Reacties voor: Apple: ‘iPhone of iPad registreren niet nodig voor service en support’

Het is niet nodig om je iPhone of ander Apple-product te registreren bij Apple. Dat blijkt uit een nieuw kennisbankartikel.

Reacties: 7 reacties

  1. Leg dat maar eens uit als je in de apple store staat. Kijken ze je aan alsof je spoken ziet

  2. Waarom is het aan Apple om dit uit te leggen? De wet is hier toch heel duidelijk in.

    Origineel geplaatst door Sjaak
    Leg dat maar eens uit als je in de apple store staat. Kijken ze je aan alsof je spoken ziet

    Nog nooit een Apple product geregistreerd en al tientallen keren garantie kunnen claimen bij Apple stores over de hele wereld. Ook eens in Amsterdam zonder problemen.

  3. Origineel geplaatst door Donstil
    Tientallen keren? Dus eigenlijk gaan jouw Apple producten vaak kapot.

  4. @Donstil: Das wel erg vaak

  5. of hij heeft er duizenden natuurlijk…

    OT wanneer komt er eens een class-action lawsuit voor al die ten ontechte opgestreken AppleCare miljoenen terwijl je in de EU 2 jaar std garamtie hebt (wat Apple altijd ontkent heeft)

  6. Origineel geplaatst door randolf
    of hij heeft er duizenden natuurlijk…OT wanneer komt er eens een class-action lawsuit voor al die ten ontechte opgestreken AppleCare miljoenen terwijl je in de EU 2 jaar std garamtie hebt (wat Apple altijd ontkent heeft)

    En die garantie heb je in de EU, ook volgens Apple en dat staat op hun site.

    Het is dan wel een echt “standaard” garantie, dus echt geen luxe zoals die eerste jaar, als je zo’n luxe wilt hebben heb je Apple Care nodig maar voor de rest heb je ook zonder 2 jaar garantie, alleen dan is die 2de jaar erg karig zoals de EU maatregelen voorschrijven.

  7. @randolf: Apple heeft helemaal niet ontkent, politici en anderen kunnen gewoon geen Algemene Voorwaarden lezen. Er staat al sinds jaar en dag overduidelijk in dat wetgeving boven de AV van Apple gaat. Voila, daar is je bevestiging van Apple dat de wet zwaarder weegt dan hun eigen voorwaarden. Idem voor het hele privacy verhaal. Dat is een door media en politici opgeklopt verhaal geworden. De soep wordt absoluut niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.

    Daardoor is het ook niet meer hard te maken dat het hier om onrechtmatig verkregen inkomsten zou gaan. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om informatie in te winnen over hetgeen ze aanschaffen/aan contract aan gaan. Een wettelijke plicht zelfs. Het enige waar men enigszins terecht over valt is het feit dat de wet ook een informatieplicht aan de verkoper toedicht. Zij moeten de klant wel over het product/dienst informeren. Dat doet Apple op sommige punten onvoldoende aldus de EU. Inmiddels heeft Apple het nog duidelijker gemaakt. Hoeveel duidelijker de EU het nog wil hebben vraag ik me af. Lijkt wel of ze bij de EU zelf soms gewoon geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
    Buiten dat is AppleCare meer dan alleen garantie. Het gaat hier ook om ondersteuning in de zin van “hoe doe ik x?”.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.