Apple: ‘iPhone of iPad registreren niet nodig voor service en support’

Het is niet nodig om je iPhone of ander Apple-product te registreren bij Apple. Dat blijkt uit een nieuw kennisbankartikel.

apple-store-garantieBij elke nieuwe iPhone, iPod of iPad krijg je de melding voor je neus: of je even je apparaat wil registreren. Uit voorzorg doen we het maar, want je weet immers nooit wanneer je gebruik moet maken van de garantie. Het lijkt wel een beetje op de situatie wanneer je een broodrooster of krultang koopt: de fabrikant dreigt dat je geen recht hebt op reparaties als je het bijgeleverde garantiekaartje met stempel van de winkelier niet opstuurt. Maar in werkelijkheid is dat een wassen neus. Ook zonder ingevuld kaartje heb je recht op garantie. Bij Apple is dat net zo. In een nieuw kennisbankartikel legt Apple uit dat je Apple-producten niet hoeft te registreren om gebruik te kunnen maken van service en support. Je kunt deze stap dus voortaan overslaan als je dat zo wenst.

De enige reden om toch je product te registreren, is om te zorgen dat je bij problemen makkelijk met je Apple ID kunt inloggen om te kijken welke producten je ook alweer had gekocht en of er nog recht is op garantie. Service en support zijn gebonden aan het serienummer, dat op het product staat. Het is niet afhankelijk van de vraag of je je product hebt geregistreerd bij Apple. Er is één situatie waarbij registratie van producten wel verplicht is: als je Apple Care hebt gekocht, moet dat gekoppeld zijn aan een bepaald product met een bepaald serienummer, je kunt het niet kopen voor willekeurige MacBooks die je in huis hebt.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 7 juli 2013, 11:28
Categorie Apple

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.