Apple is homovriendelijker dan Samsung

Apple is volgens een onderzoek het gayvriendelijkste techbedrijf in de VS. Wall-Mart en Samsung scoren aanmerkelijk lager.

T-MobileApple staat bij de techbedrijven bovenaan in de lijst van gayvriendelijkste merken in de VS, zo lijkt uit recent onderzoek. Maar liefst 39 procent van de ondervraagden in de Gay and Lesbian Consumer Study van Prime Access ziet Apple als gayvriendelijk, vlak achter Bravo, Showtime, HBO, Absolut en Levi’s. Daarbij werd gekeken naar de perceptie van het merk, dat ontstaat door advertenties, uit de media en de mening van vrienden.

WalMart, Dunkin Donuts, Cracker Barrel, Exxon Mobil en Samsung scoren het laagst in het onderzoek, waaraan 2.259 volwassenen in de leeftijd tussen 18 en 64 jaar deelnamen. Meer dan tweederde van de homo’s en lesbiënnes zeggen dat ze meer geneigd zijn om bij een homovriendelijk bedrijf te kopen en ze krijgen een positievere indruk van een bedrijf als dergelijke mensen in commercials voorkomen. Maar wanneer is dat het geval? Zouden lesbiënnes eerder een mobiel abonnement bij T-Mobile afsluiten omdat ze zo’n leuke reclame met twee vrouwen (zie foto) en een roze ballonnetje hebben? En moeten we de reclamespotjes over ‘Get a Mac’ nu ook opeens anders gaan bekijken?

Via: MacWorld

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 15 mei 2008, 13:05
Categorie Apple
Onderwerpen abonnementen, apple, gay, homo, t-mobile

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.