Sommige iPhone 6s-bezitters klagen over spontaan uitvallende toestellen

Gebruikers melden op verschillende fora dat hun iPhone 6s zomaar uit het niets zichzelf compleet uitschakelt. De homeknop zou daarbij erg warm geworden zijn. Ook andere problemen met bijvoorbeeld 3D Touch komen bovendrijven.

De laatste dagen klaagt een aantal iPhone 6s-eigenaren via onder andere het discussieforum van Apple dat hun iPhone op de meest willekeurige momenten zomaar uit zichzelf uitschakelt. Terwijl de iPhone een volle batterij heeft en geen ingewikkelde taken uit hoeft te voeren, valt deze automatisch uit. Hierdoor tasten gebruikers in het duister wat de oorzaak van deze plotselinge shut-down kan zijn.

Homeknop voelt warm aan

De enige manier om het toestel weer aan te zetten, is door de home- en aan/uit-knop tien seconden lang ingedrukt te houden. Gebruikers merken echter dat de homeknop hierbij erg warm aanvoelt, wat wellicht een oorzaak van het probleem kan zijn. Hoewel de meeste klachten afkomstig zijn van iPhone 6s-gebruikers, melden zich ook mensen met hetzelfde probleem bij andere modellen, zoals de iPhone 6. Hierdoor lijkt het meer een softwarefout te zijn dan een probleem met de hardware van de iPhone 6s.

iPhone 6s kleuren naast elkaar.

Wat wel gekoppeld is aan de iPhone 6s, is dat 3D Touch soms niet werkt. Door middel van een stevige druk op een link in Safari, zou er een preview van de link getoond moeten worden, maar gebruikers melden dat dat soms niet werkt. Een harde reset van het toestel lijkt dat op te lossen. Ook de speakers lijken soms voor problemen te zorgen als het volume op maximaal staat.

Belangrijk om je te realiseren is dat er al 13 miljoen stuks van de iPhone 6s zijn verkocht. Als enkele mensen klagen over problemen, valt dat op. Maar het wil niet meteen zeggen dat het gros van de mensen een probleem heeft.

Eerder al problemen met flitser

Gebruikers meldden eerder deze week al op onder andere Reddit dat de flitser op de iPhone 6s niet te gebruiken is, omdat deze oververhit zou zijn terwijl deze niet intensief gebruikt is. Ook het kompas en de gyroscoop zouden problemen geven bij bepaalde apps, zoals Sky Guide: View Stars Night or Day. Het zou in dit geval niet aan de app liggen, maar aan een probleem met het kompas in het toestel.

Bekijk ook

Eerste iPhone 6s-klachten: problemen met de flitser en gyroscoop

Nu miljoenen mensen met de iPhone 6s en iPhone 6s Plus aan de slag kunnen, was het natuurlijk wachten op de eerste klachten. De eerst problemen hebben te maken met de flitser en de gyroscoop in de nieuwe iPhones.

Reacties: 47 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.