niet. Ga lekker een toestel halen in BE en neem een sim-only van KPN of Vodafone. Geloof me, je bent beter af.

  34. Origineel geplaatst door borgqueenx
    Origineel geplaatst door Bram VosOrigineel geplaatst door borgqueenxOrigineel geplaatst door jelleGisteren een aanbetaling van 50 euro gedaan. Ze regelen maar dat ik ‘m op de releasedag gewoon op kan halen, anders hadden ze mijn aanbetaling en reservering niet op moeten nemen!helemaal gelijk. en als ze die belofte niet nakomen eis ik schadevergoeding en bel ik desnoods nog de politie ofzo voor op. Ik heb gereserveerd als een van de eerste in amelo, en mocht hem ophalen wanneer ik wou. dus ze houden hem maar mooi vast voor me. Wat een opwinding, om niks.. ze zouden ons heus niet oplichten.ik mocht mijn 50 euro direct terug krijgen als ik bonnetje liet zien. nu hoor ik van een andere medewerker dat je 4,50 opeens moet betalen. En dat ik verschillende dingen hoor dat je perse binnen 7 dagen je iphone moet ophalen anders geven ze hem weg is ook niet tegen mij gezegt.Dat is dus gewoon liegen wat ze tegen me doen.

    O naja bij mij stond het in de brief dat je dan administratiekosten moet betalen -_- het was iig duidelijk dat de actie snel opgezet was lol.. Naja ik ben benieuwd wat er gebeurd met de mensen die het WEL al betaald hebben zoals ik. Mij maakt het niet uit of ze hem vasthouden of niet, ik haal m toch meteen op..:P

  35. vandaag in tmobile shop in assen geweest en hier gevraagd.
    hier werd mij idd aangegeven dat het niet meer mogelijk en dat ze zelf ook weer op verdere instructie’s wachten.
    ze gaf aan dat ze gister de hele dag gewoon resevering gedaan hebben voor mensen die dit wouden.

  36. Wij hebben met ons bedrijf tientalle abbo’s lopen van Tmobile. Met flinke maandelijkse rekeningen.
    Diverse Iphone’s met i500 en i1000 abbo’s.
    Zodra de iphone 4 beschikbaar is, zullen we toch direct in aanmerking komen voor de iphone 4 toestellen.

    Ik vind het belachelijk dat je een voorkeurspositie af kunt kopen met 50 euro. Bestellijsten ??? Wat zijn dat voor mallafide praktijken.

    Klant is koning !! Heb je veel besteed en betaal je trouw dan heb je recht op voorkeur !

    Heb je van die boys die alleen maar zeiken over Tmobile, alles afkeuren en dan de trein pakken om met 50 euro de boel in te dekken en de reservering af te kopen!?

    Kappen met die onzin

  37. T-mobile is blijkbaar niet beter dan mobistar…

  38. Ik snap het wel, zonder reserveringen gaan de mensen zo vroeg mogelijk voor de winkel staan en daar is dan “heel toevallig” de pers bij. De rest snappen jullie zelf wel 🙂

  39. ik ben t mobiel ook behoorlijk zat. Naast dit gedoe, ook nog steeds last van slecht ontvangst (jaha zelfs in Rotterdam). abbo verloopt in september, en zit er heeeeeel hard aan te denken een sim lock vrije 4 te kopen en kpn of vodafone….

    sukkels, dit is echt een kans in hun leven en ze verklooien het gewoon….

  40. @jelle:

    Jij weet niet waar jij staat op die lijst. T-Mobile krijgt van Apple een x-aantal telefoons geleverd. Dan moet T-Mobile die gaan verdelen. Aangezien T-Mobile haar eigen winkels heeft en daarnaast ook nog moet leveren aan shops als Belcompany, de APR’s en ketens als de MediaMarkt zul je begrijpen dat per vestiging een handjevol telefoons gereserveerd moeten worden. De rest gaat gewoon op volgorde van binnenkomst.
    Op mijn werk kregen we van T-Mobile meen ik een stuk of 6 iPhones bij de release. En daarna een hele tijd niks…

    Apple weet heel erg goed hoe de demand is. Als ze Nederland zouden overspoelen met iPhones zodat er niemand meer in de rij hoeft te staan dan is het buzz-vlammetje al snel uitgedoofd. En mensen die Apple al langer volgen weten dat dit heel belangrijk is voor een merk als Apple.
    Ze flikken het iedere keer weer. Met iPods, met iPads en met iPhones. Iedere keer weer klaagt heel internet steen en been over leveringen en vanalles wat. En iedere keer weer trekken alle klagers hun portemonnee om zo’n leuk speeltje van Apple te kopen.
    Ze lachen zich daar een breuk om jullie in Cupertino. Volledig terecht.

