Reacties voor: iPhone-gebruikers met KPN ontvangen melding van verlopen certificaten

Problemen met Visual Voicemail
Sinds vanmorgen ontvangen steeds meer KPN-gebruikers meldingen van verlopen certificaten. Het probleem heeft te maken met Visual Voicemail.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Onderwerpen

Reacties: 15 reacties

  1. Als hem wel geaccepteerd hebt kan ik hem herroepen of kan het geen kwaad?

  2. Slechte zaak om te adviseren dat mensen maar klakkeloos door veiligheidswaarschuwingen moeten klikken. Je zou toch mogen verwachten dat KPN dat soort zaken op orde heeft?!

    Misschien zijn mensen nu sneller geneigd om ook veiligheidswaarschuwingen bij een MITM te negeren.

  3. (Red.) Reactie KPN toegevoegd.

  4. Ik heb al sinds een tijd problemen met Visual Voicemail bij KPN. Berichten komen vaak pas na dagen binnen. Vaak met meerdere tegelijk.Hopelijk pakken ze nu door en fixen ze dat ook meteen.

  5. Heeft dus bij KPN iemand behoorlijk zitten slapen. Je weet toch dat je certificaten vernieuwd moeten worden op de datum die bij afgifte al bekend is.

  6. Nergens last van

  7. Het verlengen van een certificaat kan de besten overkomen. Ook Twitter, Microsoft en LinkedIn hebben die fout wel eens gemaakt. Wij hadden onlangs alle certificaten vervangen maar waren er ook enkele vergeten, dat gaf gelukkig voor onze klanten geen problemen / narigheden, maar voor onszelf wel omdat sommige tools niet meer bereikbaar waren.

    Het enige dat KPN moet doen is even een nieuw certificaat installeren, kwestie van eentje aanvragen en vervangen, dus deze “storing” is vermoedelijk heel snel verholpen.

    Heeft verder niks te maken met eventuele uitbreiding naar andere merken, of functionele problemen.

  8. Certificaat management is dus wel een dingetje bij KPN. Slechte zaak.

  9. Zelfde probleem deed zich vanmorgen voor bij T-Mobile.

  10. Certificaten management is bij elk bedrijf een probleem, trust me 😎

  11. De kpn kneuzen zijn vergeten het certificaat tijdig te vernieuwen. Dat is de enige echte reden. Lang leve grote logge organisaties…

  12. Zal KPN begrijpen dat als je als klant dit soort meldingen krijgt, het eigenlijk hetzelfde betekent dat er in de grote landelijke dagbladen met vette koppen staat dat je bedrijf vanaf nu niet meer te vertrouwen is.

  13. Origineel geplaatst door Johannes
    Ik heb al sinds een tijd problemen met Visual Voicemail bij KPN. Berichten komen vaak pas na dagen binnen. Vaak met meerdere tegelijk.Hopelijk pakken ze nu door en fixen ze dat ook meteen.

    Gelukkig ben ik dus niet de enige!! Sinds een hele tijd al dat de KPN voiceberichten dagen later bij me aankomen. Ik heb nu een redirect ingesteld naar mijn andere nummer zodat ik mijn berichten blijf ontvangen.

  14. KPN is een hopeloze provider. Ook op internetverbindingen met bedrijven kreeg het hele midden- en kleinbedrijf een tijd geleden voortdurend dit soort certificaten. Vervolgens werden Hotmail, Yahoo en andere email niet meer via KPN doorgestuurd. ‘De servers konden dat niet meer aan vanwege de veiligheid’ was de flauwe smoes. Het werd ook niet opgelost. Duizenden MKB bedrijven hebben toen een andere provider moeten nemen. Een hopeloos bedrijf. En nu dit weer op iPhones.

    Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn met een KPN abonnement. Je betaalt per maand 10 tot 15 euro meer voor het zelfde abonnement. Met een trager netwerk. Ik wil nooit meer iets met ze te maken hebben.

    Op m’n iPhone ben ik vanaf het eerste begin altijd bij T-Mobile. Prima service. Doen niet moeilijk en het snelste 4G netwerk. Voor minder geld.

  15. Origineel geplaatst door Macaanzee
    KPN is een hopeloze provider. Ook op internetverbindingen met bedrijven kreeg het hele midden- en kleinbedrijf een tijd geleden voortdurend dit soort certificaten. Vervolgens werden Hotmail, Yahoo en andere email niet meer via KPN doorgestuurd. ‘De servers konden dat niet meer aan vanwege de veiligheid’ was de flauwe smoes. Het werd ook niet opgelost. Duizenden MKB bedrijven hebben toen een andere provider moeten nemen. Een hopeloos bedrijf. En nu dit weer op iPhones.

    Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn met een KPN abonnement. Je betaalt per maand 10 tot 15 euro meer voor het zelfde abonnement. Met een trager netwerk. Ik wil nooit meer iets met ze te maken hebben.

    Op m’n iPhone ben ik vanaf het eerste begin altijd bij T-Mobile. Prima service. Doen niet moeilijk en het snelste 4G netwerk. Voor minder geld.

    Altijd bij T-mobile? Dus je schrijft over ervaringen vanuit een onderbuik gevoel over KPN? Ik heb wel ervaring, T-Mobile heeft een heel goed netwerk inderdaad maar alleen wanneer ik met dat abonnement in het buitenland zat. Binnen NL nergens in de randstad/midden NL ontvangst en elke beller ging gelijk door naar de voicemail. T-mobile kan nog zo goed uit testen komen maar als het in mijn situatie niet doet wat ik verwacht van een provider en dat is bellen, bereikbaar zijn en snel internet; dan blijven er maar twee providers over. Vodafoon en KPN waarbij KPN dan net even wat meer extraatjes bied in een abonnement als Vodafoon.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.