‘Studenten met een iPad presteren beter’

De iPad blijkt positieve impact te hebben op de resultaten van studenten. Het blijkt uit een 3 jaar durende studie naar digitale leermiddelen. De iPad creëert bijvoorbeeld nieuwe leermomenten.

ipad-studieDe iPad is het afgelopen jaar definitief in schoollokalen en collegezalen doorgebroken. Scholen en universiteiten experimenteren met tablets of hebben het zelfs al verplicht gesteld. Maar of het allemaal helpt? Het ACU Connected mobiel leren-programma van Abilene Christian University kijkt al drie jaar naar de effectiviteit van het studeren met nieuwe apparaten zoals tablets. Deze week gaan ze de resultaten bekendmaken van een studie naar de iPad. Bovendien is het de start van een nieuw programma, waarbij zeven nieuwe onderzoekers bezig gaan met het bestuderen van de impact van mobiele technologie op het onderwijs.

TUAW kreeg de resultaten alvast in handen en kon ervaren dat de resultaten met de iPad positief zijn. In een studie waarbij één groep studenten notities op de iPad moest maken, bleken zij 25 procent hoger te scoren dan de groep die aantekeningen op papier maakte. Er was ook een apart onderzoeksproject, waarin werd gekeken naar de gebruikspatronen. Daaruit bleek dat de iPad nieuwe ‘leermomenten’ creëert en ervoor zorgt dat studenten hun tijd efficiënter besteden. Tevredenheid is er ook: studenten die een online programma volgden waren voor 95% tevreden over het iPad-gebaseerde cursusmateriaal. Meer resultaten volgen later deze week.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 19 september 2011, 9:16
Categorie Achtergrond

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.