Apple vernieuwt website voor Android-overstappers

Apple heeft de website voor Android-overstappers vernieuwd en reclamefilmpjes uitgebracht, die uitleggen waarom je naar de iPhone moet overstappen.

Apple is een nieuwe campagne gestart om te zorgen dat mensen overstappen van Android naar iPhone. Met een vernieuwde ‘Switch’-website en reclamespotjes hoopt het bedrijf de overstap aantrekkelijker te maken.

Apple vernieuwt Switch-website voor overstappers

Voorheen richtte de Switch-website zich vooral op de Move to iOS-app voor Android-gebruikers, een praktische app die de overstap veel gemakkelijker maakt. Op de vernieuwde website wordt meer ingespeeld op emotie: Apple legt uit waarom mensen zouden willen overstappen. Betere privacy, minder milieubelastend, snelheidsoptimalisaties en uitstekende technische hulp zijn een paar voorbeelden waarom je volgens Apple een iPhone zou moeten hebben.

Waarom iPhone sneller is

De vernieuwde website bevat nog wel een sectie over de Move to iOS-app, maar benadrukt vooral de voordelen van het hebben van een iPhone. Ongemerkt krijg je informatie over de camera en processor van de iPhone, Apple Pay, Apple’s privacybeleid, de Berichten-app en Apple’s inspanningen voor een schonere wereld.

Je kunt onderaan de pagina meteen kijken wat je voor je oude smartphone terugkrijgt als je overstapt naar de iPhone. Dit levert je een tegoed tot $260 op, dat je kunt besteden aan een nieuwe iPhone. Bij de campagne horen ook vijf reclamespots, die elk 16 seconden duren. Ook die gaan in op de onderwerpen die Apple belangrijk vindt: Privacy, Fast, Photos, Music en Jump benadrukken dat een iPhone beter is dan de concurrentie of dat het gemakkelijk is om over te stappen.

Tijdens keynotes vertelt Apple regelmatig hoeveel mensen vers naar de iPhone zijn overgestapt. Dat zijn veelal voormalige Android-gebruikers. Bij de meest recente presentatie van kwartaalcijfers vertelde Apple bijvoorbeeld dat er in China nog nooit zoveel mensen zijn overgestapt. Apple noemt ze ‘switchers’.

Android is intussen uitgegroeid tot het meestgebruikte telefoonplatform ter wereld, maar Apple is de meest winstgevende. Ranglijstjes met de meest populaire toestellen maken duidelijk dat de race gaat tussen twee merken: Apple en Samsung, hoewel de Chinese merken Xiaomi, Oppo en Huawei aan een opmars bezig zijn.

Je kunt de vernieuwde website hier bekijken.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 23 mei 2017, 8:38
Categorie Diensten
Onderwerp android

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.