Reacties voor: Dungelot 2 uit App Store gehaald na klachten over in-app aankopen

De ontwikkelaar van Dungelot 2 heeft de game uit de App Store gehaald, vanwege kritiek op de in-app aankopen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 10 reacties

  1. Toch wel jammer dat deze game vorige week door iCulture zelfs tot game van de week is uitgeroepen. Zou fijn zijn als bij dergelijke reviews ook de in-app factor grondiger meegenomen wordt. Nu werd gezegd dat freemium aanpak spel niet in de weg leek te staan. Er werd zelfs besloten met de voorbarige conclusie dat het spel met of zonder in-app aankopen stond als een huis.

  2. @EOTB: En dat vind ik ook. Dungelot was altijd al pittig en dat is met ingang van deel 2 niet veranderd. De ontwikkelaar had al een afkoopfunctie van de timers in het spel geïntroduceerd en aan alles bleek dat ie voor de release volledig achter het freemium-model stond, ondanks alle vragen die er al over waren. Nu wordt de app na release alsnog bekritiseerd om het model en trekt de ontwikkelaar hem plots snel terug.

    De beoordeling is niet eens uitzonderlijk laag voor een opvolger die freemium introduceert. Real Racing 3 had in de eerste dagen bijvoorbeeld ook een erg lage waardering. Maar dat trok bij: nieuwe gebruikers vonden het een prima game en de app scoort nu een keurige 4 sterren. Ik vind de move om de app terug te halen eerlijk gezegd aanstellerig.

  3. @Bart Breij: Ik ben juist blij dat er ontwikkelaars zijn die (al dan niet noodgedwongen) wél luisteren naar hun klanten en zelfs een gekozen uitmelk freemium pad heroverwegen op basis van reviews en beoordelingen in de app store. En ook hier geldt: voorkomen is nog veel beter dan genezen. Mooist zou zijn als je de keuze hebt om een app volledig af te kopen door een redelijk bedrag (afhankelijk van app, maar voor een app die je intensief gebruikt zou 5 tot 10 euro geen probleem moeten zijn) eenmalig te betalen of een app ‘gratis’ binnen te halen met alle bijhorende ongemakken van dien.

  4. Verdorie had hem direct gedownload en de upgrade gekocht.

  5. Origineel geplaatst door geraaar
    Verdorie had hem direct gedownload en de upgrade gekocht.

    Kunt gewoon apple contacteren en geld terugvragen in dit geval. Apple doet zelden moeilijk hierover (heb ik nog niet meegemaakt in elk geval). Succes!

  6. Origineel geplaatst door EOTB:
    Kunt gewoon apple contacteren en geld terugvragen in dit geval. Apple doet zelden moeilijk hierover (heb ik nog niet meegemaakt in elk geval). Succes!

    dat heb ik al eens geflikt bij een foute aankoop. Ze zeiden toen dat het voor ene keer goed was… Nu wil ik dat ook nog eens doen voor een ander spel. Heb tony hawk pro skater 2 een tijdje geleden gedownloadmaar verder dan een wit scherm geraak ik niet, zowel op iphone als ipad..

  7. Origineel geplaatst door EOTB
    @Bart Breij: Mooist zou zijn als je de keuze hebt om een app volledig af te kopen door een redelijk bedrag (afhankelijk van app, maar voor een app die je intensief gebruikt zou 5 tot 10 euro geen probleem moeten zijn) eenmalig te betalen of een app ‘gratis’ binnen te halen met alle bijhorende ongemakken van dien.

    Ik heb het afgelopen weekend aardig wat uurtjes in Dungelot 2 gestoken, en dit is precies wat dit spel doet. Met een eenmalige in-app aankoop van €3,59 kun je gewoon onbeperkt door blijven spelen. Andere in-app aankopen (runen om door te spelen als je doodgaat, goud om dingen te kopen) zijn vooral een luxe die je in sommige premium-spellen inmiddels ook kunt kopen.

    Die glitches heb ik tot nu toe weinig last van gehad. Er zijn alleen een paar portals in levels die je niet aan kunt tappen.

  8. @geraaar: tja geld steken in apps is nooit goed.maar alle(bijna toch)games zijn zo gemaakt dat je geld er in moet steken

  9. Dit zouden de makers van dungeon keeper ook moeten doen…. Intrekken de game.. Belachelijk hoeveel er nu dmv in app aankopen wordt gevraagd.

  10. Ik blijf rustig verder spelen, nice game. Ben wel benieuwd naar de update.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.