  41. Tuurlijk wil ik een iPhone4, en mijn abootje loopt begin augustus af. Maar haast? De eerste zijn? Ik vind het ook prima als ik ‘m pas oktober heb.

  42. echt weer nederland…..Overal word er netjes aangekondig waneer de Iphone aan komt of je wel of niet kan reseveren of hij los of met abbo te verkrijgen is… maar nee nederland moet weer moeilijk doen….. althans T-mobile tot nu toe..

    Heb hem nu gelukkig ergens anders besteld en heb hem hier de 29 ste.. F**** T-Mobile 😀

    Just my 2 cents 😀 😀 😀 😀 😀

  43. Ik blijf het een vaag verhaal vinden dat dit een ‘niet-gecoördineerde’ aktie van enkele T-Shops zou zijn.

    Ik geloof echt niet dat winkelpersoneel door heel Nederland op eigen houtje een reserveer-aktie begint, een ‘standaard’ brief met allerlei info en de naam van de Directeur Direct Sales & Retail (Pieter Verbrugghe) eronder produceert. Dit lijkt toch echt op een door het hoofdkantoor georganiseerde aktie.

    Daar komt ook nog eens bij dat de kassabon die ik bij het reserveren van drie iPhone 4’s kreeg duidelijk product/artikelnummers vermeldt. De ‘reserveringsdienst’ is dus een ‘artikel’ in het (centrale) kassasysteem van de T-Shops.

    Wat de reden van het stoppen van de inschrijfaktie is, kun je alleen maar gissen.

    Ik wacht het allemaal rustig af. Eerst maar eens het WK winnen 🙂

  44. Ik wordt echt moe van T-mobile en hun verkoop trucjes.
    ik hoop echt dat er nog deze week een bericht de wereld in gaat dat KPN, Hi, Vodafone whatever hem ook vanaf eind juli gaat verkopen. ik stap dan direct over morgen loopt mn contract af (ja ik was zelfs bij de nachtlaunch! in rotterdam)

    eigenlijk valt het me vies tegen dat t-mobile me niet eens heeft gecontacteerd of ik interesse heb in de Iphone4 dat hebben ze 3 maanden geleden wel geprobeerd met de 3gs waarbij mij overigens werd verzekerd dat er dit jaar geen nieuwe iphone kwam!

    wat is nou de moeilijkheid je hebt al een slechte naam vanwege het huidige bagger netwerk. zorg dan in ieder geval dat je je klanten wel juist kan informeren. dit helpt dus TOTAAL niet

  45. jullie moeten gewoon een leren geduld te hebben tot de release data bekend zijn.

    nu maak je je alleen maar druk om iets waarvan je niet zeker weet hoe het zal gaan.

    als de release data bekend is dan weet je ook de prijs en hoe je hem kan bestellen.

    de echte fans gaan in de rij liggen om er een te bemachtigen en de luiaards reserveren er één (of twee) op verschillende plekken en halen hem later op of krijgen hem thuis gestuurd.

  46. Ik vind het maar vaag hoor, Pieter Verbrugghe (Directeur Direct Sales & Retail) staat zelfs onderaan die brief?!!!! Waarom zou die actie dan opeens tot een halt geroepen worden door het Hoofdkantoor?? Dan doe je het als (afdeling)directeur het toch niet goed hoor…

  47. Als ik niet op vakantie was ging ik om 12 uur snachts in de rij staan.

  48. Ook ik ben naar Frankrijk (Lille) gereden om mijn iPhone op te halen. Al die problemen. Het zal wel mee vallen. Dacht ik…… Inmiddels kan ik niet anders zeggen dat dit de slechtste iPhone is die ik ooit gekocht heb. Op locaties waar mijn oude 3GS geen problemen heb, heb ik niet eens ontvangst! Ik heb ze naast elkaar liggen, de oude volop signaal de nieuwe geen netwerk. Met exact de zelfde instellingen gaat de batterij zeker niet langer mee, ik denk zelfs korter. Voor al die mensen die net als ik veel moeite doen om er 1 te kopen. Wacht op de update, het kan best een heel mooi toestel zijn, als je er niet gewoon mee kunt bellen en emailen!

