Reacties voor: ‘Studenten met een iPad presteren beter’

De iPad blijkt positieve impact te hebben op de resultaten van studenten. Het blijkt uit een 3 jaar durende studie naar digitale leermiddelen. De iPad creëert bijvoorbeeld nieuwe leermomenten.
Lees het complete artikel → ‘Studenten met een iPad presteren beter’
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 15 reacties

  1. Ik snap wel waarom het zo goed werkt!
    10 uur batterij, geen virussen, geen foutmeldingen, solide, gelijkheid onder studenten, allemaal pages gebruiken met iwork en klaar is kees!
    Uh de leerling 😉

  2. Dus nu ik een iPad heb gaan mijn cijfers omhoog? 😛

    Ik gebruik hem eigenlijk vooral tijdens college om aantekeningen te maken en dingen op te zoeken in slides of op internet.

  3. Waar de Ipad echter niet tegen helpt, is de hardnekkige gewoonte in de media om ‘resultaten uit onderzoek’ op te blazen en te publiceren zonder dat de lezer het onderzoek zelf kan natrekken. Het is in sociaal-wetenschappelijk onderzoek extreem gemakkelijk om conclusies naar je zin te verkrijgen. Daarom dient elk soc.-wet. onderzoek a priori gewantrouwd (dat is een professionele wetenschappelijke houding, geen blinde verdachtmaking) en zou geen journalist ‘resultaten uit onderzoek’ moeten publiceren als hij niet zelf dat onderzoek in handen heeft en er een bronvermelding van geeft.

    Vraagje: hebben een of meer computerfabrikanten deze studie ‘gesteund’, bijvoorbeeld door tablets ter beschikking te stellen?

    De journalist weet het antwoord niet, wedden?

  4. Kan het me heel goed voorstellen
    Ik gebruik ook sinds dit jaar een iPad voor school.
    En ik kan zo veel efficienter werken. Normaal vergat ik huiswerk maar dankzij iStudiez pro is dat niet meer het geval. Door het super handige iBooks kan ik heel gemakkelijk de pdf readers( handboeken ) naast mijn pc houden en hoef ik niet telkens te wisselen tussen schermen op mijn computer dit scheelt echt enorm. Ook kan ik snel emails en andere belangrijke zaken terug halen.

    Voor school is dit apparaat helemaal geweldig
    Ik gebruik trouwens een iPad 1
    En doe een ict sudie

  5. Bullshit dit, sinds ik een ipad heb speel ik alleen maar spelletjes in de les. Een college bijhouden gaat ook lastig op een iPad. Gewoon ouderwets pen en papier werkt het best.

  6. Sinds ik de Ipad en Iphone heb, vergeet ik geen (belangrijke) opdrachten meer. Dat komt omdat ik Istudiezpro gebruik. Als ik alleen met een papieren agenda werk, dan vergeet ik vaak om erin te kijken, waardoor ik deadlines mis.

    Ook in colleges vindt ik de Ipad zeer handig. Even snel iets opzoeken, zonder dat er een laptop op je tafel staat. Mega handig!

    En wat betreft het spelen van spelletjes tijdens de les: daar ben je zelf baas van!

    Al met al vindt ik dat deze electronica (in combinatie met de juiste apps), het schoolleven vergemakkelijkt, maar of het ook zorgt voor hogere cijfers; dat weet ik (nog) niet!

  7. Ik vind het toch echte een grote toegevoegde waarde aan mijn studie;

    Alle boeken heb ik als pdf/ebook in iBooks staan, dat scheelt echt onwijs veel gewicht als je dat elke dag mee moet nemen (lees: een boek van 1500 pagina’s per boek weegt nogal snel wat) x 2 of 3 boeken per dag

    Verder gebruik ik de iPad niet tijdens hoorcollege voor aantekeningen omdat ik dan inderdaad pen en papier lekkerder/sneller vindt.

    Verder reizen studenten veel, en i.c.m. GoodReader op de iPad kan je heel gemakkelijk je tekst markeren in je ebook en er een betekenis/toevoeging bijtypen, vervolgens klik je op: ‘Print Summary’ en je heb een perfect, zelfgemaakt uitreksel, wat weer superhandig is voor je tentames.

    Dan niet te vergeten de agenda functie die erg handig is en ook synct met m’n iPhone. Ga zo maar door!

  8. Sinds dat ik istudiezpro gebruik vergeet ik mijn huiswerk niet meer! Het lijkt wel een of ander promohok hier. Waar is de ouderwetse agenda gebleven?

  9. Origineel geplaatst door Piet Heijn
    Sinds dat ik istudiezpro gebruik vergeet ik mijn huiswerk niet meer! Het lijkt wel een of ander promohok hier. Waar is de ouderwetse agenda gebleven?

    De ouderwetse agenda’s liggen in de dechetterie. 🙂

  10. Mooi om hier wat reacties te lezen van tevreden iPadgebruikers in onderwijs. Het mooie van de iPad in onderwijs blijft, dat het een apparaat is dat helemaal niet voor onderwijs is ontwikkeld. Apple heeft nooit gezegd dat ze met de iPad de bestaande onderwijsvormen wel een overhoop gooien. Nee, het waren gebruikers die de enorme voordelen ontdekten voor het onderwijs en zo hoort het ook.

  11. Wat een onzin, dit bericht. Laten we eerst even op lange termijn wetenschappelijk onderzoek doen en niet na 1,5 jaar zomaar iets roepen…

  12. @Hannes Minkema:
    Het gaat specifiek om de iPad als standaard device, dus met “een of meer computerfabrikanten” suggereer jij dat jij de bron ook niet hebt nagelezen en doe jij hetzelfde als waar jij andere media van beschuldigd, namelijk uitspraken doen over een nieuwsbericht zonder brononderzoek. Anyway, je kunt het uittreksel lezen op http://www.acu.edu/technology/mobilelearning/research/2012-fellows.html

  13. Vraag me alleen nog steeds af welke apps nu het handigst zijn voor op school en wat nu de beste app is om notities te maken.

  14. Ik gebruik mijn iPad steeds meer op school

    Voor notities: anote en pages

    keynote en foto’s voor klein schalige presentatie’s

    Digitale readers, mijn school wil ze niet meer betalen en anders 5 cent per pagina.

    Voor het plannen: wunderlist & istudiez pro.
    Voor Mac, iPhone en iPad.

  15. @Nico:

    Kun je lezen, Nico? Ik stelde een vraag over die ‘een of meer computerfabrikanten’ en deed dus geen bewering.

    Hoe mijn vraag zou impliceren dat ik ‘de bron niet heb nagelezen’ is me een raadsel. En waarom zouden geen andere fabrikanten betrokken kunnen zijn bij een onderzoek naar het nut van van Ipads? Er zijn ook smartboards die kunnen samenwerken met Ipads. Fabrikanten van zulke smartboards zouden heel goed betrokken kunnen zijn of worden in dergelijk onderzoek.

    Dus houd je verdachtmakingen maar liever voor je.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.