Apple voegt ‘Answers from the community’ toe aan productpagina’s

Apple heeft een nieuwe sectie 'Answers from the Community' toegevoegd aan de website. Je vindt er veelgestelde vragen voordat je iets koopt.

answers from the community
Apple heeft een nieuwe sectie ‘Answers from the community’ toegevoegd aan de productpaginas’ in de Apple Store. Hiermee kun je in één oogopslag vragen en antwoorden van andere klanten zien. Denk bijvoorbeeld aan de vraag: “16GB of 32GB iPhone, welke moet ik kiezen?” en: ‘Is deze hoes geschikt voor de nieuwe iPad?”

De vragen en antwoorden zijn te vinden onder producten als de iPhone, iPad, diverse iPods en de Mac. Je kunt er ook gebruik van maken als je nog zoekende bent. Heb je een product bekeken en heb je nog vragen, dan kun je die stellen aan andere gebruikers. Anderen kunnen antwoorden, op voorwaarde dat ze een Apple ID hebben. De antwoorden moeten kort en to-the-point zijn. Tik je een te lang antwoord in, dan geeft een gekleurd balkje aan dat je te breedsprakig bent. Er zit geen beloning aan vast, als je flink aan het typen gaat als Apple-deskundige.

answers from community

De antwoorden op de vragen worden wel door Apple gecheckt, om te voorkomen dat mensen het systeem saboteren door bijvoorbeeld Android-toestellen aan te bevelen. Het duurt daarom even voordat jouw gegeven antwoorden online komen, tot maximaal één werkdag. De vragen en antwoorden lijken deels afkomstig van de Apple-supportforums. Gezien het feit dat veel vragen die over producten worden gesteld toch al eerder door anderen zijn gesteld, lijkt het een slimme stap van Apple. Het kost nauwelijks geld en ze hoeven zelf minder helpdeskpersoneel in te schakelen.

Voorlopig zijn de vragen en antwoorden alleen te zien in Engelstalige landen (VS, Engeland, Canada, Australië) op de winkelpagina’s. Een voorbeeld is hier te zien.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 19 maart 2012, 21:30
Categorie Apple
Onderwerp apple

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.