  49. T-Mobile weet precies hoeveel telefoons er gisteren gereserveerd zijn, want alles is in de computer ingevoerd en de formulieren zijn in een ringband gestopt. Heb het zelf gezien en zo ging het 2 jaar geleden ook. Als ik me niet vergis heb ik twee jaar geleden ook 50,- aanbetaald en hem netjes gekregen.

    Ze zullen wel meer reserveringen binnen hebben dan ze de eerste weken van Apple geleverd krijgen. Daarom zijn ze gestopt. Ze kunnen er toch niet meer uitleveren. En dan hebben ze van honderden klanten € 50,- en ze kunnen niks leveren.

  50. Bij de reservering heb ik een document gekregen dat ik VERZEKERD ben van de levering van 1 iPhone! Kan niet eenzijdig worden teruggetrokken. Alleen op basis van onvoldoende kredietwaardigheid kan T-Mobile de levering weigeren. Dat zullen ze moeten nakomen! We leven toch niet in een bananrepubliek?

  51. Denkt iedereen nou echt dat kpn of vodafone of welke provider dan ook het beter zou doen. Lees wat meer op internet etc…. In amreika, belgie en engeland etc. hoor je precies dezelfde klachten als wij hebben. Het is gewoon een heel gewild produkt en het is nooit mogelijk om iedereen in eens keer te voorzien.

    En ja er werken genoeg idioten in winkels die het zelf verzinnen om een reserve lijstje te beginnen. Ieder kassa systeem heeft een knop voor aanbetalingen en producten (zoals hier de iphone 4) staat al met code enal in het systeem.. Ze weten immers dat ie komt en dat hoord bij de standaard voor bereiding.

    Laten we ophouden met zeiken en gewoon wachten en dan genieten……. En anders bestel er 1 in engeland of frankrijk en sluit een simonly bij een provider naar keuze af!!

  52. @Martijn: Lees 1 keer wat ik zeg; klantenservice gebeld -> het was landelijk beleid

  53. Wat is dit nu weer.
    Ik het aan 3 medewerkers in t-mobile winkels op andere tijdstippen nagevraagd of het kon. Elke medewerker gaf aan dat het offcieel vanuit het hoofdkantoor is toegestaan en dan het bij elke winkel mogelijk is. En nu is het opeens weer niet zo. Lekker zooitje ongeregeld daar. Dan krijg je volgende week zeker te horen je bent je €50 euro kwijt.

  54. Wat me opvalt is dat er gereserveerd wordt zonder dat er prijzen bekend zijn.

  55. Origineel geplaatst door borgqueenx
    Origineel geplaatst door jelleGisteren een aanbetaling van 50 euro gedaan. Ze regelen maar dat ik ‘m op de releasedag gewoon op kan halen, anders hadden ze mijn aanbetaling en reservering niet op moeten nemen!helemaal gelijk. en als ze die belofte niet nakomen eis ik schadevergoeding en bel ik desnoods nog de politie ofzo voor op.Ik heb gereserveerd als een van de eerste in amelo, en mocht hem ophalen wanneer ik wou. dus ze houden hem maar mooi vast voor me.

    Ha ha… alsof de politie hiervoor komt… Dit is dan een civiele zaak en moet je oplossen via de rechter !haha
    De politie ziet je al komen !

  56. Zucht! De mensen die die 50 euro hebben betaald krijgen hem echt wel! Alleen nu zal de voorraad wel op zijn en kappen ze het even weer af! Maak je niet zo druk mensen! Geniet van het weer en wacht ff af!

  57. Origineel geplaatst door Daejji
    Zucht! De mensen die die 50 euro hebben betaald krijgen hem echt wel! Alleen nu zal de voorraad wel op zijn en kappen ze het even weer af! Maak je niet zo druk mensen! Geniet van het weer en wacht ff af!

