Apple-topman biedt excuses aan voor iOS 8-problemen

Apple-topman Greg Joswiak zei "We're very sorry" in een interview, over de fouten die Apple heeft gemaakt met iOS 8.0.1.

joswiak code mobileApple’s vice-president Greg Joswiak was vanavond aanwezig op de Code/Mobile-conferentie, waar hij sprak over de bugs in iOS 8, de Apple Watch en de verkoop van de iPhone 6 Plus. Joswiak begon met een uitleg over zijn rol als vice-president voor iPhone, iPod en iOS productmarketing. Hij is de man die ervoor zorgt dat technische details van nieuwe producten worden vertaald naar mooie verkoopverhalen die consumenten aanspreken.


Wat iOS 8 betreft kreeg Joswiak de vraag wat er mis kon gaan met deze update. Volgens de topman was het niet een fout in de software zelf, maar ging er iets mis bij de manier waarop de software werd gedistribueerd. “Het spijt ons enorm”, zei Joswiak. Het ging vooral om de bugs in iOS 8.0.1 die ervoor zorgden dat mensen met een iPhone 6 (Plus) opeens niet meer konden bellen en merkten dat Touch ID niet meer werkte. De bug kwam vrij snel na het vrijgeven van iOS 8.0.1 boven tafel. Apple trok de update snel weer in en moest gebruikers instructies geven om te downgraden naar iOS 8. De volgende dag kwam gelukkig al iOS 8.0.2 beschikbaar, die de grootste problemen weer oploste (maar waarbij er toch nog een aantal bugs overbleven). Maar het kostte Apple wel wat vertrouwenspunten bij de gebruikers. Volgens Apple waren er 40.000 mensen getroffen.

Over de iPhone 6 en iPhone 6 Plus herhaalde Joswiak opmerkingen die eerder door Tim Cook waren gedaan. Hij beweert niet te weten welk model het meest gewild is, maar benadrukte dat Apple alle toestellen die ze produceren meteen verkopen. Apple’s doel is volgens Joswiak niet om zoveel mogelijk iPhones te verkopen, maar om een zo goed mogelijke ervaring te bieden. Die ervaring liep met iOS 8.0.1 natuurlijk wel een deukje op. Overigens vertelde T-Mobile USA CEO John Legere een avond eerder op dezelfde conferentie dat de iPhone 6 Plus veel beter verkoopt dan gedacht.

Een interessante vraag was, hoe het zit met de prijs van de Apple Watch. Het duurste model zou duizenden dollars kosten, aldus interviewer Walt Mossberg. Joswiak ging daar niet tegen in, maar antwoordde dat een breed aanbod met verschillende prijsniveau’s ervoor gaat zorgen dat iedereen een passende Apple Watch kan vinden. De prettige gebruikerservaring van Apple én het prijskaartje dat bij je past.

Informatie

Laatst bijgewerkt
28 oktober 2014 om 20:46
Onderwerpen
,
Categorie
Apple

Reacties: 49 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.