Reacties voor: ‘iPad blijft tot 2016 marktleider’

Marktonderzoeksbureau Gartner keek in de glazen bol en zag dat Apple een zonnige toekomst te wachten staat. In 2012 zal Apple bijna 73 miljoen iPads verkopen en het bedrijf blijft zeker tot 2016 marktleider. De wereldwijde tabletmarkt zal dit jaar 118,9 miljoen stuks bedragen, zodat Apple goed is voor 61%. Vergeleken met vorig jaar zal […]
Lees het complete artikel → ‘iPad blijft tot 2016 marktleider’
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 7 reacties

  1. Bijzonder moedige voorspelling. Kan veel gebeuren in 4 jaar. Waar stonden we 4 jaar geleden, hadden ze voorspeld dat er uberhaupt een iPad zou zijn?

  2. Apple heeft een totaal nieuw product op de markt gebracht. Een product waarvan bijna niemand kon voorspellen hoe dit het begrip ‘personal computer’ kon beïnvloeden.
    Laten we het wel hebben, 90% van de tijd heeft gewone gebruiker thuis geen pc nodig (mail,facebook,internet).
    Ook zakelijk heb ik 70% van de tijd geen pc nodig. Ik mail of soms gebruik ik Excel (actielijsten). Als ik me er goed toe zet zou ik 95% zonder kunnen (bv evernote)
    De iPad/tablet zal diep in onze samenleving doordringen. You ain’t seen nothing yet
    Ben je af van de ruimte vretende geluidsmakende pc (behalve als je net als ik een iMac hebt, maar ook die gebruik ik bijna niet meer)
    Zelfs mijn moeder van 83 belde me laatst dat zij een iPad wilt, terwijl zij hiervoor totaal geen interresse voor ook maar iets van pc/internet had. Dat zegt genoeg lijkt me!!!

    Iedereen een smartfoon, iedereen een iPad/tablet

  3. Apple heeft helemaal geen nieuw product op de markt gebracht, maar een nieuw concept op de markt gebracht en dat heeft nog veel beter uitgepakt. Als het alleen om de tablet zou gaan zou het nooit zo’n succes zijn geworden, tablets hadden wij hier al 10 jaar eerder op het werk. Het totaalconcept, dat precies op het juiste moment is uitgebracht (ook geen toeval, ook daar heeft Apple over nagedacht) maakt het tot een succes.

    Ze hebben op allerlei manieren een grote voorsprong opgebouwd, en die valt moeilijk in te halen. Toch zijn er nog velen die nog geen tablet hebben, of weer een nieuwe willen, dus er kan nog veel veranderen. De concurrentie zit niet stil en maakt steeds mooier en betere producten. Maar de meesten hebben nog niet een totaalconcept (appstore, mooi design, juiste techniek op het juiste moment, cool imago gemaakt, marketing, nieuwe ios, etc.etc.etc) als Apple (Apple is bijna een religie geworden voor velen) en daarom kan het nog behoorlijk lang duren voordat Apple eindelijk marktaandeel gaat verliezen en weer met beide benen op de grond komt te staan.

    4 jaar is een lange tijd maar 3 a 4 jaar is wel reëel…

  4. Als je de tabletsvan IBMbedoelt deze waren met Windows en een pennetje. Dit hadden zeveel beter uitgedacht als ze richting de consument gingen denken. En dat is wat Apple deed puur marketing.
    Nu wil Lenovo dit veranderen maar daar zijn ze te laat voor. De nieuwe Ideapad is niet bepaalt een grootsheid.
    Ik denk dat de voorspelling wel goed zit tenzij men met een compleet verfrissend idee komt.

  5. Over 4 jaar is Apple al lang met een ander product bezig en gebeurd met de iPad wat nu met de iPhone gebeurd. Maar zo werkt de innovatie cycle nou eenmaal.

  6. Goh knap om op de hoogte te zijn waar de concurrenten van Apple mee bezig zijn en gaan lanceren in de komende jaren.

  7. Dolphin Massage, Mother’s Day geschenk.
    http://sm1.kr/1KaZ

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.