    Geniet van het weer? momenteel onweert het bij ons xD

    Maar ik ga maandag wel weer even langs bij de tmobile shop want daar hebben meerdere mensen bevestigd dan mensen met 50 euro aanbetaling eerder een iphone krijgen. En ze vertelde dat de iphone 4 in augustus pas komt 🙁

  58. Origineel geplaatst door sasf
    Aan dat verzoek om meer duidelijkheid is nog geen gehoor gegeven. Je bent als koper daarom voorlopig nog afhankelijk van de verkoper die je treft.

    t-(not)mobile geeft al sinds de invoering van de eerste iPhone desinformatie aan haar bestaande klanten, aan potentiele klanten en webfora . . . what else is news?

  59. Lieve beste mensen, haal toch een simlockvrij toestel uit Belgie, Engeland of Frankrijk. Samen met een Vodafone-simonly met internet veel goedkoper en een veeeeeel beter netwerk. Trap toch niet weer in die valkuil van T-mobile.

  60. En gebruik je fantasie, ik sta bij drie verschillende winkels in mijn omgeving op de reserveringslijst,zo had ik de laatste keer ook de 3G om 9:15 al binnen,dag van release.
    Maar nogmaals, ik wacht met spanning op het knalaanbod dat T-Mobile gaat doen, omdat mijn abonnement morgen afloopt….;-)

  61. Ik denk dat er geen lijstjes mogen worden gemaakt omdat het nog niet zeker is dat TMobile mag gaan verkopen.

  62. Mensen…waar maken we ons druk om? Wacht gewoon af, wanneer er meer info komt via t-mobile!!!

    Spookverhalen in de wereld brengen werkt niet. Iedereen raakt daar mede door het weer verward van!

  63. Origineel geplaatst door Hart
    Wij hebben met ons bedrijf tientalle abbo’s lopen van Tmobile. Met flinke maandelijkse rekeningen. Diverse Iphone’s met i500 en i1000 abbo’s. Zodra de iphone 4 beschikbaar is, zullen we toch direct in aanmerking komen voor de iphone 4 toestellen.Ik vind het belachelijk dat je een voorkeurspositie af kunt kopen met 50 euro. Bestellijsten ??? Wat zijn dat voor mallafide praktijken.Klant is koning !! Heb je veel besteed en betaal je trouw dan heb je recht op voorkeur !Heb je van die boys die alleen maar zeiken over Tmobile, alles afkeuren en dan de trein pakken om met 50 euro de boel in te dekken en de reservering af te kopen!?Kappen met die onzin

    Zo zo…jij vindt dat je recht hebt op een voorkeursbehandeling omdat het bedrijf contracten heeft lopen met T-Mobile en het plebs dat diverse winkels afloopt om er een te reserveren geen zekerheid (voorkeur) mag krijgen. Moet je hier dan wel op zo’n site rondhangen als je bij de in-crowd hoort? 🙂

  64. Origineel geplaatst door Ivan
    Wij hebben

    Zeker is dat zeker!

  65. @Steve:

    Dus als ik meer premie betaal voor de zorgverzekering, heb ik meer recht op een donororgaan? Terwijl ik onder aan de lijst sta? En iemand die bovenaan staat en minder betaald, niet?

    Dit is maar even een voorbeeld…

    Wacht de berichten van tmobile af…

  66. Excuus…voor hart!

  67. Origineel geplaatst door Benjamin
    Krijg er langzamerhand een beetje de schijt aan. Kl#te t mobile. Wanneer worden de mensen eens wakker en boycotten ze die kl#te provider niet. Ik ben bijna in staat om volle bak voor vrij toestel te betalen en dan lekker te vodafonen.

    Als er 1 provider bagger is, is het wel Vodafone.

    T-mobile sucks, maar de meeste andere providers zijn echt niet veel beter.

  68. Heb ik me enkele weken geleden aangemeld voor de nieuwsbrief, check 2x p/dag de website en bel ik ook nog 1x p/week naar klantenservice en moet ik nu nota bene via iPhoneclub lezen dat er ingeschreven kan worden bij de TM shops voor 50 euries!!!!!! Wat een *******streek. Sinds ik niet meer in de stad woon, kom ik bijna nooit meer bij een shop dus hoe had ik dit kunnen weten????? Wat zijn dit voor amateur acties????

  69. Origineel geplaatst door Ivan
    Ik denk dat er geen lijstjes mogen worden gemaakt omdat het nog niet zeker is dat TMobile mag gaan verkopen.

    Dan denk jij totaal fout!

  70. Origineel geplaatst door nikki
    @Steve:Dus als ik meer premie betaal voor de zorgverzekering, heb ik meer recht op een donororgaan? Terwijl ik onder aan de lijst sta? En iemand die bovenaan staat en minder betaald, niet?Dit is maar even een voorbeeld…Wacht de berichten van tmobile af…

    Je vergelijking klopt niet. Mensen die nu al gereserveerd hebben staan (na aanbetaling) boven aan de lijst. Niemand betaalt hier meer of minder, alleen eerder. Principe gaat ook op bij een donor orgaan. Wie boven aan de lijst staat word als eerste geholpen. Wel zo eerlijk lijkt mij…

  71. Ik had vannacht gedroomd dag ik de iPhone 4 kreeg met een verleging bij de Media Markt hahah. Best jammer toen ik wakker werd:(

  72. Origineel geplaatst door Coelers
    Ik had vannacht gedroomd dag ik de iPhone 4 kreeg met een verleging bij de Media Markt hahah. Best jammer toen ik wakker werd:(

    Ik droomde toch echt dat Nederland de 1-0 maakte…

    Na al dit gedoe ben ik blij dat ik toch weer een sim-vrije iPhone in de UK heb gekocht. Met mijn vodafone sim only werkt alles als een klokje! Geen gedoe met t mobile.

  73. Ik hoorde in de winkel in tilburg dat er leveringsproblemen zijn en dat de Iphone niet op tijd zal aankomen. Kan ook t emaken hebben dat ze eerst de antenne problemen willen oplossen 🙂

  74. @dna75: Hoe doe je het met die adapter ? Engeland heeft toch een andere aansluiting ?

  75. Ik verwacht dat de eerste kopers straks spijt zullen hebben. Het afgelopen jaar heb ik 3 Iphones in handen gehad. 2 gekocht en 1 nieuwe na omruiling ontvangen toen mijn toestel er mee kapte. Ik kan maar 1 ding zeggen: de 2 later ontvangen Iphones werkten veel stabieler en beter dan de eerste Iphone die ik vlak na de release kocht. De laatste Iphone had zelfd een compactere oplader en werd in een kleinere doos geleverd.

    Wat ik zeggen wil: volgens mij zijn e alleen van de 3Gs al meerdere versies op de markt afhankelijk van de productiedatum. Voor mij is het duidelijk dat Apple de latere modellen weer wat aangepast heeft voor een soepelere werking. Dus weet je zeker dat je dan meteen een Iphone uit de eerste productieserie wilt ontvangen?

    Ik zou hem ook graag meteen hebben, maar vermoedelijk leidt dat alleen tot ergernis. Wachten en aanbetalen, maar niets krijgen, storingen in je toestel etc. Het kan best zijn dat een Iphone 4G die je in januari 2011 koopt beter van hardware is dan als je hem straks meteen haalt. En dan zal hij in Januari vast ook goedkoper zijn. Volgend jaar komt dan hopelijk eindelijk het lang verwachtte 64GB model uit.

    Misschien dus maar een keer overslaan, of de hype nu laten passeren en straks gewoon er een bij Vodafone ophalen. In oktober zal de gecreëerde schaarste vast over zijn.

  76. @ucsdcom:

    beetje onzin verhaal met al meer dan een miljoen verkocht, aardige eerste prductieserie, voordat hij hier is al de tigste productieserie, ook wordt dit toestel niet snel goedkoper, verder on topic, reserveer hem gewoon voor nop bij de belcompany, doet vrijwel niemand, ik ben 2e of 3e op de lijst

  77. @Bzb
    Lees dan wat hij zegt over de 3GS.
    (O je bent al onderweg naar de belwinkel)

  78. Nou ja, in de winkel wordt iig gezegd dat je nog steeds bij de reserveringen hoort dus wel gewoon gebeld gaat worden op volgorde van binnenkomst. Das het is niet ineens teniet gedaan of zo.. je moet wel de BON goed bewaren want dat is het enige bewijs dat je 50 euro betaald hebt.

  79. Origineel geplaatst door Theo
    ik ben dat onduidelijke gedoe van Appel en Tmobile wel redelijk zat. Geef nau voor 1 keer eens duidelijke informatie over leverdata en prijzen en dan is iedereen gelukkig en voorkom je dit soort onzin.

    Helemaal mee eens

  80. Ze hebben het daar op z’n zachts gezegd niet helemaal op een rijtje…

    Ik heb T-Mobile gemaild over deze inschrijflijsten op het moment dat hier informatie over verscheen op deze website. Aangezien ik het allemaal wat onduidelijk vond en eigenlijk gewoon hoopte dat ik me bij T-Mobile zelf op een lijst kon zetten 😉

    Werd zojuist gebeld door een medewerkster van de klantenservice (zal haar naam niet noemen) waarbij ze me verteld dat ik het beste naar een T-Mobile shop kan gaan om me daar in te laten schrijven met aanbetaling van 50 euro… Dus ik zeg haar “Ik lees juist net overal dat jullie dat nu verbieden en het dus niet meer mogelijk is?”

    – Ooh daar weet ik niks van… Daar heb ik nog niks van gehoord. Nee dat kunt u echt het beste doen. Want u had uzelf al ingeschreven voor de nieuwsbrief he?

    Juist… Dus toen nog maar even geprobeerd of zij me niet gewoon op zo’n lijst kon zetten, maar dat ging echt niet. En T-Mobile kon me ook niet benaderen op het moment dat ze nieuwe iPhone ging verkopen, dat ging alleen via de T-Mobile winkels.

    Right… Heb maar gezegd dat ik dan voldoende wist en opgehangen. Krijg ik net een mailtje met daarin de volgende zin:

    “Ik vertrouw erop dat u naar uiterste tevredenheid door mij bent geïnformeerd.” (stond er overigens nog 2 x in ook, regel daaronder stond er “Wij vertrouwen…”)

    Dat is echt de eerste keer dat ik iemand dat over zichzelf hoor zeggen…

    De communicatie afdeling daar mag zich toch eens achter de oren beginnen te krabben, dit lijkt echt helemaal nergens op.

  81. Stefano20 die claimt T-Mobile shop medewerker te zijn meldt onderstaande op ‘t IPC forum. Daarnaast wordt indirect geclaimed dat de 1e levering naar de T-Mobile shops in Nederland al is uitverkocht.


    Helaas is het op dit moment niet mogelijk om een officiële pre-order te plaatsen bij T-Mobile. Dit omdat er teveel onduidelijkheid bestond over de prijzen/leveringen.

    Een officiële pre-order/reservering is er een waarbij er 50 euro is aanbetaald. Alle andere mensen die hebben gereserveerd zonder aan te betalen hebben waarschijnlijk 2 opties;

    – Ze worden alsnog door T-Mobile gebeld met het verzoek de 50 euro te voldoen in één van de shops.
    – Klant zal zelf (wanneer pre-orderen weer officieel mogelijk is) naar de winkel gaan om opnieuw te reserveren.

    Zelf gok ik dat er sprake zal zijn van de 2de optie.

    Dus advies suzanne: niet telefonisch gaan pre-orderen maar gewoon naar de winkel rennen/lopen/rijden wanneer dit mogelijk is. Ik zal dit forum op de hoogte houden wanneer het mogelijk is.

  82. @postman: Eigen initiatief, ik heb op die dag de iphone weten te reserveren voor het hier op iphoneclub stond. Hoe? Ik kreeg een dubieus emailtje van t-mobile, vertrouwde het niet omdat er contradicties in stonden ten opzichte van de site waarnaar werd gelinkt op de t-mobile site en heb toen gebeld en kreeg toen van de klantenservice te horen dat er gereserveerd kon worden. Ben toen meteen naar een shop gereden, en was Nr #2. Je kunt wel zielig gaan lopen doen en huilie huilie, maar het ligt echt toch echt aan jezelf. Gewoon beter opletten, zeker bij zo een highly anticipated product. Ogen en oren openhouden en niet als een mak lammetje gaan zitten wachten tot je officieel te horen krijgt dit dat blaaaa blaaaa..

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.